پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

کشوربا تجربه سپاه به‌خودکفایی‌دفاعی رسید

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 355739
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش سپاه در کشور گفت: کشور با استفاده از تجربه سپاه به خودکفایی در صنایع دفاعی رسید.
به گزارش جهان، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران اظهار داشت: تشکیل سپاه پاسداران از ابتکارات امام راحل بود، ایشان با بصیرتی که نسبت به مسائل مختلف داخلی کشور و جهان داشتند فرمان تشکیل این نهاد را صادر کردند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران نیز در عمل به گونه ای نشان داد که ما امروزه به این ابتکار عمل امام راحل و بصیرتشان بیش از زمان دیگری پیش می‌بریم، یادآور شد: امام در دورانی فرمان تشکیل این مجموعه را صادر کرد که انقلاب اسلامی به تازگی در کشور به وقوع پیوسته بود و گروه‌های مختلفی به دنبال کسب قدرت بودند برخی از این گروهک به شکل مسلحانه مقابل کشور و نظام اسلامی قرار گرفتند و از طرف دیگر تهدیدات بین‌المللی توسط ایادی آمریکا در منطقه و به خصوص صدام ملعون صورت می‌گرفت.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: آینده به خوبی بصیرت و نکته‌سنجی امام راحل(ره) را در این زمینه نشان داد و امروز که بیش از ۳۰ سال از تشکیل مجموعه سپاه پاسداران می‌گذرد دستاوردها و برکات این مجموعه را برای نظام و انقلاب می‌بینیم.

زاهدی در ادامه با اشاره به تعامل سپاه با سایر نیروهای مسلح تصریح کرد: سپاه در یک تعامل بسیار نزدیک با سایر نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش زیر چتر فرمانده کل نیروهای مسلح از نظام دفاع می‌کند.

وی به سایر دستاوردها و اهداف سپاه با استفاده از حضور مردم در امور مختلف اشاره و تصریح کرد: ساماندهی مردم تحت عنوان بسیج برای حضور در صحنه‌های مورد نیاز نظام و انقلاب، دفاع از مرزهای کشورمان در دوران جنگ، تلاش برای سازندگی در روستاها، مقابله با اشرار و گسترش فرهنگ ناب اسلامی در اشکال مختلف فرهنگی و عقیدتی از دستاوردهای این مجموعه در کنار مردم بوده است.

در سایه همراهی سپاه با مردم و نیروهای مسلح این کشور در جایگاه خوبی قرار گرفت

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: سپاه همانطور که نسبت به تامین امنیت مرزهای کشورمان گام‌های بزرگی برداشته است، در مباحث دفاعی و نظامی همواره حرفی برای گفتن داشته است، کشورمان به خصوص پس از تجربیات سپاه در دفاع مقدس نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز بر اساس ابتکار عمل جوانان خلاق بسیجی و سپاهی در صنایع دفاعی به مرز بومی سازی و خودکفایی رسیده است.

زاهدی به نقش سپاه در خنثی کردن توطئه دشمنان اشاره و یادآور شد: سپاه با خنثی‌کردن بسیاری از توطئه‌های بیگانه در داخل و یا مرزهای کشور نشان داد از اقتدار کامل برخوردار است و با نفوذ اطلاعاتی خوب و فوق‌العاده‌ای توانسته است بسیاری از توطئه‌ها را قبل و یا در حین اجرا خنثی کند.

وی با تاکید بر اینکه سپاه در بعد دفاعی، نظامی، فرهنگی و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی موفق بوده است، اضافه کرد: در سایه همراهی و تعامل سپاه با مردم و سایر نیروهای مسلح این کشور در جایگاه خوبی قرار گرفته است و باید همواره قدردان این رشادت‌ها باشیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: این مجموعه با تفکر و اعتقادی که نشات گرفته از روحیه ایمان موجود در این نیروی نظامی است، تخصص، ایمان و تلاش را در کنار تفکر جهادی به خدمت گرفته و به دستاوردهای خوبی رسیده است که امیدواریم این روحیه در سپاه همچنان ادامه داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *