يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

حمله به رایانه‌های آژانس انرژی هسته‌ای

سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب: 321033
آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اعلام کرد که رایانه‌های این سازمان در مقر اصلی آن در اتریش مورد حمله بدافزارها قرار گرفته‌اند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: مقامات آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اعلام کردند که برخی از رایانه‌های این سازمان در چندین ماه گذشته تحت حمله بدافزارها قرار گرفته‌اند.

آژانس به جزئیات بیشتری درباره منبع احتمالی این حملات اشاره‌ای نکرد.

این کامپیوترها در تأسیسات عمومی مقر اصلی این سازمان در اتریش که با نام مرکز بین‌المللی وین شناخته می‌شود قرار دارند. این مکان محل فعالیت کارمندان آژانس و همچنین برگزاری جلسات و دیدارهای کشورهای عضو است.

سرگی گاس، مدیر اطلاعات عمومی آژانس،‌ درباره این حملات اعلام کرد: "داده‌های برخی از یو‌اس‌بی‌های ملاقات کنندگان در مرکز بین‌المللی وین سرقت شده‌اند."

وی همچنین افزود: "دبیرخانه آژانس بر این بار نیست که این یو‌اس‌بی‌ها خود آلوده بوده و یا اینکه عاملی برای سرایت بیشتر این بدافزار هستند. هیچ داده‌ای در شبکه آژانس تحت تأثیر این ویروس قرار نگرفته است."

وی گفت: "تمام تدابیر لازم برای مقابله با این وضعیت اندیشیده شده است."

سال گذشته و پس از عمیق‌تر شدن بن‌بست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی افزایش چشمگیری یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *