پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲۰
۸۳
چرا خوی اشرافی گری در میان برخی مُد شد؛

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی یک کارمند دولتی چگونه بوجود آمد؟

پیش بینی امام(ره) از مطرود شدن برخی مسئولین
چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 340582
ثروتمند بودن به نوبه خود هیچ اشکالی ندارد. اما چگونگی کسب این ثروت و خرج آن می تواند در حکومت اسلامی یکی از اصلی ترین مباحثی باشد که باید بر روی آن بحث و نظر صورت بگیرد.
درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی یک کارمند دولتی چگونه بوجود آمد؟
سرویس اجتماعی جهان نيوز ـ علی رضایی: چند هفته است ثروت میلیاردی یکی از اعضای دولت باعث شده، افکار عمومی با خود این پرسش را مطرح کند که فردی که پیش و بعد از انقلاب تنها کارمند دولت بوده و به عنوان وزیر و معاون وزیر فعالیت می کرده است، چگونه به چنین ثروتی دست یافته است؟

به گزارش جهان، این فرد که دارای مدرک لیسانس غیر مرتبط با حوزه فعالیتش است حتی در دوره‌ای، معلم بود و مبحث موتور و مکانیک را در دبیرستان تدریس می‌کرد. سال‌های جوانی‌اش را در کارخانه‌ای مدیر فنی بود و تا اواخر سال ۱۳۵۶ همین کار را ادامه داد. پس از انقلاب، به همراه جمعی ۷۰ نفره همراه شهید محمدجواد تندگویان، تیمی به نام «بازرسی ویژه» را در وزارت کار ایجاد کرد. این تیم تلاش می‌کرد که مسائل کارگری اوایل انقلاب را به صورت کدخدامنشی حل کند.

سپس به عنوان عضو هیئت مدیره ایران خودرو منصوب شد. وی پس از استعفای دولت موقت به مدت ۱۰ ماه به عنوان وزیر کار فعالیت نمود و در دولت شهید رجایی به عنوان وزیر صنایع شروع به کار کرد. تصدی در پست وزارت صنایع تا سال ۱۳۷۶ ادامه داشت و او در دولت اصلاحات به عنوان معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی منصوب شد. وی معاونت وزارت نفت در امور پخش و پالایش و مدیریت عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران را در کابینه اول احمدی نژاد به عهده داشت و در سال ۸۷ از این سمت کنار گذاشته شد.

با نگاهی به زندگی کاری این فرد می توان دریافت وی از ابتدا کارمند دولت بوده و با این که در سمت های مختلفی از جمله وزیر و معاون وزیر مشغول به فعالیت بوده است، اما چگونگی به دست آوردن چنین ثروتی که برخی منابع آن را ۱۰۰۰ میلیارد تومان تخمین زده اند، جای سوال دارد.

با یک حساب ساده مشخص می شود که این فرد اگر از روز تولد خود روزانه ۴۰میلیون تومان درآمد داشت می توانست در حال حاضر به چنین ثروتی دست پیدا کند. میزان ثروت این عضو کابینه دولت تدبیر و امید جای پرسش نیست؛ بلکه سوال این است که وقتی فردی در ۳۴ سال گذشته دایم به عنوان یک کارمند دولت کار می کرده است، چگونه به چنین ثروت افسانه ای دست یافته است؟

ثروتمند بودن به نوبه خود هیچ اشکالی ندارد. اما چگونگی کسب این ثروت و خرج آن می تواند در حکومت اسلامی یکی از اصلی ترین مباحثی باشد که باید بر روی آن بحث و نظر صورت بگیرد. در حکومت اسلامی هیچ كس فراتر از قانون نیست و اتفاقا هر كه مسئولیت بیشتری دارد، باید بیشتر از همه پاسخگو باشد و بیشتر از همه باید بر او نظارت كرد.

حضرت امام خمینی (ره)، در بیانات خود بارها در خصوص بروز خوی كاخ‌ نشینی و اشرافی ‌گری در مسئولان هشدار داده و تاكید می‌ کردند كه در این صورت باید فاتحه نظام و كشور را خواند؛ رهبر معظم انقلاب نیز بارها تذكر داده ‌اند ایستادگی در برابر استكبار جهانی تنها در صورتی است كه مسئولان اسیر اشرافی گری و دنیا ‌گرایی نشوند.

با نگاهی به سیره ائمه معصومین (ع) می توان چند نکته را دریافت. اولین موضوعی که می بایست بدان توجه ویژه شود آن است که سطح زندگی مسئولین باید با توجه به محروم ترین اقشار ضعیف تعیین شود. با خواندن نامه ۴۵ نهج البلاغه می توان دریافت که چنین زندگی به چه دلیل برای کارگزاران حکومت اسلامی لازم می باشد. از دیگر سو، مسئولان حکومت اسلامی در هیچ شرایطی حق دنیا طلبی و اشتغال و سرگرمی به زخارف دنیوی را ندارد. می بایست این سوال را مطرح کرد که سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی آیا جز زخارف دنیوی می باشد یا خیر؟

این ها مطالبی است که در حکومت جمهوری اسلامی ایران به عنوان راه صحیح شناخته شده و امام خمینی (ره) نیز بدان توجه داده اند که در پایان به چند جمله از ایشان اشاره می کنیم: مصیبت هایی که ملت ها می کشند از این است که متصدیان امورشان از قشر مرفه و از اشراف و اعیان جامعه، در پی این هستند که ثروتشان را زیاد کنند( صحیفه امام، ج۱۶، ص۴۴۳).

بنیانگذار انقلاب اسلامی در فراز دیگری از سخنان خود خطاب به دولتمردان و روحانیان صاحب منصب کشور می فرماید: «اگر روزی از نظر زندگی از مردم عادی بالاتر رفتید، بدانید که دیر یا زود مطرود می شوید»( صحیفه امام، ج۱۷، ص۴۵۳).

«شما گمان نکنید اگر با چندین اتومبیل بیرون بیایید وجهه تان نزد مردم بزرگ می شود. آن چیزی که مردم به آن توجه دارند و موافق مذاق عامه است این است که زندگی شما ساده باشد؛ همان گونه که سران اسلام و پیغمبر اسلام (ص) و امیرمومنین (ع) و ائمه ما، زندگی شان ساده و عادی بود؛ بلکه پایین تر از عادی»( صحیفه امام، ج۱۹، ص۳۱۸)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ثروت به راحتی بدست میاد کافی تدبیر و امید داشته باشی یا خویشاوندی با ه ها داشته باشی چون همین خویشاوندی با تدبیر و امید در برابر قانون کار ساز تره از فرو رفتن چاقو در گوشت!
البته ایشون خیلی به ... ایران خدمت فرموده اند و هزار میلیارد از فضا اومده
مجید مجد
United States
کی؟؟؟
سید
...... است دیگه.
مگه کارمند دولت دل نداره!
kami
Iran, Islamic Republic of
کلید و داس رو هم فراموش نکن
درود بر جهان نیوز مردمی

لطفا" این مساله رو همچنان پیگیری کن

ما مردم که صدامون به جایی نمیرسه

حدااقل تو سخنگوی مردم باش
محمد
گيرم كه جهان نيوز پيگيرى هم كرد بازم پيگيرى كرد آخرش كه چى ؟؟؟ ص م ، ج ه . الف ز . خداروشكر بعداز پيگيريهاى جهان نيوز همشونو به سيخ كشيدن و ديگه كسى جرأت .... نداره بابا بس كنيد لطفاً گوش مردم ديگه ازين حرفا پره بدون شك خيلى از اين پيگيريا محض رضاى خدا نيست يا سهم طرف مقابل نرسيده يا صرفاً جهت تسويه حساب و غرض شخصيه
جهان نیوز به خاطر مخالفان معلوم الحال دست از این نوع خبرها برندار
نه داداش اینطوری حساب نکن اگر کسی در سال 72 زمینی در تهران داشت که قبلا اون رو پنج میلیون تومان خریداری کرده باشه در اثر اون تورم بالا وافزایش قیمت دراون زمان زمینش ده پنجاه میلیون اگرهم باز با اون پنجاه میلیون زمینی خریده باشه باز درسال 90و91 زمینش پانصدبرابر شده اینطوری باید حساب کنی عموجون نه اونطوری که باب میل خودت هست وقصد تخریب دیگران را داری
حامد
شما حساب کن. بابای من هم زمین داشته اون موقع 10 هزار تومن بوده الان 60 میلیون تومنه ! هر جارو حساب می کنم با 1000 میلیارد قابل مقایسه نیست.
دهقان دامغانی
مگه نخوندی که همیشه کارمند بوده ..اینکه زمین خرید وفروش کرده باشه وبه این ثروت دست پیدا کرده باشه بازهم کارش بی عیب نیست .مگراین که بنگاه املاک داشته واز اطلاعات درون دولت سوئا استفاده کرده باشه که به این ثروت هنگفت رسیده است.اگه بگی یارانه هایش را گذاشته بانک وخرج نکرده وبه این ثروت رسیده باورمان میشه ولاغیر
...
عمو جون سال 72 پنج میلون چقدر بود ؟و انوقت این ادم سال 72 چند سالش بود وو چند سال کار کرده بود تا اون 5 میلیون تومن را در اورده باشه و اونوقت شما اطلاع داری که اینجور بوده ؟ خوب بیاد بگه .عیبی داره یا شما وکالت ایشان را داری؟
پس بگو چرا مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام علاقه ایی به تصویب قانون " از کجا آورده ایی ندارد"

چون خیلیها از خودهاشون زودتر از همه باید جوابگوی ثروتهای افسانه ای شون در مقابل مردم باشند!!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت واقعا جای سوال دارد ایا شرم نیست فردی به اسم مدیر و مسئول در نظام اسلامی که از خون به نا حق ریخته هزاران شهید گلگون کفن به ذست امده سو استفاده کنند لذا جای پیگیری دارد و چه بهتر قانون از کجا اورده اید برای همه دولتی ها و رانت خواران به اجرا در اید
Iran, Islamic Republic of
همه احاد مردم جامعه دینی از دست اندر کاران انتظار دارند قانون از کجا اورده اید به اجرا در اید تا اینکه اعتماد عمومی به جامعه بر گردد
این یعنی فاصله گرفتن از آرمان های انقلاب که الان فقط تعداد معدودی بهش پایبندند
Iran, Islamic Republic of
پایبندان به آرمانهای انقلاب مردمند که در طول این سی و چند سال شهید تقدیم انقلاب کرده اند و در برابر فشارهای استکبار تسلیم نشده اند. آنها بی شمارند، بی شمار
ص. م. که اصلا میلیاردر نبود!
Iran, Islamic Republic of
بله اون هم میلیاردر بود و از زیر تیغ تیز ضد فساد اصولگرایان واقعی نتونست فرار کنه.
United States
ص.م بعد از جنگ هیچ پست دولتی رو قبول نکرد وتو بخش خصوصی کار میکرد
Iran, Islamic Republic of
بله او میلیاردر بود ولی او در سی سال گذشته کارمند دولتی نبوده است بلکه در بخش خصوصی کار می کرده است فرق وی با این مورد در این ااست که جناب وزیر امروزی سی و چند سال فعالیت دولتی داشته اند و رسما کارمند دولت بوده اند و در تمام این مدت دو اشتغالی ممنوع بوده است ولی فرد مورد نظر جنابعالی قبل از دولت قبلی سمت دولتی نداشته اند متوجه شدید سئوال چیست سئوال این نیست که چرا فلانی ثروتمند است سئوال دقیقا این است که فلانی چرا وقتی کارمند دولت بوده است چنین ثروت افسانه ای را کسب کرده است
حامد دانا
Iran, Islamic Republic of
تیتر: «درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی یک کارمند دولتی چگونه بوجود آمد؟»
در ادامه: «چنین ثروتی که برخی منابع(!!!) آن را ۱۰۰۰ میلیارد تومان تخمین زده اند...»
جناب جهان محترم این تقواست؟ برخی منابع؟ شما که خوب می‌دانید امیرالمومنین چه فرموده‌اند راجع به فاصلة گوش و چشم، و آن چه می‌شنویم و آنچه می‌بینیم
انتظار از «جهان» بیش از این است.
Iran, Islamic Republic of
آقای دانا! اگر خبری نبود که این مطلب مفصل راجع بهش نوشته نمیشد.
حامد دانا
Iran, Islamic Republic of
خیلی ممنون از این استدلال!
یادمون نرفته قبلا چقدر به این «برخی منابع» استناد شد، اما نتیجه ؟
واقعیت این است که ق. ق. در پیدایش چنین فضاهای غبارآلودی به شدت نقش دارد. تا کی این پشت سر اون، اون پشت سر این حرف بزنن؛ آخرشم معلوم نشه این و اون چه‌کاره‌اند، گناه‌کارند یا بی‌گناه!
نتیجة این فضای مبهم و غبارآلود که بر اساس حرف این و آن قضاوت می‌کنیم و قلم می‌زنیم چیزی نیست جز کاهش چشم‌گیر اعتماد اجتماعی!
در این باره بسیار حرف هست که می‌گذارم و میگذرم.
Iran, Islamic Republic of
من هم از این استدلال شما تشکر می کنم!
کاهش اعتماد اجتماعی وقتی اتفاق میفته که مردم ببینند نظام داعیه مبارزه با فساد داره ولی هر مفسدی رو که میبینه در هر دولتی به مقامات دولتی وصله.
به نظر شما اگر به اخبار موثق درباره ب. ز. که الان توی زندانه بی توجهی میشد کسی میدونست با این آدم برخورد کنه به اتهاماتش رسیدگی بشه؟
یا در پرونده فساد سه هزار میلیارد اگر به هشدارهایی که رسانه های اصولگرا پیش از کشف این فساد دادند، توجه میشد اینقدر این فساد گسترش پیدا می کرد؟
ضمن اینکه اگر یک رسانه ای یقین به خبری کرد و در موردش سکوت کرد، باید فهمید که این رسانه به دنبال منافع ملت نیست و به فکر موقعیت خودشه
Iran, Islamic Republic of
کلیت فرمایش شما راجع به نقش رسانه‌ها در پی‌گیری مفاسد را می‌پذیرم و به‌شدت به آن معتقدم، اما به‌گمانم توجه به نکاتی بایسته است:
1. اطمینان به فساد. متن فوق را ملاحظه بفرمایید، تردید در آن موج می‌زند که شخص مورد بحث مفسد است یا نه؟
2. صداقت و عدالت رسانه‌ها در مواجهه با مفاسد،‌ و نه نگاه خطی و حزبی و قبیله‌ای. سوال از جهان محترم: این آقا با این همه سوابق گوناگون در دولت‌های گوناگون الان یک‌دفعه داراییش شد 1000 میلیارد، چرا پیش از این سخنی از او نبود؟ این جاست که شائبة بی‌عدالتی رسانه‌ای و ... به ذهن خطور می‌کند.
3. به دو مورد اشاره فرمودید که با مفسدین برخورد شد. اولا که به نظر بنده هنوز برخوردی نشده است، باید صبر کرد و دید عاقبت امر را. این بنده نیز آرزومندم برخورد شود با سرعت و قاطعیت. اما، آیا جز این موارد معدود مورد دیگری نیز سراغ دارید. چقدر فضای رسانه‌های ما پر است از این مورد اتهامات اقتصادی و سیاسی و ... مردمی که نمی‌دانند آیا این اتهامات، واقعیت است یا برچسبی بیش نیست.
کدام مرجع باید این فضای مبهم و غبار آلود را شفاف و روشن کند؟ آیا می‌کند؟ حرف این بنده این است که طرف یا مفسد و خلاف‌کار یا نیست. اگر هست با او برخورد شود و اگر نیست با رسانة اتهام زننده برخورد شود.
در غیر اینصورت مطالبی از جنس مطلب بالا، نتیجه‌ای ندارد مگر کاهش اعتماد اجتماعی
از پر گویی عذرخواهم
Iran, Islamic Republic of
1. فرمودید اطمینان به فساد. این اطمینان را فقط قوه قضائیه ایجاد می کند و هیچ نهادی شایستگی آن را ندارد. اما این بهانه ای نمی شود که چون اطمینان نیست مهر بر دهان رسانه ها بزنیم و حتی آنجا که مسؤولی دولتی ثروتی نامتعارف دارد، رسانه ها از عضویت وی در شرکتهای متعدد گفته اند و... از او پرسیده نشود که از کجا آورده ای؟ این پرسش را پیش از رسانه ها باید دستگاه قضایی بپرسد و اگر نپرسد رسانه ها باید به عنوان نهادی اجتماعی این پرسشگری را مطالبه کنند.

2. درباره این صداقت و عدالت باید به سابقه آن رسانه مراجعه کرد که آیا همه را به یک چشم دیده یا نه. اصولگرایان با مرحوم کردان تعارف نکردند. محصولی چندین بار به دلیل ثروتش و ماهیت فعالیت اقتصادی اش نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد. با شناختی که بنده دارم جریان رهپویان و ایثارگران در این حوزه سیاسی عمل نکرده اند و همیشه مغضوب بوده اند.
درباره این شخص هم کافیست به مذاکرات مجلس مراجعه بفرمایید. گفتنی ها گفته شده.

3. با این وضع مبارزه با فساد همین که طرف را دستگیر می کنند جای شکرش باقیست. باقی اش بماند. ما که آرزو داریم اشد مجازات رابرای این مفسدان.
در مورد اعتماد اجتماعی توضیح در دو نظر بالاتر داده شده است.
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا از طریق حقوق کارمندی نیست
حامد دانا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
1. بسیار ممنونم از اینکه به نظرات اعتنا می کنید و آنها را منتشر، اما متعجبم که چرا این نظر آخر را منتشر نفرمودید
2. میدانم دلیلش را، یعنی از همان اولین بار که یادداشتم را منتشر کردید و «قوة قضائیه» در نوشتة بنده را به «ق.ق.» تغییر دادید، خیلی موارد برایم معلوم گشت. و بر این اساس بدیهی است که نوشتة آخرم را منتشر ننمایید
3. و این اتفاق، اتفاقاً دلیلی است بر مدعای بنده، همان‌جایی که گفتم طرف دیگرِ رسانة پی‌گیرِ مفاسد، ق.ق. پی‌گیر و مستقل و قاطع است. و شمایی که از انتشار نقدی در این سطح و اندازه از ق.ق. هراسناکید و البته حق هم دارید، چندان به‌جایی نخواهید رسید.
4. پیشنهاد می‌کنم، خواهش می‌کنم، التماس می‌کنم،.... در مواضع انتقادی‌تان علیه مفاسد، نیم‌نگاهی هم به نقش ق. ق. داشته باشید؛ هر چند بعضا داشته‌اید
سلام بنده را به آقای زاکانی برسانید
یکی از بچه‌های بسیج دانشگاه تهران در زمان ریاست آن بزرگوار
وفقکم‌الله و جزاکم‌الله خیرا
مگه نشنیدی که بعضی ها ره صد ساله را یک شبه میروند احـــــــــــــــــــــــــــــــتمالا این آقای پدر گرانی... هم از همان یک شبه ها می باشد که فقط 950.000.000.000 تومان سرمایه دارد بابا این که چیزی نیست اونقدر از این دست آقایان و حتی خانمها توی این مملکت هستند که خدا میداند حالا این آقا درس خونده و یک لیسانسی داره نفراتی هستند که سواد هم ندارند و در دولت هم پست نداشتند و ندارند ولی توسط همان راه یک شبه سرمایه ای حداقل 1000.000.000.000 تومانی در این خصوصی سازی های اصل 44 بدست آورده اند خدایا خودت درست کن که تو داناتر و تواناتر از همه هستی و از دست این خلق فقط به خودت پناه می آوریم و حالا دولت آقای روحانی آمده و چسبیده به یارانه 45500 تومانی و به قول قدیمی ها تریلی را با بارش میخورند و آمده اند چسبیدند لنگ پشه کوره را
Iran, Islamic Republic of
خوب خلاصه میفرمودید که هیچ کس توی این دولت فساد نداره و ثروتش مشکوک نیست. دیگران هستن که مشکل دارن.
Iran, Islamic Republic of
بیخیال بابا کدومشون اینطور نیستند برید جمع کنید...
Iran, Islamic Republic of
بی انصافی نکنید. همیشه جلوه بدی بیشتر از خوبی بوده. تعداد مسؤولان زحمت کش و پاک در جمهوری اسلامی زیاده.
ارش
باسلام
توجه شما را به خطبه نماز جمعه آقا و اشاره ایشان به ثروت اقسانه ای جناب زبیر که از پیامبر خدا (ص) لقب سیف الاسلام را گرفته بود جلب میکنم.
اینجاست که صحبت حضرت امام مبنی بر ملاک بودن حال امروز افراد تایید چند باره میشود.
خوبه آدم هرچند وقت یکبار جلوی آینه بایسته و با خودش تلقین میت را مرور کنه!!
دیر نیست که توی قبر سرازیرمون کنن!
اسمع ، افهم، یا فلان ابن فلان ....... تا آخرش.
Iran, Islamic Republic of
اونوقت برخی دنبال تعطیلی هسته ای برای بهبود وضع مردم اند. من میگم اصلا همه این اموال قرون به قرون حلال، آیا کسی با این وضع درد منو که سر برج برای 50 هزار تومن کم و زیاد خرجم لنگم می فهمه؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
پدر ايشان در دهه 50 از تجار بزرگ تبريز بوده
خود ايشان قبل از انقلاب اسلامي صاحب كارخانه بوده و...
بترسيد از روزي كه بايد بر قلمهايی كه زديد جواب دهيد بترسيد
Iran, Islamic Republic of
بعد از انقلاب اصلا 10 تا 15 تا شرکت ثبت نفرمودند. همزمان با کار دولتی توی بخش خصوصی هم کار نکردند. هر چی بوده مال قبل از انقلاب بوده. از رانت که ابدا استفاده نفرمودند. جلوی دستشون بوده ها ولی استفاده نکردن.
صاحبان قلمهایی باید روز قیامت بترسند که در مقابل سوء استفاده از موقعیت برخی افراد، سکوت کرده اند و با سکوت به گسترش فساد کمک کرده اند.
طلبه فدایی رهبر
از خدا نمیترسی؟
هم شما هم جهان
من تو انتخابات تمام سعیم این بود که آقای روحانی رای نیاره ولی آدم باید یه کم تقوا داشته باشه
میشه بگید تهمت یعنی چی؟
برید روایات حمل فعل مومن بر صحت را بخونید
برید ببینید 70 بار حمل به صحت کردن یعنی چی
من آقای وزیرو نمیشناسم ولی به خدا نمیشه اینجوری تهمت زد
تازه این بنده خدا که اموالشو گفته معلومه ترسی نداشته
بعد هم این خیلی عجیب نیست
تو همین قم خودمون زمینی که 20 سال پیش 1 ملیون بوده الان حدود1.5 میلیارده
حدود سال 60 زمین تو سعادت اباد متری 1000 تومان بوده و اگر کسی اون موقع 20 ملیون مثلا زمین میخریده الان بالای 300 میلیارد میشه
همونطور که اقا فرمودند تقوا تقوا تقوا
نمكو
Iran, Islamic Republic of
گير حسادت انگيزي داده اي چكار داري؟ يك شبه كه به اين ثروت نرسيده يك علامت سئوال بزرگ جلوي اين ثروت گذاشته اي. من يك نفر را مي شناسم كه به خاطر ثروتش مورد بازخواست قرار گرفت كه در جواب گفته بود شما مرا در انفرادي قرار دهيد و يك خط تلفن هم به من بدهيد آخر هفته صد ميليون تومان از من تحويل بگيريد. اين قضيه مال بيست و چند سال پيش مي باشد. حالا شما خودت را با اين حسادت آزار بده كه چرا اين همه ثروت دارد.
Iran, Islamic Republic of
شما از خودت پرسیدی که چطور بدون رانت و با صداقت و بدون فساد و با عرق جبین و بدون خوردن حق مظلوم میشه یک شبه از توی زندان هم پول در آورد؟ کسی با ثروت مخالف نیست مسأله چطور ثروتمند شدن افراد هست. اون هم افرادی که از اول انقلاب مسؤولیت های مهم دولتی داشتن با حقوق مشخص. بدون رانت چطور تونستن به این ثروتها برسن؟
عبدالله
حتما جناب وزیر ... را می فرمائید اگر این چنین است سریعا دادگاهی تشکیل وقانون از کجا اورده ای اجرا شود
مگر قوه قضاییه ابتدای کار دولت اموال وزرا را چک نمی کند. ایشان قبل از این هم وزیر بوده و اموال ایشان توسط قوه قضاییه در پایان دوره مجددا چک شده و ناپاک اعلام نشده...
Iran, Islamic Republic of
مادامی که سیستم اجرایی و سیستم نظارت فاسد باشه همین آش و همین کاسست . . .
محمد
سلام
گزارش كامل و تحليلي همين موضوع را روزنامه جوان در تاريخ 19 دي كار كرده است.
منوچهرفریدونی
سلام می خواستم بدانید در لیست اعضای هیات مدیره این شرکتها نامی از دکتر م... ودکتر ت... هست یا نه چرا در زمان صدارت و دیگر مسولیت ها یکی از انها نقش بخش خصوصی و دیگری مدیر اجرایی وناظر پروژه عمل می کرده واین درامدها ناشی از این فعالیتهاست تازه شما بروید سراغ مدیران میانی و معاونتها وضع ازاین بدتر است متاسفانه در دوره این اقا در بندر ماهشهر به داماد ایشان قرار داد هنگفتی بابت فضای سبز فرودگاه داده شد که درست عمل نکرد
Iran, Islamic Republic of
آیا برای محصولی و رحیمی و... دولت قبل هم چنین آماری دارید؟ انصاف شرط مسلمانی است
یعنی الان باید یکی این سوال رو جواب بده؟ یعنی واقعا خبر ندارید؟ یک سرچ ساده توی گوگله. بزنید: جهان نیوز+اسم این آقایان
البته شما ممکنه این کار رو هم بکنید باز هم بیایید اینجا سؤال بپرسید!
United States
این طرفدارهای آقای ز... چپ و راست رو توی حوزه اقتصادی زدن.
Iran, Islamic Republic of
اخبار و تحلیل از این دست زیاد مشنوم. اما فقط و فقط یک سوال دارم؟ توی مملکت جمهوری اسلامیییییییییی چطور این مفاسد ظهور میکند؟ نهاد های نظارتی برا دفاع از کیان اسلام و انقلاب کجایند؟!
چه کسی به شما مسؤولیت داده که با چنین پرسشی دیگران را بازجویی کنید؟ شما مگه مفتشید؟ مگر وزیر یا هر کس دیگر،باید به شما پاسخ دهد از کجا ثروتش را آورده؟ اصل بر برائت است و تا در دادگاهی حکم نشود کسی با این سؤال های ابتدایی حق زیر سؤال بردن دیگران را ندارد.
خب اینطوری باشه باید دور بیفتید و از همه از جمله نزدیکان اصولگایی این سؤال را بپرسید.
یک فردی د محله ما کارمند معمولی بود آن زمانی که زمین ارزان بود 3 تا خانه 200 متری کلنگی با قسط و قرض خرید. الان فقط پول آن زمین ها در شهرری حدود 3میلیارد تومنه. به این راحتی میلیاردر شد.

حالا آقای وزیر نمیتونسسته از همین راه به جند میلیارد برسه؟ آخه این چه سؤالیه؟
فرض کن بهش ارث رسیده یا تجارت کرده. خب اشکالش چیست؟ باید از شما اجازه میگرفت؟...
بی نام
Iran, Islamic Republic of
سلام
هرجاکاخی بنا شود در کنار آن عده ای نا بود می شوند
برای 3میلیون وام 2 ماهه نمی تونم ضامن جور کنم 1000میلیارد پول خرد بعضی هاست
این سوژه ها مال سرگرمی ماهاست
خدایا چنان کن سرانجام کار
توخشنود باشی و ما رستگار
وزیر 1000 میلیاردی البته یه هفتاد تا کمتر!
من شمردن 1000 میلیارد رو بلد نیستم
حسین
میزان ثروت این عضو کابینه دولت تدبیر و امید جای پرسش نیست؛ بلکه سوال این است که وقتی فردی در ۳۴ سال گذشته دایم به عنوان یک کارمند دولت کار می کرده است، چگونه به چنین ثروت افسانه ای دست یافته است؟
آفرین

مساله مهم این است که از کجا آورده است؟؟!
درود بر جهان نیوز بابت انتشار این گونه خبرها
Serbia
جهان نیوز و مسؤولینش یا شمردن بلد نیستند یا....
... تشکر از زحمات و فعالیتهای شما لطفا پیگیری بفرمایید شرکتهایی که در صدا و سیما تبلیغات می کنند زنان ان فیلمهای تبلیغاتی الزاما با چادر باشند تا ترویج حجاب چادر شود نه اینکه اکنون همه زنان حاضردرفیلمهای تبلیغاتی با مانتوهای رنگارنگ هستند و کم کم دارد چادر فراموش می شود تشکر
ماشاالله مایه و سرمایه
حمید
جهان جان راجع به محصولی از این حرفها نمیردی سیاست یک بام ودوهوای شما برای مردم رو شده برای همین دیگه بهتون رای ندادند این حرفها را هم میزنید که خوراکی برای ان 4 میلیون هوادارتون داشته باشید که حداقل از تعداد شون کم نشه دست برداید از حرکات نا بخردانه
کار ازاد داشته ظاهرا
...
احتمالا در برخی جوی ها تراول ریخته و بعضی صبح علی الطلوع میزنند بیرون و با ابکش تراول ها را میگیرند و باین ترتیب پولدار میشن شما هم بگرد اون جوی ها را پیدا کن و البته صبح زود برو که کامروا باشی . حله؟!!!
بنظر من سير از گرسنه خبر نداره اين اقا وامثالهم بدرد پست دولتي نمي خورند چون نمي توانند درك كنند گرسنگي يعني چي
م.ر.ن
جابرکیخسروی
در مقاطع تاریخی متفاوتی در دنیا دولتمردان از جان و مال خود مایه گذاشته اند، حالا وقتش است آقایان بسم الله خدمت به مردم لذت بسیار دارد البته به عمل نه به حرف
....چرا در هنگام راي گيري كابينه افشاگري نكرديد تا نگذارىد او وزير شود
Canada
سايت محترم جهان نيوز. باسلام و احترام. اينجانب يكى از ايرانيانى هستم كه ساليان سال است در كانادا اقامت دارم و هيچ مراوده مالى يا نسبت سببى و نسبى هم با اقاى ن.. ندارم. اما پدر ايشان را كه از جمله متمولين بسيار معروف تبريز بوده خوب ميشناسم....
شهروند
فقط این نیست همه همین هستند از یک بخشدار ساده گرفته ...
930 هزار میلیارده فکر کنم!!!
ماشالله هزار ماشالله
امام خميني همواره مي گفتند حكومت اسلامي متعلق به مستضعفان ومحرمان است ....
به صورت خودجوش به وجود آمد
بیدار
Iran, Islamic Republic of
پدرجان اون بنده خدا وزیربوده ! الان توشرکت ما که وابسته به یک نهاد کارانه مدیر عامل 140برابر کارمند بخت برگشته است وقتی علت را میپرسی میگویند دستور العمل ازبالاست مدیر تقصیری نداره !!! به همین دلیل جناب وزیر که گناهی نداره قربونت برم .
جهان در مورد این موضوع که میگم جدی تحقیق کن چون به این آقا ربط داره: اخیرا شرکتی خصوصی که یا مال این آقاست و یا این آقا سهامدارشه توی سیستان و بلوچستان یه طرح فوق العاده عظیم داره راه میندازه که شامل فرودگاه و بندر خصوصی؛ پتروشیمی های خصوصی؛ خط لوله گاز اختصاصی از عسلویه و خیلی چیزای دیگه هست. اخیرا مناقصه های ساخت و تجهیزش هم انجام شده! قطعا احداث همچین چیزی سرمایه فوق کلان میخواد و رانت زیاد. برید دنبالش ببینید داستان چیه...
علي
كاري به اصل موضوع و ثروت ميلياردي اين بنده خدا ندارم ولي همچين ميگيد كارمند دولت بوده انگاري يه كارمند دون پايه بوده!!
عضو هيئت مديره ايران خودرو كه خودش داستاني داره و پاداشهاي ماهيانه و ساليانه و...! قطعاً چندجاي ديگه هم عضو هيئت مديره بوده و هست كه شما خبر نداريد!. خب، چند دوره هم كه بقول خودتون وزير بوده...! پس نميشه بگي يه كارمند دولت...
محصولی رفیق شما چطوری شده بود اینکه حداقل سی سال از او بزگتره
Iran, Islamic Republic of
هیچگونه مگر با دزدی و کلاهبرداری
یعنی کی می تونه باشه؟؟؟!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در کشور ما همه بانکها مشکل دارند فقط شفاف سازی نشده .!