شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۹
احمدی نژاد لوح امضا شده مشایی را اهدا کرد؛

اعضای اصلی ستاد راهیان نور جلسه را تحریم کردند+تصاویر

شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 175036
بعد از آن که محمود احمدی نژاد نماینده تام الاختیار خود در ستاد مرکزی راهیان نور را اسفندیار رحیم مشایی قرار داد می‌شد فهمید که دیگر اعضای ستاد با این قضیه سرسختانه مخالف هستند. اما اوج این مخالفت را در مراسمی شاهد بودیم که روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد. 



به گزارش جهان، این مراسم که از سوی نهاد ریاست جمهوری "مراسم تجليل از متوليان و مجريان راهيان نور" نامیده شد در حالی به وقوع پیوست که دیگر اعضای ستاد مرکزی راهیان نور آن را تحریم کرده بودند. 

ارتش، سپاه، صداوسیما، نیروی انتظامی و دولت از اعضای این ستاد هستند. رئیس جمهور از ابتدای آغاز به کار دولت دهم اسفندیار رحیم مشایی را به عنوان نماینده تام الاختیار خود در این ستاد قرار داد. 

بنابرگفته جواد تاجیک دبیرستاد مرکزی، متولی اصلی راهیان نور، بنیاد حفظ آثار است و دولت تنها نقش هماهنگ کنندگی دارد. اما اینکه مراسم "تجلیل از متولیان و مجریان راهیان نور" را دولت برگزار کرد سوالی است که دیگر اعضای ستاد مرکزی به دلیل بی‌پاسخ ماندن آن، از حضور در مراسم خودداری کردند. 

جالب‌تر اینکه دولت تاکنون به نقش اصلی خود هم عمل نکرده و این را می‌شود از لابه‌لای صحبت‌های باقرزاده، رئیس بنیاد حفظ آثار فهمید، زمانی که گفت: در همین دولت درخواست اسناد کردیم ولی متاسفانه هنوز موفق نشدیم به این اسناد دسترسی پیدا کنیم. این در حالی است که مقام معظم رهبری امر فرمودند اطلاعات حوزه شورای عالی دفاع در اختیار بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس قرار بگیرد که هم اکنون منعی در این خصوص وجود نداشته و به امر معظم له باید هر وقت بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس این آمادگی را داشته باشد می‌تواند از این اسناد استفاده کند. یعنی اسنادی که در اختیار مقام معظم رهبری بود با امر رهبری در اختیار ما قرار می گیرد. اما در حوزه دولت هنوز سندی به دست ما نرسیده است. 



ماجرا در همین حد باقی نمانده و زمانی هم که ستاد مرکزی درخواست دیدار با رئیس جمهور می‌کند تا از متولیان راهیان‌نور ۸۹ تجلیل کند، محمود احمدی‌نژاد پاسخ منفی به آن‌ها می‌دهد و جلسه‌ای را با محوریت مسئول دفتر خود برای تجلیل از متولیان راهیان نور ترتیب می‌دهد که پانزدهم ماه جاری برگزار شد. 

در این مراسم که محفلی شده بود برای تجلیل از بازیگران و هنرپیشه‌های سینما و تلویزیون، به افرادی که خادمان و مجریان راهیان نور خوانده شدند لوح تقدیر داده شد. این لوح‌ها امضای رحیم مشایی را پای خود داشت! 

در همین رابطه جواد تاجیک به جهان گفت: بعد از اتمام برنامه یکی از دوستان به سراغ آقای احمدی‌نژاد می‌رود و از ایشان می‌پرسد که چرا نیروهای مسلح در برنامه حضور نداشتند و چرا تحریم کردند این مراسم را، که ایشان می‌گوید: برنامه چون داخلی بوده از آن‌ها دعوت به عمل نیامده است! 

تاجیک تصریح کرد: این توجیه آقای رئیس جمهور در حالی است که هنرمندان در برنامه حضور داشتند که اگر برنامه داخلی دولت بود حضور آنان نیز غیرموجه بود. 



چرا نماینده کلیمی‌ها باید پشت تریبون قرار بگیرد و او از راهیان نور حرف‌بزند؟ سوالی است که دبیرستاد مرکزی راهیان نور می‌پرسد و ادامه می‌دهد: امضای آقای مشایی پای الواح تقدیر هم جالب توجه است، نماینده رئیس جمهور در ستادمرکزی راهیان نور که تنها نقش هماهنگ کنندگی دارد با چه پست و سمتی این لوح‌ها را امضا کرده است. 

تاجیک این را هم گفت که: اگر رئیس جمهور همان رئیس‌جمهور گذشته است چرا این رفتارها را انجام می‌دهد؟
https://jahannews.com/vdcjtievmuqeayz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjtievmuqeayz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همین مانده بود که وارد حوزه دفاع مقدس بشند! ممنونم مواقعا
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد، اسفندیار خان مشایی، بقایی، این تذهبون....
خوب دیگه وقتی قطب دایره دولت حضرت «م» پای یک کاری باشند ... خوب این جوری دیگه.
Iran, Islamic Republic of
واقعاً جای تاسف داره ، در راهیان نور افراد و خادمین الشهدای زیادی وجود دارند .......و خیلی از گمنام های دیگری که بی هیچ چشمداشتی فقط و فقط برای خدا و شهدا کار می کنند که همچنان گمنام مانده اند. ولی باید از بازیگران!!! که اصلاً هیچ سنخیتی با برگزاری راهیان نور ندارند توسط دفتر رئیس جمهور تجلیل شود!
این افراد و خیلی افراد دیگر نه فقط در ایام راهیان نور ، بلکه در کل ایام سال با تلاشهای مخلصانه خود ، باعث انسجام هر چه بیشتر نیروهای خادم و همکاران راهیان نور می شوند ولی الان نماینده محترم ! و تام الاختیار کار را به جایی رسانده است که بیشتراین افراد سنگر ستاد مرکزی راهیان نور را رها کرده و در گوشه دیگری به خدمت مشغولند! آقای رئیس جمهور مگر شما نبودید که با همین راهیان نور ها و یادمان های دفاع مقدس ، رئیس جمهور شدید! به سال های 84 و 85 که اوایل ریاست جمهوری بود اشاره می کنم که به یادمانها و پادگانهای خوزستان سر می زدید و با کاروانها و راویان دفاع مقدس همسفر می شدید. ما آن دکتر احمدی نژاد را می خواهیم.
الللهم الرزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک
بنده خدا آقاي تاجيك شب و روز براي راهيان نور زحمت كشيد اونوقت رئيس جمهور از كساي ديگه تقدير مي كند.كجا داريم ميريم ما؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خدایا هر کس در هر مقام و لباسی دارد به این مملکت و خون شهیدان خیانت میکنه اگراصلاح شدنی نیست اول رسوا وبعد نابودش کن .
Iran, Islamic Republic of
سلام جهان
حیف شماست
انقدر بر طبل تفرقه نکوبید .
وقتی یه نفر نماینده تام الاختیاره ، خب باید امضاء اون باشه
در ضمن این بازیگرایی هم که در عکس هستند ، ادمهای انقلابی و دفاع مقدسی هستند .
برای اون دوستمون که اشاره به جواد تاجیک داشت:
جواد تاجیک ، یک بسیجی واقعی و پیرو ولایت فقیه و شهداست. ایشون برای آقای احمدی نزاد کار نکرد که حالا از عدم تشکرایشون و نماینده تام الاختیارش ناراحت بشه!!! ان شا الله مزد کارش رو خود شهدا براش امضاء می کنند.
یا علی
United States
درود خدا بر سرداران عزيز
در تصويرها و در معيت رئيس جمهور محترم نمائي از چهره سيد جمال علي الحسيني عزيز را ديدم . خوشحالم كه ايشان در ستاد راهيان نور هستند . سعادت همكاري با ايشان را در هلال احمر ( البته قبل از حضور ... ) داشته ام . خدا عزتمند و مستدامش دارد .