پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

فعالان رسانه‌ای به‎صورت رایگان بیمه می‌شوند

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب: 421339
به گفته معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، با توافق وزارت رفاه و وزارت ارشاد، بیمه فعالان رسانه‌ای که توسط رسانه‌ها بیمه نشده‌اند نیز انجام می‌پذیرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، ضمن تأکید بر اطلاعیه هفته گذشته این وزارتخانه درباره بیمه خبرنگاران، از امکان بیمه شدن سایر فعالان رسانه‌ای خبر داد.

انتظامی تصریح کرد: با اعلام آمادگی «بیمه سلامت» برای بیمه کردن فعالان مطبوعاتی، آن دسته از افرادی که از طریق رسانه‌هایشان بیمه نشده‌اند، بویژه افرادی که میزان همکاری شان با یک رسانه مشخص به حدی نیست که در زمره همکاران اصلی آن رسانه قرار بگیرند، می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

وی توضیح داد: این فراد می‌توانند به سایت بیمه سلامت مراجعه و برای انجام بیمه، نام نویسی کنند تا بعد از استعلامات لازم از وزارت ارشاد و سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شوند.

انتظامی با تقدیر از وزارت رفاه، در خصوص حل مشکل بازنشستگی این گروه از فعالان رسانه‌ای نیز تاکید کرد: با کمک وزارت رفاه، بیمه این افراد رایگان می‌شود و با همراهی سازمان تأمین اجتماعی و بازپرداخت مابه التفاوت توسط خود فرد یا مسیرهای جایگزین، موضوع بازنشستگی این افراد نیز سامان می گیرد.

وی در عین حال تاکید کرد: سیاست عمومی دولت، همچنان که مردم حس کرده‌اند، گسترش پوشش بیمه‌ای است و اهالی رسانه و فعالان این بخش نیز شامل این سیاست می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *