پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

توصیه های آیت الله مهدوی کنی به دانش آموختگان دانشگاه امام صادق

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 387338
در هر جا که هستید و هر پست و مقامی که احراز کرده اید از خداوند متعال بخواهید و به درگاهش پناه آورید که همواره از شرّ هوای نفس و شرور شیاطین جن و انس شما را محفوظ و مصون بدارد.
توصیه های آیت الله مهدوی کنی به دانش آموختگان دانشگاه امام صادق
توصیه های پدرانه آیت الله مهدوی کنی به دانش آموختگان دانشگاه امام صادق علیه السلام
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
برادران گرامی، دانش آموختگان دانشگاه امام صادق علیه السلام؛
السلام علیکم و أسعد الله أوقاتکم و تقبل الله صیامکم و قیامکم فی هذا الشهر المبارک
اینک که پس از چند سال تلاش و مجاهدت علمی در مکتب امام صادق علیه الصلوه والسلام مدال افتخار شاگردی این مکتب را دریافتید مناسب دیدم چند توصیه پدرانه برای شما بنویسم
اولاً همان گونه که پیامبر اکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرموده اند: "اطلبواالعلم من المهد إلی اللحد" شما همواره این حدیث شریف را آویزه گوش قرار دهید و در تمام عمر از آموختن علم و دانش در این مکتب دست برندارید و بدانید که فراغت از تحصیل و دانش در آموزه های اسلامی معنی و مفهومی ندارد و تحصیل علم منحصر در چهارچوب حوزه و دانشگاه نمی باشد.
ثانیاً چنانکه امام راحل قدس السره الشریف فرمودند: هر کس علم و عمل و تقوی را با هم داشته باشد در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد بود. شما اکنون که در رشته های خود مراحلی از دانش را طی نموده اید مراقب باشید تقوی و پاکدامنی و صداقت را در تمام مراحل زندگی حفظ کنید و در هر جا که هستید و هر پست و مقامی که احراز کرده اید از خداوند متعال بخواهید و به درگاهش پناه آورید که همواره از شرّ هوای نفس و شرور شیاطین جن و انس شما را محفوظ و مصون بدارد.
ثالثاً همه میدانید که از اهداف اساسی تأسیس دانشگاه امام صادق علیه السلام تربیت نیروهای عالم، متقی، مبلغ و مؤمن به انقلاب است. امیدوارم که با عنایت به این هدف و پیمانی که با امام صادق علیه السلام بسته اید در این راه از هیچ کوششی دریغ مدارید و با اخلاص و ایمان و خدمات صادقانه به این هدف متعالی و مقدس کمک کنید و سربازان فداکار نظام و رهبری آن باشید
ان شاءالله.
در پایان سلامت، توفیق و سربلندی همگان را از درگاه پروردگار متعال مسئلت دارم.
 
 
         ملتمس دعا
 برادر شما محمدرضا مهدوی کنی
     ماه مبارک رمضان 1431
    شهریور ماه 1389
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *