جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۹

واکنش ظریف به لایجه جدید سنای آمریکا

پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 417631
وزیر خارجه ایران دولت آمریکا را مسئول تعهدات بین المللی این کشور دانسته و گفت در حال بررسی لایحه جدید سنای آمریکا و اثرات آن بر توافق هسته ای احتمالی هستیم.
واکنش ظریف به لایجه جدید سنای آمریکا
به گزارش جهان، مهر به نقل از آسوشیتدپرس خبر داد، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران که سرگرم دیدار از لیسبون پرتغال است دولت آمریکا را مسئول تعهدات بین المللی این کشور خواند.

وی در واکنش به خبر تصویب لایحه «بازنگری توافق هسته ای با ایران» درذ کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در روز گذشته گفت: ما هنوزباید این مسئله را بررسی کنیم و ببینیم که تبعات آن برای توافق چه خواهد بود.

وی گفت: اگر تبعات این لایحه چه در رابطه با طرح اقدام مشترک که در نوامبر ۲۰۱۳ در مورد آن توافق کردیم و چه در باره توافق جامع آتی که در حال مذاکره درباره آن هستیم نقض کننده باشد آنگاه این موضوع برای مذاکرات ما تبعاتی خواهد داشت. اما من در موقعیتی نیستم تا در این باره حرف بزنم.

ظریف در ادامه گفت دولت آمریکا مسئول تعهدات بین المللی این کشور است و تعاملات دولت آمریکا با ایالت هایش و کنگره موضوعاتی نیستند که مشکل محسوب شوند.

وزیر خارجه ایران گفت: رئیس جمهور آمریکا مسئول توافقی است که امضاء می کند اما ما لایحه سنا را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم ایا نوعی تخطی و مانع درباره اختیارات رئیس جمهور آمریکا که می خواهد توافق را امضاء کند خواهد بود یا خیر.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


داره بررسی می کنه که روح توافقنامه زخمی شده یا نه!!
مجید
بنده کاری به جریانات سیاسی کشور و نظرشون در خصوص مذاکرات ندارم اما آقای ظریف باید بداند که غربیها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.
روح اله
Iran, Islamic Republic of
ممنون که تذکر دادید. واقعا الان آقای ظریف روشن شدند با این کشف بسیار نادر جنابعالی
مهدی
تا شما مشغول بررسی هستید اونا 10 تا 10 تا تحریم جدید میگذارند شما هم تا هر وقت دلتون بخواد بررسی کنید . یه وقت عصبانی نشید که آمریکایی ها از ما ناراحت میشوند .
احمد
نتیجه منطقی که ازاین سخنان و حرفهای قبلی می توان گرفت این است که جامعه جهانی هم دولت ایران را متعهد تمام تعهداتی که امضا می کند می داند . دولت هم صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس آن است. یعنی تعهد دولت آقای روحانی برای همیشه و همه الزام آور است . یعنی تعهد و امضای دولت آقای خاتمی بر اجرای پروتکل الحاقی جمهوری اسلامی را برای همیشه ملزم به اجرای آن کرده است. و اینکه چه مناسباتی درون جمهوری اسلامی مانند لزوم تایید مجلس تاثیری در الزام آور یا عدم آن ندارد. و هزار یعنی دیگر...
United States
ظریف جان سعی کن به خودت مسلط باشی. حالا مونده تا عصبانی بشی.
صد روزه
بررسی کن ظریفجون حالا حالاها از صد روز مونده یه قرن هم بیشتر وقت داری عزیزم بررسی کن
فرزان فر
آره جون شما
Iran, Islamic Republic of
از نظر شما رییس جمهور امریکا مسئول تعهدات بین المللی است .....از نظر خودشان چطور؟؟؟؟