جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

روایتی از اهدای کلیه یک طلبه به یک کودک

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 404185
مهدی حیدری کارگردان مستند «ده، چهار و نیم، سه و نیم» از ساخت یک فیلم سینمایی به همین نام در آینده خبر داد.
به گزارش جهان، مهدی حیدری کارگردان مستند «ده، چهار و نیم، سه و نیم» در گفت و گو با فارس، درباره موضوع این مستند گفت: این فیلم درباره اهدای کلیه یک طلبه جوان بنام کمیل نظافتی است که به یک کودک ۸ ساله کلیه خود را اهدا می‌کند.

وی با اشاره به مراحل تولید این مستند توضیح داد: اواخر سال ۹۲ فیلمبرداری را در آمل انجام دادیم و تا اواخر خرداد ماه ۹۳ مراحل فنی به پایان رسید و فیلم آماده نمایش شد.

حیدری درباره هدف اصلی مستند «ده، چهار و نیم، سه و نیم» گفت: هدف اصلی من از ساخت این فیلم مستند ضبط یک حرکت انساتی در قاب سینما بود و هرگز برای دفاع از لباس و یا جایگاه روحانیت این فیلم را نساختم، اینکه یک انسان تصمیم به نجات جان یک فرد دیگر بگیرد هدف اصلی من است.

وی ادامه داد: «ده، چهار و نیم، سه و نیم» برای اولین بار در جشنواره فیلم وارش به نمایش در آمد و توانست در دو بخش جایزه اصلی این جشنواره را دریافت کند.

حیدری درباره استقبال از این مستند در جشنواره وارش گفت: در جشنواره وارش رویکرد فیلمسازان خارجی و داخلی بعد از تماشای این مستند برای من بسیار مهم بود و همچنین تماشاگران بسیاری به تماشای این مستند نشستند.

این مستندساز عنوان کرد: نگاه آقای ایوبی و مدیران سینمایی به مستند «ده، چهار و نیم، سه و نیم» بسیار مثبت بود و من خوشحالم که آقای ایوبی فیلم من را دید.

حیدری در ادامه از ساخت یک فیلم سینمایی به همین نام خبر داد و تاکید کرد: فیلمنامه سینمایی «ده، چهار و نیم، سه و نیم» را به آقای ایوبی رئیس سازمان سینمایی ارائه دادم و با موافقت شورای محترم پروانه ساخت این فیلم سینمایی را به عنوان اولین تجربه بلند سینمایی در کارنامه خود ثبت خواهم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *