پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۶

‫محدودیت جدید عربستان برای حج تمتع‬

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 381334
وزير حج عربستان از تصويب قوانين جديدي در اين وزارتخانه خبر داد و اعلام كرد: براساس برخي دستورات و قوانين جديد هر زائر تنها يكبار اجازه‌ انجام مناسك حج تمتع را دارد و تا پنج سال اين فرد نمي‌تواند حج مجدد به جا آورد.
به گزارش جهان؛ حج به نقل از رسانه‌هاي سعودي خبر داد، بندر حجار وزير حج عربستان با بيان اين كه اين كشور بهترين خدمات را براي حجاج فراهم كرده است، اعلام كرد: آباداني و توسعه حرمين شريفين در صدر اهتمامات ملك عبدالله قرار دارد.

وي با اشاره به دستورات پادشاه عربستان براي ارائه خدمات بهتر به حجاج و زائران بيت الله الحرام و حرم مطهر نبوي (ص) گفت: ملك عبدالله تمام امكانات مالي و انساني و فناوري را براي فراهم كردن بهترين خدمات در بالاترين سطح فراهم كرده است.

وزير حج عربستان گفت: مكه مكرمه، مدينه منوره و مشاعر مقدسه در اين دوره شاهد طرح‌هاي عظيمي هستند كه سابقه نداشته است.طرحهاي بزرگي كه در اماكن مقدسه در حال اجراست، با هدف ايجاد راحتي و اطمينان بخشي به حجاج انجام مي‌شود.

وي افزود: يكي از دستورات و قوانيني كه با اين طرحهاي توسعه همراه شده است، طرح «راه درست، حج با مجوز» تصميمي است كه بر عدم تكرار حج تا پنج سال از زمان اداي مناسك (هر كس مناسك حج به جا آورد تا پنج سال بعد حق تكرار آن را ندارد) تاكيد مي‌كند تا فرصت اداي مناسك حج براي همه فراهم شود.

حجار خاطر نشان كرد: حج بدون مجوز، آثار سوء و منفي دارد و وجهه اسلام و مسلمانان و عربستان را به عنوان كشور مسئول سازماندهي حج مخدوش مي‌كند و يكي از آثار سوء آن، مانع تراشي در برابر توان بخشهاي دولتي و خصوصي در اجراي مطلوب طرحهايشان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
بسيار كاردرستي است . بعضي ها هرسال مي روند حج و ديگران رااز اين فيض محروم مي كنند .
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم کار خوبی کردن. فکر کنم تعداد زیادی از هر کشور حذف بشه از سال آینده و نوبت کسایی مثل ما زودتر برسه
آل داوود
Iran, Islamic Republic of
باز خدا پدر آنها را بیامرزد که لااقل بفکر آرزومندان حج هستند توی مملکت ما که کک آقایون هم نمی گزه
Iran, Islamic Republic of
حداقل يك كارخوب ازاين وهابيها ديديم.
علیرضا
مگه اونها برای ما توی این زمینه تصمیم مبگیرن .خوب بود اون 3000 نفر همراه وخدمه که همراه میبرن رو شامل بشه
ناصر
3000 نفر خدمه و مسئولین کاروانها کارخودشان را انجام میدهند و واقعا" برای زائران ایرانی خدمت میکنند و هر سال خدمه و مسئولین کاروانها را تعویض کردن ، غیر ممکن است . به اصل مطلب بپردازیم برخی سهمیه های دولتی که هر ساله یا یکسال درمیان به حج میروند ویا در بین احاد جامعه کسانی هستند که هر سال با فیش آزاد به حج میروند . فیش های آزاد را چه کسانی میفروشند . این بار محدودیت حج تمتع از جانب عربستان کار خدا خداپسندانه بوده لااقل ما که در سال 85 ثبت کردیم قبل از اینکه به دیار باقی برویم اعمال حج مان را انجام داده باشیم . از این ور چندین بار این محدودیت را مطرح کردند ولی نتیجه ای نرسید و چه دستهایی در کار است که این کار به نتیجه نرسد .