جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اولین سفر دریایی از بندر غزه تا دو ماه آتی

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب: 403834
کمیته دولتی مبارزه با محاصره غزه از انجام اولین سفر دریایی از طریق بندر غزه در دو ماه دیگر خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کمیته دولتی مبارزه با محاصره غزه اعلام کرد دو ماه دیگر اولین سفر دریایی از بندر غزه انجام خواهد شد.

بنا به گزارش وبگاه خبری «فلسطین الیوم»، این سفر دریایی در راستای انتقال بیماران نوار غزه انجام می‌شود.

«علاء الدین البطه» عضو کمیته دولتی مبارزه با محاصره غزه هفته گذشته اعلام کرد این کمیته تدابیر لازم را برای یک ایجاد گذرگاه آبی در نوار غزه که مقدمه ساخت بندر در این باریکه است، آغاز خواهد کرد.

البطه افزود: ما موافقت چند دولت برای آغاز اجرای طرح گذرگاه آبی مذکور را جلب کرده‌ایم. وی سپس از دولت فلسطین (دولت توافق ملی) خواست با این کمیته برای ساخت یک بندر (در آینده) همکاری کند.

او در ادامه گفت: افتتاح یک گذرگاه آبی برای فلسطینیان حقی طبیعی است که توافق «اوسلو» (امضا شده در ۱۹۹۳) نیز به آن اشاره دارد. البطه بر به کارگیری یک کشتی برای انتقال دانشجویان و بیماران تاکید کرد.

وی سپس از تمامی طرفداران فلسطین و اعراب خواست برای اجرایی شدن این طرح گام بردارند. البطه از اتحادیه اروپا نیز خواست به این طرح احترام بگذارد و محاصره و اشغال غزه را غیر قانونی خواند و گفت طرح مذکور از رنج مردم غزه تا حدودی می‌کاهد.

از مجموع ۷ گذرگاه غزه، اسرائیل ۶ گذرگاه را بسته است و تنها معبر رفح در حال حاضر به صورت موقت چند روزی باز و دوباره به وسیله مصر بسته می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *