پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۴۰
۲۲۲
خبر اعدام رهبر شیعیان عربستان تأیید شد؛

آل سعود، آیت‌الله نمر را به شهادت رساند +واکنش مراجع

شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 464981
وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان این کشور خبر داد.
آل سعود، آیت‌الله نمر را به شهادت رساند +واکنش مراجع
گروه بین الملل جهان نيوز ـ وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام آیت الله نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان خبر داد.

فارس نوشت: بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان، حکم اعدام شیخ نمر به همراه ۴۶ متهم دیگر که اغلب آنها تروریست معرفی شده‌اند روز شنبه (امروز) در ۱۲ منطقه در عربستان اجرا شده است.

مهر نیز در خبر تکمیلی خود آورده است: دادگاه عالی عربستان حکم اعدام شیخ نمر النمر را تأیید کرد و این حکم در مرحله ای قرار داشت که تنها به دستور پادشاه عربستان اجرا و یا لغو می شود که به مرحله اجرا درآمد.

سراج درباره سوابق این عالم شهید نوشت: شیخ "نمر باقر النمر" ‌روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال ۱۳۷۹ هجری قمری مصادف با ۱۹۶۸ میلادی، در شهر "العوامیه" در استان القطیف، شرق عربستان در خانواده‌‌ای اهل علم و دین به دنیا آمد که از آن علمایی چون "آیت‌الله شیخ محمد بن ناصر آل نمر" (قدس سره) و خطبای حسینی چون جدش حاج "علی بن ناصر آل نمر" سر بر آورده بودند.


تحصیلات مقدماتی و هجرت برای تحصیل علوم دینی

تحصیلات مقدماتی خود را در همان شهر العوامیه به پایان رساند و در سال ۱۴۰۰ هجری قمری مصادف با ۱۹۸۹ میلادی، برای آشنایی نزدیک‌تر با انقلاب اسلامی ایران و تحصیلات حوزوی ابتدا به ایران مهاجرت کرد تا در تهران در حوزه علمیه حضرت قائم(عج) حضور پیدا کند که در همان سال توسط آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی در تهران تأسیس شده بود.

شیخ نمر پس از ۱۰ سال تحصیل در حوزه علمیه حضرت قائم (عج)، عازم سوریه شد و در حوزه علمیه حضرت زینب (ع) برای ادامه تحصیلات حوزوی و علوم دینی نام نوشت و در حضور اساتید این حوزه به تحصیل پرداخت.

وی دوره کتاب‌های اصولی از جمله "اصول" المظفر، "رسائل" شیخ انصاری و "کفایة" آخوند خراسانی را گذراند و در علم فقه نیز "اللمعة الدمشقیة" نوشته شهید اول، "جامع المدارک" خوانساری، "مکاسب" شیخ انصاری و "مستمسک العروة الوثقى" سید حکیم و دیگر کتاب‌های فقهی را مطالعه کرد.

شیخ نمر در طول مدت تحصیل علوم حوزوی خود در تهران و سوریه در محضر اساتید مختلفی حضور یافت، از جمله:

- بحث خارج نزد آیت الله سید محمدتقی مدرسی در تهران

- بحث خارج نزد آیت الله سید عباس مدرسی در سوریه

- بحث خارج نزد آیت الله خاقانی در سوریه

- دروس عالیة نزد علامة شیخ صاحب الصادق در تهران

- درس "لمعة" نزد علامة شیخ وحید افغانی

همچنین اخلاق را نزد آیت‌الله شیرازی در شهر مقدس قم فراگرفت و به این ترتیب به درجات بسیار بالایی در اجتهاد دست یافت و اجازه تدریس در مراکز علوم دینی و مذهبی را پیدا کرد.

وی از جمله معروف‌ترین و شایسته‌ترین مدرسان علوم مذهبی و دینی در حوزه‌های علمیه به شمار می‌آید که حتی در حوزه‌های علمیه ایران و سوریه به تدریس کتاب‌هایی همچون کتاب "اللمعة الدمشقیة" و کتاب "جامع المدارک" و "مستمسک عروة الوثقى" و "الحلقات" شهید سید محمدباقر صدر پرداخته است.

شیخ نمر سال‌ها اداره حوزه علمیه حضرت قائم(عج) در تهران و سوریه را برعهده داشت و تلاش بسیاری برای توسعه و پیشرفت این مراکز انجام داد.


پس از بازگشت به عربستان مرکز مذهبی "الإمام القائم(عج)" را نیز در العوامیه تأسیس کرد که در واقع سنگ‌بنای "مرکز اسلامی" در سال ۱۴۲۲ هجری قمری مصادف با ۲۰۱۱ میلادی بود.

خصوصیات اخلاقی آیت‌الله

از جمله خصوصیات اخلاقی وی را باید بلندمنشی و وسواس او در مراعات و حفظ اصول و مبادی و ارزش‌های دینی ملاحظه کرد که بازتاب آن به‌خوبی در خط مشی فکری و جهادی‌اش آشکار است.

همچنین شیخ، از دیدی باز و آگاه نسبت به حوادث جاری پیرامون خود چه در عربستان و چه در منطقه برخوردار است و همین موجب شده تا دارای دید تحلیلی دقیقی از جریان امور در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی باشد که یکی از دلایل آن بنا به گفته وی ارتباط عمیق وی با قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام است که همواره روشنگر راه وی در زندگی بوده‌اند.

فعالیت‌های سیاسی و بازداشت‌ها توسط رژیم سعودی

رژیم عربستان سعودی در حالی شیخ نمر باقر النمر را بازداشت کرد که پیش از این نیز دو بار و طی سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ میلادی، شیخ را بازداشت کرده بود.

نخستین بازداشت شیخ نمر به می ۲۰۰۶ میلادی بازمی‌گردد، هنگامی که شیخ به محض بازگشت از سفر کوتاه‌مدتش به بحرین و بازگشت به عربستان، به دلیل مشارکت در همایشی بین‌المللی قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.

اتهام شیخ این بود که در این همایش، در عریضه‌‌ای، از رژیم سعودی خواسته بود به "قبرستان بقیع" رسیدگی کرده، مذهب "تشیع" را به رسمیت شناخته و شیوه‌‌های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر عربستان را تغییر داده یا لغو کند؛ همین.

اما بازداشت مجدد شیخ نمر، به ۲۳ آگوست ۲۰۰۸ میلادی بازمی‌‌گردد که در شهر "القطیف" به دست نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد. این بار اتهام شیخ برای بازداشت بنابر ادعای رژیم سعودی درخواست از شیعیان مناطق شرقی عربستان برای آماده‌شدن به منظور دفاع از خود و جامعه خویش بود که رژیم ادعا می‌‌کرد، این سخنان نمر به معنی تحریک شیعیان عربستانی برای جدایی از حکومت مرکزی بود.

رژیم سعودی از بیم قیام مردمی و خشم و غضب شیعیان مناطق شرقی عربستان شیخ نمر را ۲۴ ساعت پس از بازداشت آزاد کرد.

این روحانی برجسته عربستانی یک بار دیگر در مارس ۲۰۰۹ میلادی در معرض بازداشت قرار گرفت.

دیدگاه‌های نمر در قبال آل‌سعود

شیخ نمر همواره در خطابه‌‌هایش رژیم سعودی را به اعمال "سیاست‌‌های تبعیض‌آمیز طایفه‌ای سازمان‌یافته و منظم به‌ویژه در مناطق شرقی عربستان و به‌خصوص در دو منطقه "الاحساء" و "القطیف" متهم می‌کرد که حدود یک قرن است، بر این مناطق حاکمیت دارد.

وی همواره و بارها تأکید داشته که از گفتن کلام حق، بیم و واهمه‌ای ندارد حتی اگر در این راه بازداشت شده، وارد زندان شود و تحت شدیدترین شکنجه‌ها و آزارها و اذیت ها تا سرحد شهادت قرار گیرد.


شیخ نمر توهین به کرامت شهروندان عربستانی به‌ویژه شهروندان شیعی عربستان که از دید رژیم سعودی شهروندان درجه دو این کشور به شمار می‌آیند و فاقد هرگونه حق و حقوق شهروندی هستند، رد و تأکید می‌کند که از کرامت و حقوق شهروندان شیعی عربستانی حمایت خواهد کرد.

وی بارها در این ارتباط تأکید کرده است که در خط اول رویارویی با ظلم و جور رژیم سعودی قرار می‌گیرد چون اعتقاد دارد بدون مبارزه و تلاش نمی‌‌توان به حقوق مورد نظر خود دست یافت و عدالتی در کشور برقرار نخواهد شد و شهروندان نمی‌توانند آزاد زندگی کنند.

شیخ نمر در این‌باره در سخنان خود با استناد به خطبه "جهاد" امیرالمؤمنین علی(ع) تأکید دارد که به عدالت جز از طریق جهاد دست نخواهیم یافت و حق جز با از خود گذشتگی و جهاد و شجاعت به دست نخواهد آمد.

وی در خطبه‌های نماز جمعه خود نیز بارها گفته است که شیعیان عربستان، دیگر در برابر توهین‌ها و تعدی‌ها و تجاوزات آل‌سعود سکوت نخواهند کرد و در این باره خطاب به آل‌سعود گفت که "ما ساکت نمی‌مانیم که هر آنچه بخواهید بر سر ما بیاورید؛ هر آنچه بخواهید انجام دهید و کرامت و شخصیت ما را که با ارزش ترین چیز در زندگی ماست، زیر پا بگذارید".

شیخ نمر همچنین از مطبوعات و رسانه‌های سعودی به دلیل وابستگی و تبعیت آنها از رژیم سعودی و تبدیل‌شدن آنها به بوق تبلیغاتی آل‌سعود به‌شدت انتقاد می‌کند.

وی تصریح می‌کند که مفتی‌های وهابی، ساخته و پرداخته آل‌سعود هستند. به گفته شیخ نمر، آل سعود به مفتی‌های وهابی پول می‌دهند تا با دامن‌زدن به اختلافات طایفه‌ای و مذهبی و ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهل سنت، آنها را به خود مشغول کنند و با ایجاد تفرقه مذهبی و طایفه‌ای و قبیله‌ای به حاکمیت خود بر عربستان و غارت و چپاول ثروت‌های آن ادامه دهند.

شیخ نمر النمر در یکی از خطبه‌هایش به خاطر مواضع و دیدگاه‌های تندش در قبال رژیم سعودی گفت که "می‌دانم فردا برای بازداشت من به سراغ خواهید آمد. خوش می‌آیید! این منطق و راه و روش شماست: "بازداشت" و "شکنجه" و "کشتار"؛ ما از قتل و کشتار نمی‌هراسیم. ما از هیچ چیز نمی‌ترسیم."


وی در قبال سرکوبگری های رژیم سعودی و مخالفت این رژیم با برگزاری تظاهرات‌ مسالمت‌آمیز و تجمع‌های اعتراض‌آمیز تأکید می‌کرد که "همواره به دنبال راه‌های دیگری برای ادامه اعتراضات خود و احقاق حقوق‌مان خواهیم بود و تظاهرات، یکی از این راهکارهاست".

این روحانی عربستانی را باید از جمله دشمنان سرسخت "نایف بن عبدالعزیز" ولی‌عهد سابق رژیم سعودی برشمرد. شیخ نمر، همواره انتقادات شدیدی را به وی وارد می‌کرد.

وی در یکی از خطابه‌هایش شاهزاده نایف بن عبدالعزیز را به علت شدت خشونت و قساوت و ظلمش علیه مردم عربستان به طور اعم و شیعیان به طور اخص، طاغوت و ستمگری خواند که در قبرش شکنجه خواهد شد و آتش او را خواهد سوزاند و کرم‌ها او را خواهند خورد. او در همین خطبه تأکید کرد که از مرگ نایف خوشحال خواهد شد.

وی همواره در خطبه‌های نمازجمعه و خطابه هایش نه تنها از آل سعود انتقاد می‌کند بلکه از منتقدان سرسخت برخی از رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس از جمله آل خلیفه است.


واکنش مراجع به اعدام آيت الله نمر

آيت الله نوري همداني
با محکوم کردن اعدام آيت الله نمر گفت: انتظار داريم اهل سنت و شيعه همه در برابر اين فاجعه عکس العمل نشان دهند.

آيت الله نوري همداني در سخناني با اشاره به اينکه بسياري از کشورها از عربستان خواسته بودند که شيخ نمر اعدام نشود گفت: اين مسئله را محکوم مي کنيم و انتظار داريم اهل سنت و شيعه همه در برابر اين فاجعه عکس العمل نشان دهند.

آيت الله نوري همداني اعدام آيت الله نمر را دهن کجي به شيعه و سني در سوريه، عراق، ايران، لبنان و ديگر کشورها ارزيابي کرد و بر لزوم بيداري و هوشياري مسلمانان و استقامت و پايداري آنان تاکيد کرد.

وي عربستان سعودي را داراي مذهب خرافي دانست و گفت: آنان با حمايت گروه هاي تروريستي و تکفيري چون داعش و بوکو حرام، مي خواهند اسلام را بدنام کنند و اسلام را دين خشونت نشان دهند در حاليکه پيامبر اسلام رحمت للعالمين است.

آيت الله نوري همداني افزود: رژيم آل سعود نوکر آمريکا و صهيونيست هاست و داشتن چنين مسلک و مذهب خرافه اي براي مسلمانها باعث تاسف است.

وي افزود: همه ممالک اسلامي بايد در اين خصوص تصميمي قاطع بگيرند که چه کار بايد کرد.



آيت الله سبحاني با محکوم کردن اعدام شيخ نمر گفت: شهادت مظلومانه شيخ نمر رهبر شيعيان عربستان دلها را مجروح و قلب ها را مملو از اندوه کرد.

آيت الله سبحاني با بيان اينکه شيخ نمر، فقط يک خواسته داشت و آن حاکميت عدالت در کشور بود، گفت: در منطقه شرق عربستان شيعياني هستند که مظلوم اند و شيخ نمر سخنش اين بود که بايد محروميت از چهره شيعيان عربستان زدوده شود.

وي افزود: رژيم آل سعود، اجازه تعمير مساجد را به شيعيان عربستان نمي داد و حسينه ها را تخريب مي کرد و اين مرد بزرگ، فقط طالب عدالت و تقوا بود و مي خواست جلوي خودکامگي يک خانواده را بگيرد. خانواده اي که کشوري را به نام خود ثبت کرده اند و هر کاري که بخواهند انجام مي دهند بدون اينکه به آراي مردم احترام بگذارند.

آيت الله سبحاني ادامه داد: من شهادت مظلومانه اين فقيه عاليقدر را به محضر حضرت ولي عصر (عج) و خانواده و بازماندگان ايشان و شيعيان عربستان، تسليت عرض مي کنم. عاش سعيدا و استشهدا سعيدا رحمه الله عليه و رحمه الله الواسعه.


آيت الله مکارم شيرازي هم در پيامي جنايت وحشتناک آل سعود مبني بر اعدام شيخ نمر را محکوم کرد.
متن پيام آيت الله مکارم شيرازي به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون

خبر وحشتناک اعدام آيت الله شيخ نمر جهان اسلام را در بُهت و تعجب فرو برد، به خصوص اينکه اين جنايت تحت عنوان خوارج و تکفير صورت گرفت؛ اگر کسانى تاکنون ترديد داشتند که کانون فتنه و تکفير در جهان، آل سعود هستند با اين نمونه آشکار جاى ترديدى باقى نماند.

ما به شدت اين جنايت هولناک را محکوم مى‌کنيم و به يقين انتقام آن گرفته خواهد شد و مى‌دانيم اين جنايت انتقام شکست‌هايى است که آل سعود در عراق و سوريه و يمن دامنگيرشان شده است، ولى بايد در انتظار شکست‌هاى مهم‌ترى در اين سه منطقه باشند.
به يقين اين جنايت، بدون اطلاع آمريکا نبوده است، آنها در مسائل کم اهميت‌ترى با نظر آنها اقدام مى‌کنند و مى‌دانيم در راستاى ايجاد جنگ طائفه‌اى ميان سنى و شيعه است، اما هم سعودى‌ها و هم آمريکا کور خوانده‌اند، ما با برادران اهل سنت اختلافى نداريم، اختلاف ما با تکفيرى‌هاست که همه مسلمين در برابر آنها اتفاق نظر دارند.

آل سعود بدانند اين جنايت فراموش نشدنى است و آثار اين کار نابخردانه را در آينده خواهند ديد.

نه تنها شيعيان جهان و اهل سنت اين جنايت را شديدآ محکوم مى‌کنند، بلکه تمام آزادگان دنيا نيز آن را محکوم خواهند کرد.

آنها چه گناهى داشتند، قيام مسلحانه کردند؟! کسى را کشته بودند؟! تنها گناهشان اين بود که مى‌گفتند اقليت شيعه در عربستان سعودى از حقوق حقه خويش بايد برخوردار شوند و براى انجام مراسم مذهبى آزاد باشند. آيا اين گناه است و در خور آن جنايت سنگين.
ان ربک لبالمرصاد
ناصر مکارم شيرازي
آيت الله صافي گلپايگاني نيز با صدور پيامي ضمن محکوم کردن اعدام آيت الله شيخ نمر گفت: شهادت عالم آزاده، روحاني عالي مقام، شهيد بزرگوار شيخ نمر رضوان الله تعالي عليه روي سياه رژيم آل سعود را سياه‌تر و خباثت و پليدي باطن آنها را آشکارتر نمود.



متن پيام آيت الله صافي گلپايگاني به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
و من قتل مظلوماً فقد جعلنا لوليه سلطانا

با کمال تأسف و تأثر مطلع شديم که رژيم سفاک و خون آشام سعودي، بار ديگر طينت جنايتکارانه‌ي خود را نشان داد و يکي از بندگان بي‌گناه، مظلوم و آزاده را با تعداد ديگري از ستمديدگان به شهادت رساند. رژيمي که با نوشيدن خون پاک مظلومان و آزادگان خود را سيراب نموده و راه و رسم جنايتکاران بزرگ تاريخ را دنبال مي‌نمايد.

شهادت عالم آزاده، روحاني عالي مقام، شهيد بزرگوار شيخ نمر رضوان الله تعالي عليه روي سياه اين رژيم را سياه‌تر و خباثت و پليدي باطن آنها را آشکارتر نمود.

انا لله و انا اليه راجعون
حکام آل سعود که ان شاء ‌الله تعالي سقوط آنان نزديک است بدانند که خون به ناحق ريخته‌ي اين روحاني شهيد، خواب راحت را از آنان سلب نموده، جهان اسلام را بيدار کرده و راه سقوط را براي اين رژيم هموار خواهد نمود. مسلماً اين جنايت ددمنشانه را آزادگان دنيا و مجامع آزاد بين المللي محکوم خواهند نمود و فرياد مظلوميت اين شهيد بزرگوار به گوش جهانيان خواهد رسيد.
اينجانب به جهان اسلام و مردم غيور و مسلمان عربستان که از ستم و جنايات رژيم سفاک خود خسته شده‌اند و به خانواده ي بزرگ و داغدار اين شهيد بزرگوار تبريک و تسليت گفته، ترفيع درجات اين شهيد سعيد و ساير شهيدان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

و سَيعلَمُ الّذينَ ظَلَموا أَي منقَلَبٍ ينقَلِبونَ
۲۱ ربيع الاول ۱۴۳۷
لطف الله صافي
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


انا لله و انا الیه راجعون

این واقعه را به محضر امام زمان و مقام معظم رهبری و عموم شیعیان جهان تسلیت عرض می کنم
شاید نفس زکیه در گفتامدهای بزرگان دین به ایشان اشاره دارد

خونی که در حجاز میریزند و سر آغاز آمدن و ظهور مهدی که جانم بفدایش میشود

مهدی جان کجایی که هر حرکتی ما را امیدوارتر میکند که تو خواهی آمد
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
با کمال احترام به این شهید بزرگوار. باید عرض شود که نفس زکیه سید بوده و به عنوان نماینده امام زمان(عج) به مکه میرود و در مسجدالحرام به طرز فجیعی به شهادت می رسد
منبع بدید .
نواب
نفس زکیه بین رکن و مقام کشته میشه و در ماه ذیحجه شایدم اوایل محرم فقط علامت حتمیه در برخی روایات آمده که امام زمان حداکثر دوهفته پس از آن ظهور میکند و اینکه امام فردای جمعه ای که روز عاشوراست ، ظهور میکنه بعد در اوایل ماه رجب أن سال بارندگی شدیدی واقع میشه
صفا
شاید از خون تو گفتند، بر نشان پاکان دین
آنکه پیش از آمدن، دیو حجاز ریزد زمین

صد نشانه گفته اند پاکان، که رخ داده کنون
خون تو شاید نشان از مردن سرمست خون

شاید آن جوشش تویی، آن پاک خون روزگار
ریخته است گرگ زمین، بر کوی این پروردگار

شاید آن خیزش، ز تو جوشد زمین اندر نماز
تا که دین گردد رها، وز دست گرگان حجاز

گر تو آغازی چنان خونت خروشان زمین
تا دگر گرگی نماند، پای نهد بر روی دین

سوشیانت بر در، اگر خواهد بیاید پر توان
ما کنون آماده ایم، تا جان نهیم در پیش آن

روزگاران بس دگر، کشتند همه خوبان ما
آنچنان در بند بریم، دیوان نجنبند خوان ما

مهر را باز آفرینیم، تا که تنی در زندگیست
خونمان آغازگر یک زنجیره از پایندگیست

کی توان بر گرگ باشد تا بگیرد جان ما
ما همه رویین تنیم، این پیکر یکسان ما

گر "نمر"را میکشند، جوشد هزار از خون او
تا گلستان گردد اینجا، یک نماند از عدو

کی"نمر" کشند، که آغازگر جوشش هموست
خون او جوشندی صدها نمر هم پای اوست

ای "صفا" آماده باش، بر این تن ایوان او
تا نوا از آسمان سر زد، روی جنگ با عدو
صفا
با سلام جهان جان آن سروده چون طریع سروده شده بود ایراداتی داشت که اصلاح کردم و فرستادم لطفا بجای آن جدیدترش را بزار
سرور
بسم الله الرحمن الرحیم
فبشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انالله و انا الیه راجعون
محمد
Iran, Islamic Republic of
داستان نفس زکیه با ایشون خیلی متفاوته
ظریف جان لطفا لبخند ....
Germany
مرگ بر آمريكا و اسراييل و سگ هارش آل سقوط
Iran, Islamic Republic of
ببينم در دفاع از شيعيان مظلوم چه ميكنيم
مرگ برآل سعود وهابی
باید انتقام خون باقر نمر را در جبهه های جنگ سوریه ،عراق و یمن از آل سعود بگیریم .
ظریف خوش خنده اورانیوم که دادیم رفت اینم روش
جناب اقای ظریف بدنبال وزیر خارجه عربستان باشند تا تبریک مجدد به ایشان عرض کنند و بدنبال ملاقاتی با وی از هر راهی شده و واسطه ای عمل کنند شاید ایشان اقای ظریف را قبول کنند و در این جلسه شکایت کنند که چرا اعدام کردید شاید جوابی داشته باشند . با خنده بگویند که به وزیر خارجه عربستان برنخورد
Iran, Islamic Republic of
مسئله را جناحي نكنين كل نظام بايد در دفاع از شيعيان منسجم عمل كند
حمید
به جای آقای ظریف سازمانهای موازی و اطلاعاتی که از بودجه بیت المال ارتزاق می کنند تا در کشورهای دیگر شیعه تولید کنند باید پیگیری کنند................
South Africa
آقا حمید عزیز مسئله جناح نیست ،اگر در مسئله فرودگاه جده (دو جوان ایرانی) برخود جدی از طرف مسئولین محترم می شد و اینقدر دیپلماسی منفعلانه عمل نمی شد وهابیت جرات نمی کرد هزاران حاجی را به شهادت برساند و شیعه کشی را در بحرین و سعودی راه بیاندازد
خمید حمایتهای ایران ایکاش واقعا و فقط از شیعیان بود که اگه بود الان هم خودمون اوضاع به سامانی داششتیم هم شیعیان انقدر تو سری خور نبودن اتفاقا حمایتهای ایران از اون مردک رییس جمهور سودان عمر البشیر از فلسطین از فیلیپین و ...خیلی بیشتر بود ..
خیلی بی معرفتی اقا حمید
Romania
نتیجه دیپلماسی لبخند این میشه که یک عالم بزرگ شیعی را بعد از ماهها شکنجه به شهادت میرسونن و از کشور قدرتمند با دیپلماسی لبخند هیچ هراسی ندارند.
وزیر خارجه خیلی عملکرد ضعیفی داشته اند.
Romania
ان شاءالله خون شیخ نمر و مردم بمن دامن حکام عربستان سعودی رو میگیره
ما کی میخایم برخیزیم؟؟؟
آل سعود ثروت فراورانی داره بالای 100 ساله که داره حکومت میکنه و این ثروت نامشروعش رو جمع کرده در این مدت طولانی ما فقط در صورتی میتونیم جلوی این اقداماتش و بگیریم که برای کشور خودمون و شیعیان منطقه و جهان هزینه کنیم نه سودان و ... البته اینم بگم تو خود ایرانم کسانیکه به فتوای مفتیهای سعودی عمل میکنن سنیهای طرفدار ریگی و جیش العدل هم از این حکم به احتمال زیادخوشحالن
اللهم عجل لولیک الفرج
جناب اقای ظریف زنگی بزن
اقای ظریف با وزیر خارجه عربستان سریعا تماس بگیرند و به وی بگویند خیلی خیلی بد هستی .
اوا ! وزیر خارجه سعودی! . . . تو خیلی بدی ! به مامان جونم اینا چقلیتو میکنما ! . . . بی تر بیییییت !
ميلاد
خسته نباشي بشينيم نگاه كنيم انا الله بخونبم دستي دستي علماي شيعه رو بكشند
باید خیابان سفارت عربستان به نام ایشون تغییر کنه
از نمایندگان میخواییم تا نام ایشون رو ابدی کنن در ایران
Romania
اللهم اهلک و العن آل سعود جمیعاً الی یوم القیامه
خدا این سعودی را لعنت کن . خدایا ریشه اینها رو بکن. خدا یا لعنتشون کن . خدا یا آه این شیخ مظلوم رو این جلادها بگیر
عمار
Iran, Islamic Republic of
انا لله وانا الیه راجعون
آل سقوط با اینکار حکم اعدام خود را نیز صادر کرد.
انشاءالله بزودی زود.
باقر
لعنت خدا بر آل سعود داعشی ....انشاءالله به زودی شاهد سرنگونی آل سعود باشیم.
مهندس
از خون شیخ حسن شحانه در مصر چند روزی نگذشته بود که محمد مرسی به این فلاکت افتاد، منتظر بدبختی سعودی ها خواهیم ماند . البته نه در فاصله خیلی دور انشاءا...
فدایی ولایت
Iran, Islamic Republic of
شیخ نمر عزیز ، شهادتت مبارک

انشاا... به خواست خداوند این جنایت آل سعود خبیث مقدمه سقوط آنان خواهد بود
این چند نفری که منفی میدن نمیدونم کی هست؟ نوکر آل سعود هستند یا نوکر اسرائیل
معلومه کی هستن خوب عوامل وهابی ها که اجاره کردن تو سایتا منفی بزنن
اینا تکفیریهای وطنین که دستشون برسه بمب گذاری میکنن تو ایران و پیرو العریفی هستن که منفی میدن اکثرشونم .. تشریف دارن
اینها توله های آل سعود و اسرائیلند نه نوکرانشون .
من اشتباهی دستم خورد
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
Iran, Islamic Republic of
اگر این خبر درست باشد ننگ بر ما باد
از نظر دولت تدبير و اميد كه اتفاق خاصي نيافتاده
حسین
Iran, Islamic Republic of
و کاری هم از دست جناب استوانه بر نیامد
سجاد
استوانه دیگه کیه؟
نصرت اله
بایدسفیر عربستان را اخراج کنیم.و راههای انتقام سخت را بررسی کنیم.هیچ بهانه و امیدی نیست.
همون که ستونه. فقط دیگه نپرس که ستون کیه؟!
علی
قسمتی از پیام حضرت امام خمینی (ره) درباره کشتار شیعیان در حج سال 66:

ان شاء اللَّه ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از
امريكا و آل سعود برطرف خواهيم ساخت و داغ و حسرت حلاوت اين جنايت بزرگ را بر دلشان خواهيم
نهاد، و با برپايى جشن پيروزى حق بر جنود كفر و نفاق و آزادى كعبه از دست نااهلان و نامحرمان به
مسجد الحرام وارد خواهيم شد.
Iran, Islamic Republic of
مهم وظیفه بود که ایشون انجامش داد نتیجه دست خدا بود.....
دقیقا چه کردند ؟!
..
اگه منظورت حضرت رفسنجانی ست که..
مراقب حرفات باش
اللهم عجل لولیک الفرج
محمد
لعنت خدا بر آل سعود .درود خدا بر این شهدا.این بیچاره ها نمیدونند که عمر حکومتشان به انتها رسیده
محمد
سلام ودرود بر شیخ شهید
خون این شهید دامن آل سعود کثیف را خواهدگرفت
سید
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر آل سعود
حالا فهميديد چقدر به مردم نياز داريد؟ بريد براي رد صلاحيت هاشمي رفسنجاني نقشه بكشيد!!!
خودت هم فهمیدی چی گفتی؟ چه ربطی داشت عمو!
ربطش يك مقدار بصيرت ميخواد اي اولوالابصار.
پس با این تفاسیر هاشمی می تونست و کاری نکرد...
معصومه
جک جالبی بود حسابی خندیدیم
اکبر که رفبق جینگه آل سعوده
آخه چه ربطی به هاشمی داره عقل کل اینم از دست گلهای این آقایون
يعني هنوز هم ربطشو نفهميدين؟ شما به جاي درك خطر اصلي براي كشور و نظام كه براي رفع آن نياز به همين مردم فتنه گرداريد، مشغول دلسرد كردن مردم و افراد محبوب مردم كه اتفاقا جزو نظامند هستيد. خدا به انسان عقل دهد كه پشيماني به وقت از دست دادن فايده اي ندارد.
United States
حرف احمقانه ای بود. ما برای خاموش کردن فتنه به امت حزب الله نیاز داریم نه جماعت فتنه گر.

مارا به خیر امثال شماها امیدی نیست همین که شر نرسونید بشینید سرجاتون دستون با امریکا تو یه کاسه نره کافیه !
اين امت حزب الله كه خودش را تافته جدابافته از مردم ميداند، چرا نميرود عربستان را سر جاي خود بنشاند و به جاي آن به بازيهاي بچگانه سياسي براي حذف رقيب رو آورده؟. آيا مردم فقط براي وقت سختي به درد ميخورند.
1 - اول باید حامیان داخلی ال سعود سر جایشان نشانده شوند بعد نوبت خودشان .
2- وقت کردی یه نگاه به تصاویر مردم در 9 دی 88 بکن .
3 - امثال شما و خاندان هاشمی خودشان را تافته جدا بافته ملت می دانند .
دوست عزیز همین صحبت‌ها را میکنید که اقتدار ملی را تضعیف و به حکام عربستان اجازه میدهید اینگونه پر رو شوند و یک روحانی برجسته شیعی را اعدام کنند.
این امت حزب الله همونطور که داره داعشو سر جاش میشونه به وقتش عربستانم میره . شما بشین اینجا کامنت بذار مواجب بدن بهت
شما و بزرگتر از شما هم در طول تاريخ به مردم نياز داشتند.
یعنی حق برای بقاش به باطل نیاز دارد؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
به عاقبت كار و حرف خود بيانديشيد.
Germany
تو برو سطل آشغال و مسجدتو آتيش بزن
معصومه
فقط خود رفسنجانی میتونه در مورد خودش اینطور نظر بده شک ندارم خودشه
مثبت اشتباه
حالتان خوب نیست برادر. آقای هاشمی اگر میتوانست باید شرعا کاری میکرد. و شهادت شیخ نمر بهترین دلیل بر متوهم بودن عده ای در خصوص توانمندیها و روابط خاص آقای هاشمی است.
به هاشمی نیاز داریم ببینم ملک عبدالله خدا نیامرز مگه جواب نامه هاشمی جونتون و داد مرد و جواب نامه اش و نداد که الکی اینجوری نظر میدی
نصرت اله علیزاده
..،موقع این حرفها نیست،تمام جناحها درایران ازاین اتفاق غمگین و سخت ناراحتند. تو از عوامل سعودی هستی، خودی نیستی.
اتفاقا دقيقا موقع اين حرفها ست تا بعضيها متوجه بشوند كه ولي نعمتشان كيست و اين كشور و نظام به وقت خطر توسط چه كساني حفظ ميشود كه اكنون آنها را براي قدرت شخصي سرخورده و دلسرد ميكنيم.
باز كه كم آوردين رو آوردين به متهم كردن ديگران. قبلا ميگفتين شما از عوامل آمريكا و صهيونيسم هستيد امروز ميگين عوامل عربستان؟ شما از ما ايراني تر نيستيد. اگر فهميديد كه براي حفظ نظام نياز به يك ايران قدرتمند با حضور همه مردم داريد آنوقت است كه ميتوانيد نظام را واقعا از گزند دشمنان واقعي آن در همين دور و بر حفظ كنيد.
ال سعود سگ امریکا و صهیونیسته . بنابراین عامل و حامی ال سعود خود بخود عامل امریکا و اسرائیله .
عزیز من کسی طرفدار آل سعود نیست. صحبت سر اینه که شما اگر میخواهید با آل سعود یا هر دشمن دیگر مبارزه کنید بایستی همه مردم را داشته باشین تا اقتدار ملی به این روش افزایش یابد نه که برای منافع شخصی سیاسی کاری پیشه کنیم و مردم و خدمات واقعی انقلاب را حذف کنیم.
معصومه
مردم چه ربطی به این .. داره؟!!!!!!!!!!!
ایمانی
Iran, Islamic Republic of
کسی پیدا نمیشه جواب این عوضی ها رو بده یعنی به همین راحتی
محمد
....من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوالله عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا.به محضر حضرت صاحب الزمان ، مقام معظم رهبري و همه ي آزاد مردان دنيا علي الخصوص شيعيان اين مصيبت عظيم را تسليت عرض ميكنيم.
پروردگارا ريشه ي آل سعود را از روي زمين بركن. آمين يا رب العالمين.
رضآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ
روحانی مچکریم!!!
شاید بگید چرا؟!! فتامل
مجتبی
خدایا بکن ریشه منحوس این رژیم کثیف آل سعود را... به دست مهدی ات.
Iran, Islamic Republic of
خواستم بگم سگ تو روح آل سعود. حیفم اومد نام سگ رو بر آل سعود بذارم. از مدفوع سگ هم پست ترن!
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر آل سعود.
Iran, Islamic Republic of
سلام
علمای اسلام باید برخورد قاطع کنن.
باید کشور ما یک برخورد سخت کنه.
باید سفیر عربستان اخراج بشه.
این اتفاق وحشتناکی هست. عالم کشی کار کمی نیست و به این راحتی نیست.
موفق باشید.
اگر مقامات عرضه این کارها رو داشتند وضعیت کشور ما اینطوری که الان هست بود؟؟؟؟!!!!!
انوقدر که به فکرند آمریکا ازشون راضی باشه به فکر بودن خدا و امام زمان راضی باشند خیلی عملها و عکس العملهاشون فرق میکرد. وضعیت انقلاب اسلامی ایران, در میان دولت مردان عالم خیلی فرق میکرد چه برسه به ملتها
از دولت نباید هیچ انتظاری داشت. مردم باید خودشان به صورت خودجوش اقدام عملی نمایند.
آل سعود روی بنی امیه و بنی عباس رو سفید کرده
لعنت خدا بر این خاندان منفور
amir
به همین راحتی...
رهبر شیعیان عربستان اعدام شد
4000 تا حاجی تو منا قربانی شدن
400 تا ایرانی جنازه شون از عربستان برگشت اونم با اصرار التماس به امیر کویت و...
دیپلماسی اعتدال و التماس چه به روز عزت و اقتدار ایران شیعه آورده....
گیریم از کدخدا می ترسید از سعودیهای بی ریشه هم می ترسید؟؟؟
ali
Iran, Islamic Republic of
قطعا شهادت شیخ سراغاز شمارش معکوس برای سقوط و اضمحلال ال سعود خواهد بود چرا که خدا دشمنان خود را از احمقترین ها قرار داده است .
شهادت شیخ و پایان عمر ال سعود مبارک باد.
Iran, Islamic Republic of
بابا گوشمون ديگه از اين شمارش معكوسا پر شده. هر روز جنايت بر عليه شيعيان بيشتر ميشه و ما دلمون رو با شمارش معكوس خوش ميكنيم.
امیدوارم واکنش وزارت خارجه این بار متفاوت باشد.هرچند بسیار بعید به نظر میرسد
انا لله و انا الیه راجعون
غم بزرگی ایست هر روز داغ تازه بر دل مجروح شیعیان زده میشه
آریو سوئد
Sweden
یک روحانی بزرگ شیعه توسط رژیم تروریستی وهابی آلسعود اعدام شد ولی متاسفانه صدا وسیمای ما بجای اینکه پخش برنامه های عادی خود را قطع کند و به این مسئله بپردازد فقط مثل یک خبر عادی با آن برخورد کرد. انگار که مسئولین صدا و سیما چیزی از جنگ رسانه ای نمی دانند یا توانایی شرکت در یک جنگ رسانه ای ندارند. سوال اینجاست که اگر یک نفر از مخالفین در ایران اعدام شده بود خبرگزاریهای غربی، عبری عربی چه عکس العملی نشان میدانند؟
افشین
این حکم ضد اسلامی ماهیت یهودی حکومت ستمگر عربستان را برای جهانیان بر ملامی کند و انشا الله سبب تسریع در اضمهلال و پاشیدن این حکومت شده و به همین نزدیکی ها وعده الهی مقرر خواهد شد .
خداوند این ابرمرد را رحمت کناد
Romania
یا صاحب الزمان (عج)! 14 قرن مظلومیت شیعه بس نیست؟ آقا کی ظهور می کنی؟
هر وقت ما آدم شدیم . هر وقت نخبگان آدم شدند . اگر الان حضرتش ظهور نمی کند یک معنی این است که هنوز تاب تحمل اقتدارش را نداریم و الیعاذبالله ممکن است رودرروی حضرتش قراربگیریم .
دوست عزیز امام زمان در میان ما هست و داره دنیا رو توسط یارانش کنترل و اماده ظهور میکنه
در ایران توسط سید خامنه ای
در لبنان توسط سید نصر الله
در عراق ...
در افریقا...
ما بهتره رهبر زمان خود(خامنه ای) دریابیم و نباید فقط منتظر ظهور باشیم....
امام زمان فقط برای مظلومیت شیعه نمی اید برای کله مردم دنیا میاد
امیر
شهادتش مبارک.
انشاءالله مقدمه ای خواهد شد برای نابودی آل سعود سفاک بت پرست.
پایان عمر حکومت داعش نزدیک است
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
خدمتی دیگر از رفقای دود و رکود
Iran, Islamic Republic of
آلمان چندي قبل از خام بودن سران آل سعود واحتمال اشتباهات خطرناك وبين المللي شده بود اين هم نمونه اي از وحشيگري وعدم تعامل وتفاهم توسط سران وحشي آل سعود كه براي نظر ميليونها شيعه وبزرگان اهل سنت ايران وعراق ارزشي قايل نشد كه در نامه هاي متعدد خواستار آزادي اين بزرگوا شده بودند. منتظر پاسخ كوبنده مسئولين نظام وشيعيان واهل سنت آزاد جهان درقبال اين جنايت بزرگ هستيم.
saeed
Iran, Islamic Republic of
این اعدام نتیجه دیبلماسی لبخند در برابر عربستان است...
نصرت اله
ازدست آل سعود خشمگین باش ، و به بازیهای داخلی سرگرم نباش. لعنت برآل سعود و ریشه آن آمریکا وغرب و شیطان. لبیک یا خامنه ای
Germany
راه آمريكا از .. مي گذرد
saeed
Iran, Islamic Republic of
به همین راحتی...
رهبر شیعیان عربستان اعدام شد
۴۰۰۰ تا حاجی تو منا قربانی شدن
۴۰۰ تا ایرانی جنازه شون از عربستان برگشت اونم با اصرار التماس به امیر کویت و...
دیپلماسی اعتدال و التماس چه به روز عزت و اقتدار ایران شیعه آورده....
گیریم از کدخدا می ترسید از سعودیهای بی ریشه هم می ترسید؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف، نگران نباشید و همچنان بخندید چون خنده بر هر درد بی درمان دواست حتی درد انفعال
برادر شما
Germany
خواهشا این موضوع به این مهمی را دستخوش مسایل حاشیه ای نکنید. رمز موفقیت ما وحدت است عزیز جان
برادر
Germany
لطفا این موضوع مهم را دستخوش حاشیه نکنید. بنده شاهد تلاش دکتر ظریف در مسائل منطقه هستم. اساس اشکال خودفروختگی حکام است که آقا هم فرمودند به آنها امیدی نیست.
شاخصه ی این حکام - که امیدی بهشان نیست - تربیت در دانشگاههای غرب و ذلت در برابر غرب است . بنابراین هر سیاست مداری با این شاخص ها نوکر آمریکا و غربه . ایرانی و خارجی هم نداره .
بله تلاش های ایشان نمودش زانو زدن و منت کشی جلو یک کشور دیگه برای فقط و فقط اجازه ملاقات دادن
تلاش برای رای اعتدالیون در مجلس و دوام دولت در 4 سال بعدی؟
ssssssss
اف بر دولت اگر سفیر عربستان را اخراج نکند و سفیر جمهوری اسلامی را فرا نخواند.
ناشناس
United Kingdom
کجایند آن کامنت دهدندگانی که می گفتند اگر عربستان جرات دارد ،اعدامش کند.الان وقتشه برید عربستان را با خاک یکسان کنید.
کافیه حضرت آقا لب تر کنند
حسن
انا للله و انا الیه راجعون.خدا لعنتشون کنه، به حق صاحب الزمان. خدا قاتلین این عالم مجاهد و همه شیعیان مظلوم سراسر جهان رو به سخترین شیوه ممکن در دنیا و آخرت عذاب کنه. ان شاله
مردم
شیعیان عربستان بلندتر فریاد بزنید. چرا اقدامی نمی کنید. متاسفانه یکی از علمای تشیع را به شهادت رساندند و متاسفم برای رسانه های داخلی عربستان و دیگر کشورهای اسلامی که از قیام های داخل عربستان بر علیه حکومت آل سعود هیچ اطلاع رسانی نمی کنند.
رسانه های داخل سعودی دست ال سعود است . مثل ایران نیست که آمریکا و ..با کمک هزینه زنجیره ای روزنامه داشته باشن . !!
ا ف
واقعا دیگر نمی شود حکام عربستان را مسلمان دانست اینها هر خیانتی که متصور است به جهان اسلام کرده اند و بجز خواسته امریکا و اسرائیل و انگلیس تا بحال کاری نکرده اند اعم از قتل و عام مسلمانان و بی گناهان و نا امن کردن دنیا و بوجود اوردن گروه های تروریستی امثال داعش و القاعده و بکو حرام و........ اما نمدانند که با این کار ها تنها به اضمهلال و نابودی خودشان سرعت می بخشند همانطور که در طول تاریخ هیچ حاکم ظالمی نتوانست تا اخر بماند و همه ستمگران جهان به زباله دان رفتند و بجز لعن و نفرین پشت سر انها چیز دیگری نمی ماند که وعده خداوند بزرگ نزدیک است .
ساییتسی
سلام
اعتراضهاتون به هر نحو به سفارت ملعونها برسونید با زبان عربی و فارسی
سفارت در تهران سفارت عربستان سعودی (Saudi Arabia)
آدرس پاسداران- سه راه ‏فرمانیه- خیابان بوستان- ‏خیابان نیلوفر- پلاک ۱‏
تلفن ‏۲۲۲۸۸۵۴۳‏، ‏۲۲۲۹۹۹۷۸‏
فکس ‏۲۲۲۹۴۶۹۱‏
روز و ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه ۱۶- ۹ ‏
Colombia
بهترین اعتراض اینست که مردم به حج نروند.
البته عمره تحریم بشه .
Iran, Islamic Republic of
.. وزارت خارجه را کار را به کجا رسادند! شهادت صدها تن شیعه درنیجیریه و اکنون هم شهادت شیخ نمر
مدعیان دروغین حقوق بشر خفه خون گرفتن
محمد
Iran, Islamic Republic of
انا لله وانا الیه راجعون
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
دولت ..

اینقدر در سیاست خارجه راجع به این موضوع شل گرفت که ........

لعنت ....
برادر شما
Germany
بیایید در تحکیم وحدت تلاش کنیم نه مسائل حاشیه ای.
اگر وحدت نباشد بجاهایی صد مرتبه بدتر از عراق و سوریه نصیب ما میشود
Germany
چطوره با نتانيابو هم وحدت داشته باشيم؟
نظرت چيه؟
سعید
به ازای هر قطره خون این شهید باید یک موشک ،ایران در اختیار یمن قرار دهد تا بکوبند بر سر وهابیون دوران جاهلیت عربستان سعودی...
حسین
خداوند ایشان را با سالار شهیدان همنشین گرداند و ما را در ادامه ی راه وی ثابت قدم کند
به امید روزی که نه تنها برای ائمه ی بزرگوار بقیع بلکه برای شیخ نمر نیز مزاری در خور بسازیم
علیرضا
امروز هزاران شیخ نمر در عربستان متولد شد.عربستان گور خودش روکند
Norway
مرگ برآمریکا وآل سعود ، معلوم نیست این همه جنایات چراوزارت خارجه ماراتکان نمی دهد ؟ بازهم بروید وحکام ظالم سعودی رابغل کنید وبه آنهالبخند بزنید واقعاً که .................
بغض داره گلومو فشار میده. چرا در دوران روحانی مچکریم عربستان اینقدر وحشی شده ؟ آیا خیال راحت عربستان از دیپلماسی لبخند دولت ایران سبب وحشی تر شدن این رژیم منحوس شده ؟
اخه چرا چرت میگی؟
تو گلوت بخاطر مظلومیت شیعه خفه نشده بلکه بخاطر هوای نفسانی و جناحی داره خفه میشه
و الا احترام بیش از حد ال سعود به محمود رو یادمون نرفته
اون معجزه هزاره سوم .. باعث این حوادث منطقه است ولاغیر
تو که داری حرفشو ثابت میکنی بی ادب . بله در زمان محمود عربستان به شدت اقتدار ایران به محمود احترام میذاشت . اما الان داره حقارت دولت اعتدال رو بیش از پیش معلوم میکنه. خندم گرفت از پاسخ بی ادبانت
United Kingdom
دقیقا
بی احترامی آل سعود به جمهوری اسلامی از زمان روی کار اومدن اون معجزه شروع شد و در دولت دوم اون شدت پیدا کرد
در دولت اون معجزه ی هزاره ی سوم شاه عربستان با کلی احترام ازش خواست بیاد برای حج . ببخشید اما به نظر میاد چشم ها و گوش هاتونو بستید! تعرض به دو نوجوان ایرانی در دولت کی بوده؟؟ کشته شدن حجاج بر اثر تشنگی و گرما اون هم 500 نفر در دولت کی بوده. نپذیرفتن نماینده ی ایران و ندادن ویزا به اون در دولت کی بوده . زانو زدن مقایل امیر کویت در دولت کی بوده! فرق اونی که خوابه با شمایی که داری در دفاع از منافع حزبی و جناحی دروغ مینویسی اینجا اینه که اون حرجی بهش نیست ولی شما ننگ بهت
خط سرخ شهادت تا ظهور امام زمان حضرت ولی عصر (عج) و انتقام خون تمامی شهدای اسلام از ابتدا ادامه خواهد داشت شهادت وی را تبریک و از دست دادن آزاده ای که با زبان حزب ا.... سخنرانی می نمود تسلیت میگوییم
ایرانی
امام علی: علیه السلام
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْ ءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ. محاسن ،ج1،ص233
هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود.
طالقانی
United States
انا لله و انا الیه راجعون

شهادتت مبارک
مختار
یقینا بدانید هر نفر که از محبین علی بن ابی طالب شهید می شود حداقل 700 نفر آمده شهادت می شوند و بر علیه دشمنان اهل البیت بسیج می شوند این مطلب را از آیه قرآن می توانیم برداشت کنیم.
وحید
Germany
خدا رو شکر یک افراطی عاشق خون و خونریزی شرش کم شد خدا پدر ملک سلمان رو بیامرزد با دخالت مدبرانه در یمن و مقابله با افراط گرایی در داخل سعودی
Iran, Islamic Republic of
این اظهار نظرها نتیجه لقمه حرام و طینت ناپاک است
حق گو
Germany
خدا شما را با ملک عبدالله و اجداد انگلیسی وی محشور کنه
خرفتییییا
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتت كنه با اين نظر
اون يك مصلح بود. افراطي هاي خونريز همين حاكمان عربستان و آمريكا هستند كه داعش را تجهيز مي كنند. نكنه تخم و تركه آل سعودي؟
خدا مرگ بده به ملک سلمان بخاطر ریختن خون مردم یمن و حمایت از داعش کرد سنی یا شایدم بلوچ سنی عزیز توام که برای شهادت به ناحق نمر خدا رو شکر میکنی ان شاء الله با ملک سلمان که اتفاقا اون خودش عاشق خون و خونریزی محشورت کنه بیش از 4000 کشته در حج بیش از 5000کشته در یمن حمایت از داعش افراطی تویی و اون ملک شیطان
مدبر جان، هر جنگی در بین مسلمانان برپا شده یه سرش به آل سعود وصله شما دم از افراط گرایی میزنی؟
امیدوارم ازسرجهالت این نظر را داده باشی واگر راهی برای برگشتت نباشد خداوندتورا با همان ملک سلمان خونریز وظالم محشور گرداند
Romania
شیخ نمر هیچوقت اسلحه دست نگرفت و هرگز عاشق خون و خونریزی نبود برعکس اون جانی که به یمن 10 ماهه داره حمله میکنه و تو عاشقشی عاشق خون و خونریزی بود تهمت جزء گناهانی که در دو دنیا جواب داره حتی اسراییل هم هیچوقت 10 ماه غیر یهودیان رو بمباران نکرد منتظر باش چوب تهمتت و جواب حمایتت از ظالم و بخوری وحید تکفیری
وطن پرست
Norway
در پی شکستهای پی در پی داعش نیاز بود که تقویت روحیه شوند و اینکار با اعدام روحانی شیعی توسط آل سعود انجام شد ، جواب سخت خواهد بود و منافع عربستان در دنیا مورد هدف قرار خواهد گرفت ( از جمله سفارت خانه ها و مراکز فرهنگی )
خاك عالم بر سر......
رئيس جمهوري كه عاشق كدخداست! وزير خارجه اي كه حتي براي ويزا گرفتن بايد التماس كنه و در نهايت قبول برجام و از بين بردن صنعيت هسته اي كشور نتيجه ميشه همين! دور نيست روزي كه از اين بدترهاش سر ما بياد همه بخاطر بي تدبيري مسئولين ضعيف ماست!
حق طلب
Germany
فضل الله المجاهدین علی القاعدین .....
خدا روح بلند و ملکوتی شیخ النمر را که از اختناق و خفقان حکام جور سعودی نترسیده و به بیان حق پرداخت با اباذر غفاری محشور کند.
بیان حق نزد سلطان جاءر شجاعت و ایمان محکم میخواهد که در طول تاریخ از آسیه و حبیب نجار تا ابوذر غفاری و میثم تمار و.... همه براین صراط بودند و در عصر معاصر امام خمینی و اکنون شهید نمر و....
خدایا به ما رهروی این عزيزان را عطا بفرما و رهبر شجاع و حکیم ما امام خامنه ای را در پناه خود حفظ کن.
Romania
نتیجه دیپلماسی احمقانه لبخند،‌ بهتر ازاین نمیشه که با خیال راحت یک عالم شیعه را می کشند و هیچ نگرانی نسبت به واکنش کشور قدرتمند شیعه در همسایگی شون ندارند
رضا
شیعیان این یه زنگ خطره.وقتی شیعه نميتونه از جان عالمانش دفاع کند چه طور ميتونه از جان امام زمانش دفاع کند که یکی از مهمترین عوامل غیبت آقامیباشد.
...این نتیجه سیاست.. است.
مـــرگ بر آل سعود... مـــرگ بر آل خلیفه
آل سعود ملعون با این جنایت اخیرش
نابودی خود را امضاء کرد!
أللّهُمَّ اشغَلِ الظّالِمِینَ بِالظّالِمِینَ وَ اجعَلنَا مِن بَینِهِم سَالِمِین وَ احفَظ حُمَاةَ الدّینِ وَ أَیِّدِ المُرَوِّجِینَ وَ اجعَلنَا مِنهُم. أللّهُمَّ انصُرِ الإسلَامَ وَ أهلَهُ وَ اخذُلِ الکُفرَ وَ أهلَهُ. أللّهُمَّ انصُر جُیُوشَ المُسلِمِینَ. أللّهُمَّ ارحَم زَعِیمَ المُسلِمِینَ.
أللّهُمَّ أیِّد وَ سَدِّد قَائِدَ المُسلِمِینَ.
أللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ.
اللّهُمَّ عَجَّل لِوَلیِّکَ الفَرَجَ وَ العَافِیةَ وَ النَّصرَ وَ اجعَلنَا مِن أعوَانِهِ وَ أنصَارِهِ وَ شِیعَتِهِ. بِمَنِّکَ وَ جُودِکَ و کَرَمِکَ
یَا أرحَمَ الرَّاحِمِینَ.
اللهم العن قوم الظالمین
مثل همه جنایت هایی که سعودی های وحشی و کثیف در حق شیعه و ایران کردند و آب از آب تکون نخورد ، این نیز بگذرد ...
نه ، نمی گذرد .
شاید این قطره ی خون قطره ی آخر باشد بعد از این نوبت آن موج مقدر باشد
شاید این ثانیه آن ثانیه ی پایانی است شاید آن نفس زکی، این خم بی سر باشد
زندگی را نه بجز میکده اش خاتمه هست هرکه را پیر مغان، ساقی کوثر باشد
ره این قافله ی عشق به دنبال سر است کی به دنبال تن و گرمی بستر باشد
بازهم قصه ی تکراری این آل یهود داستان ید ماه و در خیبر باشد
مژده گویید از این دم هرکه را منتظر قائم و منتقم آل پیمبر باشد

علی اصغر جاویدپرور
12 دی ماه 1394
احسنت بر شما اقای جاویدپور .
رضوان
Romania
دولت تدبیر و امید، اگر در پیگیری آزادی شیخ نمر کوتاهی کرده باشه، شریک جرم آل سعوده.
شهادتت مبارک
دولت باید جواب این سوسمار خور ها رو بده،
روشنفکران و غرب زدها چرا ساكت ند، به چه جرمی؟؟؟
Germany
دولت؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
نه پس ، خاله خان باجی من .
Iran, Islamic Republic of
شهادت مظلومانه شیخ نمر را محکوم میکنیم مرگ بر آل سعود جنایتکار وهابی . اللهم عجل لعرجکم انشا الله
باید سفیر عربستان اخراج بشه
باید سفارت عربستان بسته بشه
فردا ساعت 3 جلوی سفارت عربستان، یا دولت اخراجشون میكنن یا ما مردم با خاک یکسانش میكنیم
رفسنجانی تحویل بگیر
Iran, Islamic Republic of
از طيف شيرازي خبري نيست؟!!!
كجايند آنهايي كه از شيعه بودن، فقط لعن كردن و اختلاف افكني رو بلد هستن؟!!
نه در سوريه براي دفاع از حرم حضور دارند و نه حتي بيانيه و حكمي بر عليه ظالمان. اينها اگر زمان يزيد هم بودند به لعن اكتفا مي كردند و به ياري امام حسين ع نمي رفتند.
اين است حقيقت طيف شيرازي كه به اسم اهل بيت، بر عليه اهل بيت عمل مي كنند.
Canada
شهادت این آزاده و طرفدار احقاق حقوق اقلیت شیعه در عربستان سعودی را به تمامی طرفداران حقوق بشر در جهان تسلیت عرض میکنیم. روح تمامی انسانهای طرفدار حقوق بشر در تمامی جهان با این اقدامات دولت سفاک سعودی به درد آمده است. ما از دادگاه حقوق بشر جهانی تقاضای رسیدگی به جنایات آل سعود را خواهانیم..
خدا سعودیهای کثیف را لعنت کند.
دادگاه حقوق بشر جهانی کجاست ؟!!!!!! همون جایی که به بمب اتمی هیروشیما رسیدگی کرد یا همون جایی که جرج بوش رو محاکمه کردن ؟!
توکلیان
Romania
شهادت شیخ نمر این سرباز و حافظ وفادار مکتب تشیع را به محضر حضرت بقیةالله الاعظم تسلیت عرض نموده و برای آن مجاهد شهید غفران واسعه الهی را از حضرت حق مسئلت می دارم و امیدوارم نتیجه این شهادت نابودی قریب الوقوع وهابیت و آل سعود ملعون باشد
Iran, Islamic Republic of
.....اف بر بی غیرتان .....
در خصوص چنین جنایت بزرگی باید چه کار کرد ؟ تنها اظهار نظر کردن و تاسف خوردن کافی نیست ۰چه چیز باعث شده که ال سعود کشته شدن شیعیان نیجریه را تبریک بگوید و به چنین جنایتی دست زند ؟ شاید چون ال سعود از جانب شیعیان هیچ خطری احساس نمیکند و هرکاری بخواهد انجام میدهد وای بر شیعه
رضا
آل سعود خیلی گستاخ شده است. اگر پاسخ قاطعی به آنها داده نشود گستاخ تر هم می شود.
باید پاسخ عملی داد.
آل سعود 500 حاجی ایرانی و چند هزار حاجی غیر ایرانی را قتل عام کرد هیچ کسی هم هیچ کاری نکرد. باید هم اینگونه گستاخ تر بشود.
محمد
مرگ بر آل سعود خائن
خوب چکار کنیم شیخ نمر چه ربطی بما داره؟؟؟ یا اصلا اعدام اون چرا باید ما رو ناراحت کنه؟؟؟
ای زنده باد
مرگ بر داعشیان وطنی
راست می گی شیخ نمر به تو ربطی نداره چون تو یا از انسانیت بوئی نبرده ای و یا جیره خوار یهودی ها هستی و از طرف انها مامور به انجام خیانت و جنایت و شبه افکنی هستی .
اگه ادمیزاد باشی بهت ربط داره مگر اینکه نباشی!
همه دنیا..... فقط شماها آدمین نه؟؟؟
Romania
کسی که در برابر اعدام به سبک داعش بگه به ما چه ربطی داره واقعا به انسانیتش باید شک کرد خودشم پتانسیل داعشی شدن و داره
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
همه ی دنیا منظورت دافی ها و پافی های داخل دیسکوهای فرانسه هستند که ادم بودن و شرافت انسانیتون بخاطرشون یهو بیدار شد؟؟
دنیا میشه نتانیاهو و ملک سلمان؟
علیرضا
حیوانات هم نسبت به احساسات دارن.توکه میگی به ماربطی نداره چی هستی؟
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
انا الله و انا لیه راجعون

این واقعه دردناک رو به حضرت ولی عصر امام زمان (عج) و نائب بر حقشان مقام عظمای ولایت و تمام شیعیان سراسر دنیا تسلیت میکم.
تنها جمله ای که متوان گفت اللهم العجل الولیک فرج
یا صاحب الزمان به حضورت شتاب کن - عالم ز دست رفت پا در رکاب کن
قسم به مظلومیت آیت‌الله نمر آل سعود حرامزاده را به آتش میکشیم.
شیخ قنبر دیگه کدومشه جدید اومده؟؟
آرش
باید از آل سعود انتقام بگیریم وگرنه گستاخ تر خواهد شد.
مرگ بر آل سعود خبیث
رضا
انا لله وانا الیه راجعون
شیخ نمراولین شهید راه آزادی وآخرین آن نخواهد بودتا ستمکار وظالم وجود دارد اسلام بایدبا خون درخت خود را تنومند کند اما شاخه و برگ این درخت اواری خواهد شد برسرکاخ ستمگران آل سعود ،آمریکا و اسراییل انشاالله پیروزی نزدیک است
بسم الله الرحمن الرحیم


... ثابت کرد خون کشته شدگان در دیسکوها و ارکست های فرانسه برایش رنگین تر از خون رهبران شیعه است.

در حالی که چندین ساعت از اعلام وزارت کشور عربستان مبنی بر اعدام شیخ نمر میگذرد٬ تاکنون واکنشی از سوی ... در قبال این جنایت دیده نشده است.
این در حالی است که تنها دو ساعت پس از حادثه تروریستی فرانسه که توسط مزدوران عربستان صورت گرفت٬ ...
رهبر شیعیان نیجریه نیز توسط ارتش این کشور به وحشیانه ترین شکل زخمی شد و خانواده و تعداد زیادی از شیعیان شهید شدند٬ بعد از دو روز! ...در تماسی با همتای خود خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب و ارسال دارو شد و از رییس جمهور نیجریه خواست اجازه ندهد وحدت از بین برود.
جنایت اعدام شیخ نمر یکبار دیگر بعد از فاجعه منا نشان داد که...در مقابل حکومت عربستان بسیار منفعل بوده و امید دارد با تماس های دوستانه و خانوادگی هاشمی٬ بتواند از دشمنی آل سعود بکاهد.
این در حالی است که عربستان این ضعف و انفعال را کاملا تشخیص داده و گستاخ تر شده و این گستاخی کاملا در گفتار اهانت آمیز وزیر امور خارجه اش مشخص است.
حال معلوم نیست وزیر امور خارجه ایران باید در مقابل میز کدام کشور عربی زانو بزند و درخواست میانجی گری نماید.

...
لعنت بر قوم ظالمین...
مرگ برآل سقوط لجن
محمد
خدایا عمری بده تا ریشه کن شدن ال یهود را ببینیم.
ولی به این مسعله جناهی برخورد نکنید .شیعه...
خالد العيساوي الطايي
سلام عليكم
انا لله و انا الیه راجعون
شيخ نمر باقر النمر رجل من رجال دين كان و انشاء الله في جوار اهل البيت به حق محمد وآل محمد وفي القريب القريب آل سعود(آل يهود، آل نجس،آل خنزير) في نار الجهنم
مسعود دیپلمات
پس از قتل عام شیعیان در منا.
پس از کشتار شیعیان و خانواده شیخ الزکزاکی در نیجریه.
و اکنون به شهادت رساندن شیخ نمر در عربستان.
باید منتظر تبعات دیگری از برجام نیز بود، این تازه پیشدرآمدش است!
پیشنهاد میشود که یک بزرگراه را به نام شیخ زکزاکی و یک بزرگراه به نام شیخ نمر نامگذاری نمایند.
عربستان امسال تقریبا هر ...... که خواست خورد. باید صبر کرد موضع رهبر رو دید.
Canada
فکر میکنم این اعدام ها پی آمد شکست عربستان در سوریه و عراق است.ملیاردها دلار عربستان در سوریه و عراق دود شد و به هوا رفت. آبرویش در جهان رفته. حکومتی که در آخر کارش قرار دارد اعمال دیوانه وار انجام میدهد. رژیم در حال احتضار هر کاری ازش برمیاد.
کرمانشاهی
Iran, Islamic Republic of
کسانی که قبلاً کامنت می ذاشتند ومی گفتند اگر عربستان جرات داره اعدامش کند ماعاشق شهادتیم الان وقتشه اگر باز فیلم دیگری در نیارن
United States
- سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

ستم پیشگان خود بدانند زود کدامین مکان است جای خلود
شیخ باقر نمر نمی میرد

اینها چه کاره اند که آمده اند خادم الحرمین - خائن الحرمین - شده اند، کى اینها را خادم الحرمین قرار داده؟ با چه وجهى اینها اسم مملکت اسلامى را تغییر داده اند از آنى که بود، حجاز را مملکت سعودى قرار دادند؟ مملکت سعودى به چه مناسبت؟ اینها مسائلى است که همه اش بغرنج است و ما نمى دانیم که از این عار چطور خارج بشویم.
جنگ را تحمل کردم اما این را نه! من واقعا در مسائل خیلى تحمل داشتم، در مسائل جنگ، در همه اینها تحمل داشتم. اما این بى تحمل کرده من را. مسئله غیر از این مسائل است.(امام خمینی ره)

کافری، دین خائن الحرمین
ظلم، آیین خائن الحرمین
شرک همسفره می شود هر شب
با سلاطین خائن الحرمین
ما از این مشرکان نمی گذریم
دل پر از کین خائن الحرمین
من تحمل نمی توانم کرد
جرم خونین خائن الحرمین
می کشم انتقام یک روزی
از شیاطین خائن الحرمین
ای خدای بزرگ می بینی
خوان خونین خائن الحرمین
این ابوجهل این ابوسفیان
این تموچین خائن الحرمین
می دهد کار دستشان یک روز
هوش پایین خادم الحرمین
شیخ باقر نمر نمی میرد
ای مجانین خائن الحرمین
کربلا را به خاطرت بسپار!
.......
اسفندیار
فقط بلدند به مردم توهین کنند
به ملت بگویند :
گدا
به محمود:
گدا پرور

در برابر دشمن خاضع اند
سید جمال امامی
اللهم العن اول ظالم ظلم محمد و آل محمد وآخر تابع له
اللهم العنهم جمیعا
بعدد ما احاط به علمک و احصاه کتابک
اكه نمر شيعيان شرق عربستان رو برا جدايي تحريك مي كرده خيلي كارًاشتبا هي مي كرده شما دوست داري يه سني تو ايران اين كارو بكنه
سرور
از کجای حرفهای ایشان برداشت جدایی کردید؟ بحث احترام به شیعیان و احترام به عقاید آنها بوده است.نه سلاحی و نه توهینی.
+ اشتباهی .
به شما جه مربوط كه كشت
یا مهدی
France
خدایش بیامرزد او را. انشالله خون انسان های بی گناهی همچون این شیخ بزرگوار گریبان ستمگران عالم را خواهد گرفت.
مجید
United States
اگر در برابر توهین و تجاوز جنسی ال سعود و کشتار منا و فحاشی و ناسزاگویی وزیر خارجه ال سعود کوبنده و با اقتدار عمل میکردیم الان این همه شاخ نمیشدن دولت و مسعولین خیلی خیلی شل گرفتن میترسن ملک سلمان ناراحت بشه و نفت رو به 5 دلار برسونه .حتی نتوانستیم سفارت عربستان رو تعطیل کنیم دست های پشت پرده زیاده .پس به خودمون زیاد فشار نیاریم چون با محکوم کردن اوضاع مسلمانان درست نمیشه باید مبارزه کرد .خدا رحمت کند پدر احمدی نژاد رو که هیچی هم که نداشت لااقل زبون و غیرت ایرانی داشت و با حرفاش دشمنو میچزوند
United States
باسلام خداوند انتقام شيخ نمر را از ال سعود خواهد گرفت يا از طرف شيعيان ايران يا از طرف مسلمانان جهان بايد به اين كشور حمله اي جانانه يا سياسي كرد تا شيعه را دسته كم نگيرن از شيعه علي بترسن احترام بزارن
علی
من ب خال لبت ای دوست گرفتارشدم.چشم بیمار ترا دیدم وبیمارشدم/فارغ ازخودشدم وکوس اناالحق بزدم.همچو منصور خریدار سردار شدم
Iran, Islamic Republic of
سلام واکنش آل سعود مادر گرگ
به پای گرگ های دیگر میگرید..
سالی که نیکوست از بهارش پیداست...
Iran, Islamic Republic of
...