شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۵

نکاتی برای دانستن قبل از بارداری

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 376132
کارشناسان طب سنتی عنوان می‌کنند: قبل از باروری، بهتر است؛ زمان، مکان و حالات روحی برای انعقاد نطفه رعایت شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، قبل از باروری، بهتر است شرایط از نظر زمان، مکان و حالات روحی هنگام انعقاد نطفه رعایت شود و بهتر است، این کار در مواردی چون اول، نیمه، آخر ماه قمری، شب‌های چهارشنبه، شب‌های خسوف و روزهای کسوف، و شب و روزی که زلزله اتفاق افتاده است، رخ ندهد.

همچنبن انعقاد نطفه در شبی که فرد می‌خواهد به مسافرت برود، شب عید فطر، عید قربان و نیمه شعبان، ساعات اولیه شب، بین طلوع فجر و طلوع آفتاب، بعد از ظهر، از اول غروب تا رفتن شفق، زیر نور مستقیم خورشید، جایی که کودک هست، در حال جنابت، با تصور کردن زنی دیگر، در حالت ایستاده، رو به قبله یا پشت به قبله، صحیح نیست.

به گفته سید جواد علوی کارشناس طب سنتی، نزدیکی پس از خوردن ماهی می‌تواند موجب جنون شود و بعد از خوردن گوشت گاو و عدس امکان دارد دوالی (واریس)، نقرس و درد مفاصل به وجود آید.

جماع بلافاصله پس از آشامیدن شیر می‌تواند موجب سستی شدید در بدن شود و بعد از خوردن بادنجان که ایجاد اخلاط محرقه (سوخته شده) میکند و همچنین، جماع پس از آن جایز نیست. مصرف کدو سبز و میوه‌ها به سبب سردی که در مایع منی ایجاد می‌کنند به زن ضرر می‌رسانند.

به گفته این کارشناس طب سنتی هنگام غضب شدید، خروج عرق بسیار از بدن، سر درد، مستی، خوشحالی شدید، داشتن بول و براز (ادرار و مدفوع)، زمانی که هوا بسیار گرم یا سرد باشد، جماع ممنوع است.

بهتر است بیش از چهار روز جماع تإخیر نیفتد، در مکان‌های تمیز، پاک و باصفا که در آن جا از گل‌های خوشبو استفاده شده است، و همچنین، بر پوششی از مخمل و زیبا و در مکانی معطر صورت پذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهندس
United States
یکم عـلـمـی تر به مسایل بپردازید!
با تشکر
س
دلیل خیلی از دستورات اسلامی رو عقل ناقص بشر هنوز پیدا نکرده، ...!
جهان متشکرم
ببخشید، پس به نظرتون کی میشه این کارو انجام داد.
اینجور که شما نوشتین می تونستین صرفاً مواقعی که میشه انجام داد رو بنویسین. اینم به نظرم کار استکباره که می خواد جمعیت زیاد نشه، اینجوری معلومه که هیچ وقتی گیر نمیاد که بخواد نطفه تشکیل بشه، مخصوصاً با وجود بچه اول و دوم.
محسن
وای که چقدر شماها رویاپردازی میکنید!
جایی پرگل و مخمل و ... .
عزیزم الان زمانه آپارتمان های 40 متری است نه خانه های باصفای قجر
یه بارکی بفرماین اصلا نیازی به این کار نیست.کلا بی خیال بچه بشیم.