پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۶
آیت‌الله امامی کاشانی در نمازجمعه تهران تاکید کرد:

مذاکرات به‌نتیجه‌هم نرسد باز ایران بردکرده

رژیم صهیونیستی خواب فشار بر ایران را به گور خواهد برد
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 411132
خطیب نمازجمعه تهران گفت: اگر در مذاکرات به نتیجه نرسند حالت برد و باخت یعنی برد ایران و باخت ۱+۵ ایجاد خواهد شد زیرا ایران به دنیا ثابت می‌کند که دارای منطق است.
مذاکرات به‌نتیجه‌هم نرسد باز ایران بردکرده
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران در سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) و ایام فاطمیه، گفت: خودم و شما را به تقوا و دوری از گناه دعوت می‌کنم.

وی همچنین به اظهارات ضد ایرانی اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا و اجلاس آیپک اشاره کرد و افزود: نخست‌وزیر این رژیم گفته است که با ایران نباید توافق شود، برای اینکه ایران نه تنها برای اسرئیل خطر است، بلکه برای دنیا خطر است، در پاسخ به این جمله و آنها که کف زدند می‌گوییم که ایران در ۳۶ سال پس از انقلاب برای هیچ کجا خطر نبوده و در ۸ سال هم دفاعش، دفاع بود و ایران را همه شناختند و به هیچ جایی حمله نکرد، بنابراین ایران کشوری این چنین بر پایه ایمان و اسلام است که منادی آن قانون اساسی جمهوری اسلامی است و رهبری این امت بر عهده فقیهی جامع‌الشرایط، مسلط بر فقه و معارف اسلام و دارای تقوا و ورع و عدالت است که امام(ره) نیز چنین بود و رهبر عزیز انقلاب نیز چنین است، بنابراین ایران این است و این ایران با این ایمان و اتکایی که بر عدل، ایمان و اسلام دارد، برای جایی و اینکه بخواهد ظلم و تجاوزی بکند، منزه از هرگونه ظلم است و ایران بر اساس امنیت و آزادی استوار است و خودش را هم نشان داده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود با ۱+۵ و توافق احتمالی ایران با این گروه مخالف است، اظهار داشت: بلند شدی رفتی در کنگره حرف می‌زنی و می‌گویی که اگر ایران به توافق نرسد، برای تهران مشکل پیش می‌آید، باید بگویم که کدام مشکل؟ چه مشکلی برای کشور پیش آمده است، این مطلب را واضح می‌گویم که اگر ایران با ۱+۵ به توافق رسیدند، طرفین برده‌اند و نتیجه بُرد- بُرد است و نه بُرد و باخت؛ اما اگر به توافق نرسیدند، ایران بُرده است و ۱+۵ باخته‌ است، زیرا ایران به دنیا نشان داده که منطق ما درست و منطق ثواب است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با تأکید بر اینکه منطق ثواب و درست جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای اکنون از سوی وزارت امورخارجه بیان می‌شود، گفت: این منطقی است که می‌گوید که ما هیچ وقت از حق‌مان عقب نشینی نمی‌کنیم و بیان قاطع و موضع رهبر معظم نیز چنان است و موضع ملت ما هم چنین است که یک ملت منسجم و رهبری، عدل و ایمان پشت این سخنی است که نظام جمهوری اسلامی و زارت خارجه از آن صحبت می‌کنند.

وی در ادامه به سخنان سخنگوی دولت پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اشاره کرد که گفته بود حتی یک ریال از منابع بودجه سال آینده ارتباطی با مذاکرات ۵+۱ ندارد، افزود: این جمله رئیس سازمان برنامه و بودجه خوب بود که گفت، لایحه‌ بودجه‌ای که دولت به مجلس داده و مجلس هم تصویب کرده که ذره‌ای مبتنی بر این نیست که مذاکرات به نتیجه برسد و تمام بودجه متکی به درآمدهای کشور است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در همین زمینه، ادامه داد: اینکه نتانیاهو فکر می‌کند که اگر توافق نشود، فشاری بر ایران است و چنین و چنان است، این فشار و آرزو را این اسرائیلی، رژیم غاصب صهیونیستی، هوادارانش در غرب و آمریکا و متأسفانه عمال ضعیفش در غرب، به گور خواهند برد.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه ایران به لطف خدا در اقتدار، عزت و اعتلا در حال پیش روی است، گفت: بنابراین ایران اگر هم در مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نرسد، برد کرده است، زیرا به دنیا فهمانده است که ما اهل منطق هستیم و شما ۱+۵ و همه کسانی که با شما هستند، باخته‌اید، چون به دنیا نشان دادید که اهل زور و سخن باطل هستید، یاوه‌گویی می‌کنید و فکر می‌کنید که این خوی استکباری شما را ایران می‌پذیرد که این هم باخت شماست، پس شما آبروی‌تان رفته و ایران به یک حیثیت و آبرویی رسیده است که این برد اوست.

وی همچنین تصریح کرد: اگر مذاکرات برد-برد بود و به نفع طرفین و جهان است، اما نکته دیگر این است که نتانیاهو می‌گوید که ایران تهدیدی برای جهان است، من می‌خواهم بگویم که این جهان چه کسی است که تو می‌گویی تهدید است؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پاسخ به این اظهارات نتانیاهو، گفت: ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و از اول هم آن را نشان داده، بلکه یک حرکتی علمی است براساس نیازی علمی که در کشور دارد. سؤال من این است که آن کسی که می‌گویید تهدید جهان است، آیا می‌دانید تهدید‌کنندگان جهان چه کسانی هستند؟

آیت‌الله امامی‌کاشانی با تأکید بر اینکه در جهان حدود ۷ میلیارد نفر با گرایش‌ها، اقوام و مذاهب مختلف زندگی می‌کنند که حدود یک میلیارد تن از آنها نیز مسلمان هستند، اظهار داشت: حدود یک میلیون نفر برای ۷ میلیارد نفر جمعیت جهان تهدید هستند که این واقعیتی در دنیاست که سردمداران و دست‌اندرکاران کشورهای استکباری در آمریکا، اروپا و دولت‌های استکباری هستند و جنایت‌ها و خونریزی‌ها از آنهاست و داعش‌ها و طالبان‌‌ها را آنها تولید و ایجاد می‌کنند، علیه ۷ میلیارد مردم روی زمین این کارها را می‌کنند، این کشورها و همان سران و دست‌اندرکاران هستند که این جنایت‌ها را می‌کنند.

وی همچنین افزود: حرکت فرهنگی که علیه اسلام و پیامبر اکرم(ص) می‌کنند، کاریکاتورها می‌کشند و پخش می‌کنند، می‌خواهند با این عنوان، حرکت فرعنگی علیه اسلام کرده و در دنیا اسلام‌هراسی را ایجاد کنند، اما به کوری چشم همه شما، این ۷ میلیارد جمعیت روی زمین، خیلی‌هایشان حرف‌های شما را باور نمی‌کنند، البته ما هم باید اسلام را بیان کنیم و توضیح دهیم، همان‌طوری که رهبر عزیز و بزرگوارمان در نامه‌ای که به جوانان دنیا نوشتند، این وظیفه را انجام دادند؛ ما و سفارتخانه‌ها و دانشگاه‌های‌مان در خارج از کشور نیز باید به این نکته توجه کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه حرکت فرهنگی علیه اسلام را از سوی عده‌ای در دنیا دانست و گفت: تهدید می‌کنند که ایران دنیا را ناامن کرده است، باید بگویم که تو نخست‌وزیر رژیم صهونیستی، شما کثیف‌ها، خائنان، عُمال بی‌عُرضه و کثیف در منطقه، شما این ناامنی را ایجاد کرده‌اید.

آیت‌الله امامی‌کاشانی به صحبت‌های وزیر اقتصاد درباره فرار مالیاتی اشاره و تصریح کرد: این بحث مالیات بحثی است که باید واقعا باید در فقه مطرح شود، مالیات مسیری است مهم و رهبر عزیزمان در یکی از ملاقات‌هایشان، در اقتصاد مقاومتی بر روی مالیات، تولید داخلی و وضع داخل تکیه کرده‌اند.

وی مالیات را یک امر لازم در شرایط امروز کشور دانست و گفت: بعضی خیال کرده‌اند که در فقه اسلام دو پول خمس و زکات است که داده می‌شود که خمس و زکات را از آیه‌های مربوطه آن گرفته‌اند، اما لازم است بگویم که حضرت امیر(ع) در دوران حکومتش حرکت‌های اقتصادی انجام دادند که خارج از این دو چارچوب بود که این حرکت این بود که زکات را بر روی اسب و حیوانات دیگر سرایت دادند و فرمودند که به دلیل اینکه بر روی این حیوانات هم معامله انجام می‌شود، باید زکات اخذ شود زیرا کشور به آن نیاز دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه تثبیت و تحکیم مالیات را وظیفه حوزه‌های علمیه در زمینه مایلت دانست و افزود: با کمال تأسف ما الان در کشور کسانی را داریم که فکر می‌کنند همان‌طور که در نظام شاه از مالیات فرار می‌کردند، الان هم باید در نظام جمهوری اسلامی از پرداخت آن فرار کنند، اما بدانند که پرداخت مالیات به دولت واجب است و فرار کردن و دفتر درست کردن، خلاف شرع است، البته اینها مبنای فقهی دارد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی همچنین، تصریح کرد: لازم است در اینجا یک تأسف دیگر بخورم که عزیزان شمایی که پول دارید و زکات و خُمس نمی‌دهید، جای تأسف است، خداوند بر خمس و زکات سفارش کرده است، پس چرا پول دارید و نمی‌دهید؟ حضرت امیر(ع) می‌فرماید: اینها در قیامت چه جوابی خواهند داد، اما بنده می‌گویم که آنها در قیامت می‌گویند که ما این پول‌ها را برای بچه‌های‌مان می خواهیم و می خواهیم در اینجا و آنجا ویلا و ساختمان بسازیم و برای این و آن ماشین بخریم، می‌خواهیم عیاشی کنیم، اما این جواب در پیشگاه خدا پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شب عید است باید به خمس و زکات توجه کنیم. باید به این نکته توجه کنیم که در اقتصاد مقاومتی و وضعی که در دنیا هست، حقوق‌مان را بدهیم تا مصالح کشور، بهداشت و سلامت و آموزش و پرورش و قوای نظامی و انتظامی و دفاعی و سایر مصالح لازم کشور بتواند تأمین شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین درباره سالگرد تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره و خاطر نشان کرد: در روایات و احادیث مکرری بر انفاق سفارش شده است. در مال‌های شما حقی است که برای سائل و محروم است، در شب عید به نیازمندان برسیم، کمیته امداد هست و می‌شود کمک‌ها را به اینجا داد، البته برخی نیز ارحام دارند که خودشان بشناسند و به آنها کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همچنین آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های اول نماز جمعه تهران در سخنانی، گفت: از خداوند متعال درخواست دارم که دامن همه ما و فرزندان‌مان را به تقوا آراسته کند.

وی با اشاره به داستان زندگی حضرت شعیب پیامبر(ص) در قرآن، افزود: راز زندگی این است که زن و شوهر در کمال تفاهم و صداقت با هم زندگی کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه، اظهار داشت: نور و آتش‌ها فرق می‌کند، در برخی آتش‌ها به دنبالش نور است که برخاسته از توحید است، اما در برخی از آتش‌ها اصلا نور نیست و سراسر ظلمت است و آن آتش جهنم است، آتشی که در جهنم می‌سوزاند، ظلمت است که از آتش جهنم به خدا پناه می‌بریم.

آیت‌الله امامی‌کاشانی ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، ایشان را الگوی زنان، مردان و دختران مسلمان جامعه ما دانست و گفت: دختران مسلمان، حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند، او الگوست، او نوری است که ما را به نور عفت هدایت می‌کند.

وی در پایان خطبه‌های اول این هفته نماز جمعه تهران با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه، خاطر نشان کرد: باید به دنبال این برویم که چگونه در خیابان و معابر تردد کنیم، این وضع حجاب مورد پذیرش حضرت صدیقه طاهره(س) نیست، باید خودمان را با این نور تطبیق دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به خدا قسم خیلی بهتره اگر آمریکا زور می گه ما میز مذاکره رو برای همیشه ترک کنیم
اینم برای ما برده
به شما ربطی نداره صلاح مملکت خویش خسروان دانند
میلاد
انشاالله که این سخنان مورد بررسی و توجه قرار بگیرد
وإلا به گور نبرده داريم به چشم مي بينيم
براي امثال شما كه پول مملكت بي ارزش شده و تو دنيا هيچ عددي نيستيم كه زياد مهم نيست
سعید110
آقا جان مذاکرات بخشی از برنامه ای است که عمدتا غیر هسته ای می باشد. اگر این برنامه آنطور که استکبار می خواست پیش می رفت، چه بسا دیگر لازم نبود تعلیقی در برنامه هسته ای ایران ( و نه جمهوری اسلامی) بوجود آید. مشکل استکبار هیچ ارتباطی با ظریف ندارد، بلکه تنها امیدش همین ظریف است.
مجیداعتمادی
مذاکرات بیشتر به سود 5+1 است وبه این سادگی دست برنمی دارند