سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۵

شرم می‌کنم اگر بر صادق هدایت لعنت نفرستم؛ خدایا او را لعنت کن!

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب: 255334
در مراسم رونمایی از رمان «سه کاهن» مجید قیصری، علی موسوی گرمارودی، صادق هدایت نویسنده «توپ مرواری» را لعنت کرد.
به گزارش جهان، سید علی موسوی گرمارودی در مراسم رونمایی از کتاب «سه کاهن» مجید قیصری که شنبه (27 آبان ماه) در بنیاد ادبیات داستانی برگزار شد، گفت: شرم می‌کردم از خودم اگر بر صادق هدایت لعنت نمی‌فرستادم. خداوندا صادق هدایت را لعنت کن.
 
او با بیان اینکه نویسنده‌ی «توپ مرواری» (صادق هدایت) توهین‌های زشتی به امام حسین (ع) کرده است، تصریح کرد: وظیفه‌ی هر قلم به دستِ اهل قبله می‌دانم که حداقل به جوانان این کشور بفهماند که چه بی‌شرف‌هایی در این کشور قلم زدند که از امویان هم بدتر بودند؛ اسمشان هم صادق بود و هدایت مردم را بر عهده داشتند.
 
***
 به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم، بلقیس سلیمانی درباره‌ی رمان دینی گفت: بسیاری بر این اعتقادند که ما رمان دینی نداریم. آنها معتقدند ما ادبیات دینی داریم و ادبیات ایران به کلی تحت تاثیر قرآن و سنت است. اما آیا اگر رمان را به عنوان یک تولید بیانی جدید بدانیم که با دوران مدرنیسم و عبور از دین متناسب است، آن‌گاه رمان دینی داریم؟ در این‌باره بسیاری معتقدند بعضی ابزارهای بیانی با ذات دین همخوانی ندارد. آنها درباره‌ی رسانه هم معتقدند که چون ذات رسانه تفنن و سرگرمی است، پس با ذات دین که بر ایمان و تعبد استوار است، تباین دارد.
 
این نویسنده افزود: درباره‌ی رمان هم همین حرف زده شده است. رمان با سرگذشت و زندگی‌نامه متفاوت است؛ چرا که رمان فرزند نسبیت غربی است و با دین خویشاوندی ندارد.
 
سلیمانی پس از تشریح این دیدگاه و دیدگاه مخالف آن، درباره‌ی کتاب «سه کاهن» قیصری عنوان کرد: این کتاب طلیعه‌ای بر رمان دینی در ایران است. این‌که فقط با 24 ساعت از زندگی پیامبر آن هم چهار سالگی ایشان را که مکتوم است بازی فرمی داشته باشی بسیار هنرمندانه است.
 
او اظهار کرد: ترفند زیبای قیصری این است که ضمن این‌ که از تمایلات و درونیات پیامبر اکرم (ص) چیزی ننوشته است، میدانی ساخته و حضرت محمد (ص) را در مرکز این میدان قرار داده است و آدم‌هایی از جمله حلیمه، شوهر حلیمه و سه کاهن را با مغناطیس وجود حضرت رسول (ص) به گردش به دور ایشان وا داشته است.
 
سلیمانی هم‌چنین گفت: در این اثر قهرمان از زاویه‌ی دید و کنش دیگران شناخته و روایت می‌شود.
 
*** 
بر اساس این گزارش ایسنا، در این مراسم هم‌چنین محمدرضا بایرامی، مقصود فراست‌خواه و مجید قیصری به ایراد سخنانی کوتاه پرداختند.
 
در پایان این مراسم، با حضور سید علی موسوی گرمارودی، بلقیس سلیمانی، محمدرضا بایرامی، مقصود فراست‌خواه و کامران پارسی‌نژاد از کتاب «سه کاهن» مجید قیصری رونمایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


لعنت بر دشمنان اهل بيت عليهم السلام
بر صادق بی هدایت تا به صبح قیامت لعنت!
اتفاق خوبیه که یک هنرمند متعهد پیدا شد تا بدون محافظه کاری علیه این ملعون موضع بگیره.خدا آقای گرمارودی را حفظ کند و در پرتو عنایات جدشان حفظشان نماید.
United States
روزگاری که قلم به دستش تو باشی باید هم به هدایت لعنت فرستاده شود.
بر دشمن آل پیامبر (ص) لعنت.
لعنت خدا بر همه دشمنان و مخالفان اهل بیت .