چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

کمک آل‌سعود به یمن برای سرکوب‌مخالفان

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 377230
درپی انقلاب مسالمت آمیز شیعیان این کشور، و حرکت به طرف صنعاء، آل سعود چندین فروند هواپیماهای جنگی به همراه چندین تانک را به طور مخفیانه به صنعاء جهت قتل عام شیعیان فرستاده است.
به گزارش جهان به نقل از ادیان نیوز، اخبار رسیده از صنعاء پایتخت یمن حاکی است که درپی انقلاب مسالمت آمیز شیعیان این کشور، و حرکت به طرف صنعاء، آل سعود چندین فروند هواپیماهای جنگی به همراه چندین تانک را به طور مخفیانه به صنعاء جهت قتل عام شیعیان فرستاده است.

نیروهای کمربند امنیتی صنعا پایتخت یمن اعلام کردند که به‌دستور وزارت کشور برای جلوگیری از ورود افراد مسلح و سلاح به پایتخت، تمام ورودی‌های منتهی به صنعا را مسدود کرده‌اند.

در همین رابطه شاهدان گفتند که ارتش یمن آمادگی خود را بالا برده‌ و تعدادی از تانک‌های «تی۸۰» را به مراکز تجمع معترضان انتقال داده است.

مردم یمن از هفته گذشته با دعوت “عبدالملک الحوثی” رهبر جنبش انصار الله این کشور در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی و امنیتی دولت این کشور تظاهرات مسالمت آمیز خود را در صنعا آغاز کردند.

از روز جمعه مردم یمن مرحله دوم اعتراضات خود را با برپایی چادر در نزدیکی ساختمان‌های دولتی در مرکز صنعا آغاز کرده‌اند.

برخی از رسانه‌های غربی تلاش دارند تا اعتراض‌های مسالمت آمیز مردم یمن را مسلحانه جلوه دهند.

از سوی دیگر رایزنی‌های هیئت اعزامی رئیس جمهور این کشور برای رایزنی با معترضان تاکنون راه به جایی نبرده است.

درپی شکست مذاکرات بین کمیته ریاست جمهوری یمن با جنبش انصار الله، عبدربه منصور هادی رئیس جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح یمن از ارتش این کشور خواست برای مقابله با هرگونه اختلال امنیتی بسیار هوشیار بوده و سطح آمادگی خود را افزایش دهند.

کمیته مذاکراتی رئیس جمهور یمن سفری چهار روزه به شهر صعده در شمال یمن برای مذاکره با عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله داشت.

این کمیته روز گذشته بدون رسیدن به توافق به صنعا بازگشت و رئیس روابط سیاسی جنبش انصار الله در پی بازگشت این کمیته، در نامه‌ای به رئیس جمهور و سران احزاب علل به نتیجه رسیدن مذاکرات را تشریح کرد و گفت: کمیته مذاکراتی با دست خالی و نداشتن هرگونه راهکارهای منطقی یا راه‌حل‌های درست وارد صعده شد و بسیار روشن بود که از هیچ گونه اختیاراتی برخوردار نبود که بتواند وارد مذاکراتی جدی و نتیجه‌بخش برای رفع دغدغه و رنج مردم شود، لذا این کمیته در طول حضور تقریباً چهار روزه خود در صعده با زبان سازش و ارایه پیشنهاد به ما در مقابل دست برداشتن ما از خواسته‌های مردم مذاکره کرد و ما هر بار به‌صورت تلویحی به آنها یادآور می‌شویم و تکرار می‌کنیم که این زبان را نمی‌فهمیم و دوست نداریم که برای بحث درباره وضعیت معیشتی و زندگی مردم این شیوه دنبال شود زیرا ما به خود اجازه نمی‌دهیم که به‌زیان ملت هرگونه دستاورد یا منافعی کسب کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *