جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲

تایید صلاحیت ۱۶۶۱ نفر از کاندیداهای ردصلاحیتی شورایاری

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 411231
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شورایاری های شهر تهران آخرین وضعیت بررسی صلاحیت های کاندیداهای شورایاری ها را اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد سالاری با اشاره به جلسات بررسی صلاحیت های کاندیداهای شورایاری ها اظهار داشت: از مجموع ۱۳ هزار و ۸۱۵ نفری که موفق به دریافت کد رهگیری ثبت نام در انتخابات شورایاری ها شده بودند، یک هزار و ۶۵۴ نفر توسط هیئت اجرایی مرکزی انتخابات رد صلاحیت شدند و تعداد ۱۰۸ نفر نیز بدلیل عدم احراز صلاحیت در وضعیت بلاتکلیف بودند.

وی ادامه داد: هیئت نظارت مرکزی بر انتخابات شورایاری ها پس از وصول این لیست ها با برگزاری جلسات شبانه روزی و تشکیل کمیته های تخصصی مرکب از کارشناسان برجسته حقوقی مسلط به امور انتخابات اقدام به بررسی تک تک پرونده های ارائه شده کرد.

سالاری اضافه کرد: تعداد قابل توجهی از کاندیداهای رد صلاحیت شده در اصل بدلیل نداشتن یکسال سابقه سکونت و یا عدم احراز حسن شهرت رد شده بودند. پس از بررسی های دقیق، مطابق با آیین نامه اجرایی انتخابات که به تصویب شورای شهر تهران رسیده و توسط فرمانداری تهران مورد تایید قرار گرفته بود و همچنین منطبق بر استعلام از مراجع ۴ گانه، کمیته انضباطی و ستاد هماهنگی شورایاری ها نهایتا در جلسه روز چهارشنبه مورخ ۱۳ اسفند ماه ۹۳ که به مدت ۶ ساعت به طول انجامید، صلاحیت ۱۶۶۱ نفر از مجموع لیست های مذکور(رد صلاحیت شده و عدم احراز ) که جمعا بالغ بر ۱۷۶۲ نفر بود، توسط هیئت نظارت مرکزی تایید شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شورایاری های شهر تهران افزود: به منظور تعیین صلاحیت ۱۰۱ نفر باقیمانده که ۲۴ نفر آنان اقدام به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه نکرده اند و صلاحیت آنها احراز نشده است بررسی های دقیق تری در حال انجام است بطوریکه این هیئت با تک تک این تعداد کاندیداها به صورت حضوری جلسه تشکیل می دهد تا هیچگونه حقی از کسی ضایع نشود. در جلسه روز شنبه هیئت نظارت تکلیف مابقی کاندیداها مشخص و به هیئت اجرایی اعلام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *