پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

تهيه پيش‌نويس سازمان نظام زيست فناوري

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 392738
رئیس کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تهیه پیش‌نویس سازمان نظام زیست فناوری خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ دکتر محمدعلی ملبوبی درباره پیش‌نویس سازمان نظام زیست فناوری گفت: با توجه به اینکه بحث زیست فناوری مسایل پیچیده و تخصصی زیادی در زمینه‌های اجرایی و قضایی دارد نیاز داریم که یک نظام مشخص برای آن تعریف شود.

وی افزود: با همین هدف تقریبا هشت سال پیش کارگروهی تشکیل شد که پیش نویس سازمان نظام زیست فناوری را تهیه کرد و به مجلس ارائه داد.

ملبوبی گفت: اخیرا شبکه مجازی زیست فناوری که از گروهی جوان خوش‌فکر و خوش‌آتیه در حوزه زیست فناوری شکل گرفته به صورت نظام‌مند و جدی پیگیر تشکیل نظام زیست فناوری است.

رئیس کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با ابراز امیدواری از به نتیجه رسیدن تلاش‌های این شبکه مجازی افزود: در صورتیکه این نظام به تصویب برسد فناوری‌های زیستی در کشور به صورت سیستماتیک و تشکیلاتی پیگیری خواهد شد.

وی هدف اصلی از پیگیری تشکیل سازمان نظام زیست فناوری در کشور را گسترش نظام‌مند این حوزه عنوان کرد و گفت: گسترش زیست فناوری هدف اصلی ما از پیگیری سازمان نظام زیست ‌فناوری است.

ملبوبی با اشاره به اهمیت نقش ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شکل‌گیری سازمان نظام زیست فناوری افزود: معاونت علمی و فناوری نقش بسزایی در تصویب و اجرایی شدن این سازمان خواهد داشت و امیدواریم با کمک ستاد توسعه زیست فناوری این کار را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

رئیس کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در پایان گفت: در صورتیکه تشکیل سازمان نظام زیست فناوری به تصویب مجلس برسد می‌توانیم امیدوار شویم که هدایت و نظارت بر استفاده از فناوری‌های زیستی بر عهده این سازمان قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *