جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعلام حالت فوق العاده درجه سه در یمن

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 431185
سازمان ملل متحد به خاطر شرایط ناگوار معیشتی در یمن حالت فوق العاده انسانی درجه ۳ که خطرناکترین حالت انسانی است، اعلام کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رأی الیوم خبر داد، «فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل گفت: در پایان نشست میان «استفان اوبراین» مسئول عملیات انسان دوستانه در سازمان ملل و مدیران آژانس های انسان دوستانه توافق شد که به مدت ۶ ماه حالت فوق العاده درجه ۳ انسانی در یمن اعلام شود.

طبق اعلام سازمان ملل بیش از ۲۱.۱ میلیون یمنی یعنی ۸۰ درصد شهروندان این کشور نیاز به کمک های انسانی دارند، ۱۳ میلیون نفر از کمبود مواد غذایی و ۹.۴ میلیون نفر نیز از نبود آب آشامیدنی رنج می برند. چندی پیش استفان اوبراین نسبت به وقوع قحطی در یمن هشدار داد.

طرح سازمان ملل این است که در ابتدا به ۱۱.۷ میلیون یمنی که شرایط انسانی بسیار ناگواری دارند، امدادرسانی شود. همچنین شرایط بهداشتی و درمانی نیز در آستانه فاجعه قرار دارد چرا که بیش از ۱۶۰ مرکز درمانی به خاطر نبود امنیت، کمبو مواد سوختی و تجهیزات بسته شده است.

این در حالی است که سه کشور عراق، سوریه و سودان جنوبی در این درجه از حالت انسانی قرار دارند، آفریقای مرکزی نیز در این لیست قرار داشت ولی چند ماه پیش خارج شد. گفتنی است سازمان ملل بارها از عربستان کاهش محاصره دریایی یمن به منظور ارسال کمک های انسانی به این کشور را خواستار شده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *