جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳

حیدرالعبادی‌ درحرم امام علی(ع)+تصاویر

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 387130
نخست وزیر عراق پس از دیدار با مرجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف حرم مطهر امام اول شیعیان را زیارت کرد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق روز گذشته برای دیدار با آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان وارد نجف اشرف شد.
آیت‌الله سیستانی در دیدار با نخست وزیر بر لزوم ایجاد یک فضای باز برای تمامی گروه‌ها، وحدت میان تمامی اقشار عراقی و همچنین توجه به داوطلبان مردمی برای جنگ با داعش تاکید کردند.
در این دیدار که اوضاع امنیتی و سیاسی عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت آیت‌الله با حضور نیروهای زمینی خارجی در عراق مخالفت کردند.
مرجع عالیقدر شیعیان همچنین از تشکیل دولت عراق و تکمیل آن استقبال کرد و به عراقی‌ها به دلیل پیروزی‌هایشان در مقابله با داعش تبریک گفتند.
حیدر العبادی نیز در کنفرانسی خبری پس از دیدار با مرجع تقلید شیعیان تصریح کردند: نباید نیروهای زمینی خارجی برای مقابله با داعش در عراق حضور داشته باشند و دیدگاه آیت‌الله سیستانی نیز همین است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بغداد مانند بیشتر استان‌های عراق امن است.
نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: ما از مرجع عالیقدر شیعیان به خاطر دعوتشان از مردم برای مقابله با داعش قدردان هستیم، چرا که این دعوت مانع پیشروی‌های داعش شد.
حیدر العبادی پس از دیدار با آیت ‌الله العظمی سیستانی به همراه استاندار نجف اشرف به حرم مطهر حضرت امام علی(ع) مشرف شد.
نخست وزیر عراق پس از زیارت حرم با مسئولین آستان مقدس علوی دیدار و در جریان پروژه‌های در دست احداث حرم امام علی(ع) قرار گرفت.
















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *