پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
با ابلاغ سازمان توسعه تجارت

قانون جدید برای صادرات گونه های گیاهی

جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 441139
با ابلاغ سازمان توسعه تجارت، صادرات گونه های گیاهی تهدید شونده ، در حال انقراض و ذخائر ژنتیکی کشور مطلقا ممنوع شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، به پیوست تصویر نامه شماره ۲۷۶۴۶/۲۱۰/۹۴مورخ ۷/۵/۹۴ دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت منضم به نامه شماره ۷۴۶/۵۰۱/۹۴مورخ ۸/۴/۹۴ قائم مقام محترم وزیرجهاد کشاورزی موضوع اعلام ضوابط صادرات گیاهان دارویی ، صنعتی و عطری درسال ۱۳۹۴ ارسال و اعلام می دارد:

۱- اقلام غیر مجازبرای صادرات (ممنوعه ): شامل اقلام مندرج در بند ۱ (نامه پیوستی صدرالذکربشماره ۷۴۶/۵۰۱/۹۴مورخ ۸/۴/۹۴) با توجه به اینکه گونه های مزبور جزو گونه های تهدید شونده ، در حال انقراض و ذخائر ژنتیکی کشور محسوب میگردد صادرات آنها مطلقا ممنوع می باشد.

تبصره؛ صادرات سقز سنواتی (قبل ازسال ۱۳۹۱ ) که دارای اصل گواهی حمل وفیش پرداختی بهره مالکانه مورد تأیید اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری مبدأ باشند بااخذ مجوزوزارت جهاد کشاورزی بلامانع است .

۲- اقلام مجاز مشروط : به غیر از گونه های ممنوعه ( موضوع بند ا نامه فوق الذکر) صادرات اقلام مزبور مستلزم اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی می باشد.

لازم به ذکر است بر اساس مندرجات ذیل یادداشت فصلهای ۶ و۷جدول ضمیمه قانون مقررات صادرات و واردات صدور بذر و نهال در مقیاس تجاری منوط به اخذ گواهی از موسسه تحقیقات ثبت و بذر و نهال و با رعایت مقررات قرنطینه می باشد.

متذکر میشودبراساس بخشنامه ردیف ۵۸ مورخ ۳/۲/۸۵ و ردیف ۲۷۴ مورخ ۹/۱۰/۸۸ صادرات پیاز زعفران ممنوع می باشد.

خواهشمند است دستور فرمائید ضمن اقدام لازم مراتب را مطابق بخشنامه ردیف ۵۱ مورخ ۲۰/۱۱/۸۵ به کلیه گمرکات و واحدهای تابعه ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر معمول نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *