يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

رقابت گروه کُر ایرانی در فستیوال اسپانیایی

سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 422239
گروه کُر «آوای ماهان» به سرپرستی نیما فاتحی برای شرکت در یک فستیوال معتبر بین المللی کُر، مهر ماه امسال عازم کشور اسپانیا می شود.
به گزارش جهان، نیما فاتحی به مهر گفت: فستیوال «کاتا آلما» یکی از رویدادهای معتبر موسیقایی در کشور اسپانیاست و به نوعی ادامه مجموعه فستیوال های «اینترکولتو» محسوب می شود که مهر و آبان امسال به میزبانی کشور اسپانیا و در منطقه ای نزدیک شهر بارسلون برگزار می شود. این فستیوال یک رویداد رقابتی است که گروه کُر «آوای ماهان» هم امسال در آن حضور پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: حضور ما در این فستیوال موسیقایی در دو بخش «کُر مجلسی» و «کنسرت های دوستانه» خواهد بود که در بخش کُر مجلسی گروه های شرکت کننده در فستیوال به صورت رقابتی آثار خود را ارائه خواهند داد. آنچه گروه ها در بخش رقابتی آثار خود ارائه می دهند، به اجرای یک قطعه موسیقایی از دوره باروک و رنسانس، یک قطعه از دوره رومانتیک و کلاسیک، یک قطعه از آهنگساز در قید حیات موسیقی معاصر و یک قطعه به انتخاب گروه اختصاص می یابد که گروه آوای ماهان در بخش قطعه انتخابی چند ملودی محلی با تنظیم جدید و آثاری از من را برای مخاطبان اجرا می کنند.

سرپرست گروه «آوای ماهان» با اشاره به بخش «کنسرت‌های دوستانه» نیز توضیح داد: در این بخش غیر از قطعاتی که در قالب ملودی های ایرانی برای تماشاگران اجرا می شود، یک قطعه از «لیزا لمن» روی شعر خیام نیشابوری برای مخاطبان ارائه خواهد شد.

فاتحی با اشاره به اهمیت فستیوال «کاتا آلما» بیان کرد: همانطور که اشاره کردم این فستیوال یکی از معتبرترین رویدادهای موسیقایی اروپا در بخش کر است که سالانه به میزبانی یک کشور میزبان گروه های مختلفی از کشورهای دنیاست و من فکر می کنم با توجه به غنای محتوایی که این رویداد بین المللی دارد، حضور یک گروه ایرانی در این رویداد می تواند اتفاق ارزنده ای برای موسیقی کشورمان به حساب آید.

وی در پایان درباره اجراهای داخل کشور گروه «آوای ماهان» نیز گفت: به احتمال فراوان مرداد ماه امسال کنسرتی را در تالار ایوان شمس اجرا می کنیم که این کنسرت برنامه بسیار متفاوت تری نسبت به اجراهای قبلی است. در این کنسرت تصمیم داریم آثار موسیقایی انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی را برای مخاطبمان اجرا کنیم که در این اجرا گروه موسیقی «کاما» در بخش هایی از کنسرت به ما کمک خواهند کرد.

گروه کُر «آوای ماهان» از جمله گروه های فعال در حوزه کر است که در چندین دوره جشنواره موسیقی فجر حضور داشته و تاکنون در این رویداد هنری نیز مقام هایی را دریافت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *