پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شهرداران کلانشهرهای ایران در هایکو

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 392918
شهردار تهران که به منظور شرکت در دو اجلاس مجمع شهرداران آسیایی و همچنین نشست سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی به چین سفر کرده است، دقایقی پیش وارد فرودگاه هایکو شد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدباقر قالیباف صبح امروز در راس یک هیات بلند پایه وارد فرودگاه بین المللی شهر هایکو شد. در جریان این سفر تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهری دکتر قالیباف را همراهی می کنند.

همچنین شهرداران و مدیران شهری کلانشهرهای شیراز، کرج، ارومیه، قم، قزوین و مشهد نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجمع شهرداران آسیایی AMF و همچنین نشست شورای جهانی سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی UCLG شرکت خواهند کرد.

شهردار تهران که به عنوان بنیانگذار مجمع شهرداران کلانشهرها و پایتخت های آسیایی شناخته می شود، صبح فردا در مراسم افتتاحیه چهارمین نشست مجمع عمومی کلانشهرهای آسیایی شرکت می کند. قالیباف همچنین در حاشیه این اجلاس بین المللی با تعدادی از شهرداران و مقامات شهری کلانشهرهای آسیا دیدار و گفت و گو خواهد داشت.

این دوره از اجلاسAMF با عنوان «اقتصادهای نوآورانه؛ نقش شهرها و دولت های محلی آسیایی» برگزار خواهد شد و در جریان آن سه کمیسیون «چالش های مشترک پیش روی شهرهای آسیایی» ، «همکاری شهر با شهر» و «حکمرانی محلی و مشارکت مردمی» به فعالیت خواهند پرداخت.

علاوه بر این شرکت در نشست شورای جهانی سازمان شهرهای متحد و حکومت های محلی (UCLG) نیز از دیگر برنامه های کاری دکتر قالیباف در سفر به چین خواهد بود.

سازمان شهرهای متحد و حکومت های محلی بزرگ ترین تشکل حرفه ای و غیرانتفاعی بین المللی است که با هدف ارتقای کیفیت حکمرانی محلی و مدیریت شهری در جهان تاسیس شده است.

به دنبال فعال شدن بخش های منطقه ای UCLG، تهران به صورت رسمی به سازمان منطقه ای UCLG – MEWA پیوست و هم اکنون شهردار پایتخت به طور همزمان ریاست بخش غربی و خاورمیانه UCLGو همچنین نایب رئیسی سازمان شهرهای متحد و حکومت های محلی بر عهده دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *