سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

انتقاد واشنگتن پست از نامه ۴۷ سناتور

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 412014
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی نامه ۴۷ سناتور جمهوریخواه به ایران را خطرناک و غیرمسئولانه توصیف کرد.
به‌گزارش جهان ب نقل از تسنیم، «دیوید ایگناتیوس» ستون نویس روزنامه واشنگتن پست با غیرمسئولانه توصیف‌کردن نامه سرگشاده ۴۷ سناتور جمهوریخواه آمریکا به ایران، گفت که این اقدام خطرناک بود و از طرفی توانایی های «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور را زیر سوال برده است.

ایگناتیوس با اشاره به بخشی از نامه ۴۷ سناتور جمهوریخواه آمریکا به ایران مبنی بر این که رئیس جمهوری آینده می تواند توافق غرب با ایران را باطل کند و کنگره آمریکا نیز در هر زمانی این اختیار را دارد که این توافق نامه را اصلاح کند، بیان می کند که توافق نامه ایران و غرب چندان پایدار نیست.

ستون نویس روزنامه واشنگتن پست اضافه می کند که نامه سناتورهای جمهوریخواه به ایران در واقع در راستای عملکرد «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا است، زیرا وی با دعوت از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل برای سخنرانی در کنگره آمریکا تلاش کرد تا اوباما را تحقیر کند و به نظر می رسد که این موضوع یکی از اهداف ارسال این نامه باشد.

روز دوشنبه ۴۷ سناتور جمهوری‌خواه طی نامه‌ای سرگشاده به رهبران ایران اعلام کرده‌اند: هرگونه توافق هسته‌ای با ایران پس از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر نخواهد بود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به نامه اخیر ۴۷ سناتور آمریکایی گفت به اعتقاد ما این نامه هیچ ارزش حقوقی ندارد و صرفاً یک ترفند تبلیغاتی است. جالب تر اینکه در حالی که مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده و توافقی حاصل نشده، گروه های فشار در آمریکا آن چنان نگران شده اند که با توسل به شیوه های غیرمتعارف بیش از هر چیز نشان می دهند که همانند نتانیاهو با هر نوع توافقی مخالفند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *