پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۲
۲۷
تلاش ناکام برای ایجاد انحصار کامل در دانشگاه آزاد؛

"نه" محکم شورای انقلاب فرهنگی به پیشنهاد باندی آقای هاشمی رفسنجانی

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 421087
تلاش هاشمی‌رفسنجانی و مسئولان دانشگاه آزاد برای حذف فرهاد دانشجو از عضویت هیئت‌امنای دانشگاه آزاد در جلسه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی با پاسخ منفی اعضای این شورا مواجه شد.
"نه" محکم شورای انقلاب فرهنگی به پیشنهاد باندی آقای هاشمی رفسنجانی
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام احمد سالک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی و اتفاقات رخ داده در این جلسه، اظهار داشت: در این جلسه آقای حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع نامه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس هیئت‌موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی را مطرح کرد.

وی افزود: در نامه آقای هاشمی‌رفسنجانی خطاب به حجت‌الاسلام روحانی این موضوع مطرح شده بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه انتخاب اعضای حقیقی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد دخالتی نداشته و از این پس هیئت موسس دانشگاه آزاد اعضای حقیقی هیئت‌امنا را انتخاب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.

حجت‌الاسلام سالک خاطرنشان کرد: در نامه آقای هاشمی‌رفسنجانی عنوان شده بود که به جای آقای فرهاد دانشجو عضو حقیقی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد، آقای رضا فرجی‌دانا معرفی و آقایان بهمن یزدی صمدی و فریدون عزیزی نیز به عنوان دیگر اعضای حقیقی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد ابقا شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: این موضوع که توسط آقای میرزاده مطرح شد، در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی به رأی گذاشته شد و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با این موضوع موافقت نکردند.

وی ادامه داد: در ادامه این جلسه برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره رأی‌گیری صورت گرفته تشکیک کردند و برای رفع این مسئله مجدداً رأی‌گیری انجام شد، اما برای بار دوم نیز موضوع نامه آقای هاشمی‌رفسنجانی از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رد شد.

به گزارش تسنیم، در جلسه ۶۸۶ مورخ ۹۰/۰۱/۲۳ به شماره ابلاغی ش د/۶۴۰۸/۹۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی آقایان فرهاد دانشجو، فریدون عزیزی و بهمن یزدی صمدی به عنوان اعضای حقیقی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد معرفی شدند.

با توجه به اساسنامه دانشگاه آزاد مبنی بر اینکه ترکیب اعضای حقیقی دانشگاه آزاد هر ۴ سال یک بار تغییر می‌کند، رئیس هیئت موسس و هیئت امنا و مسئولان دانشگاه آزاد تلاش داشتند که با مطرح کردن این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی دست این شورا را دانشگاه آزاد کوتاه کنند و افراد مدنظر خود را جایگزین کنند که این موضوع در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی نتوانست رأی حداکثری را به‌ دست آورد و تلاش آنها در این باره بی‌نتیجه ماند.

 با روی کار آمدن دولت یازدهم و تغییر ترکیب اعضای حقوقی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد، رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد و مسئولان این دانشگاه در جلسه جنجالی مورخ ۹۲/۶/۲۷ فرهاد دانشجو رئیس سابق دانشگاه آزاد را عزل کردند.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عبدالله
انشاءالله بقیه تیرهای مسموم باند سرمایهداری به سنگ بخوره!
در اين يك سال و نيم دوره ميرزاده تمام منابع دانشگاه هدر رفته و اكثر انتصابات فاميلي و قوميتي بوده
اخلاق کارگزارانی یعنی همین
ان شاالله .
امیدوارم نهادهای مسول سری به درون دانشگاه آزاد بزنند و باند بازی و حقوق های آنچنانی مدیران تازه وارد و عزل و نصب های فامیلی و ... را بررسی کنند تا ما دانشجویان و کارمندان این قدر در مضیقه نباشیم....
محسن
Iran, Islamic Republic of
عزیزم تو هم نماینده دانشجویانی هم نماینده کارمندان؟ عجبا که دوستان دلواپس خود را سخنگوی کل مردم میدانند
و ظاهرا شما هم جزو دوستان خوشخيال هستي و به لطف كدخداها اميدواري
محسن
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داشت عزیزم ؟
تو چرا گارد میگیری مگر حرف بدی زده ... نکنه تو جزو این خاندان فخیمه هستی ؟
ج س
Iran, Islamic Republic of
آقا محسن ، نکنه محسن ه هستی و سهم بیشتری از دانشگاه آزاد می بری
باز دل اين پيرمرد محترم بازنشسته پولدار را شکستيد چقد بديد بد بد بد
Iran, Islamic Republic of
این احمد سالک سخنگوی شورا عالی انقلاب فرهنگی شده؟ اگر شده افشاگری هاش باید شامل دانشگاه ایرانیان هم بشود پس چرا اونجا ساکته؟
Iran, Islamic Republic of
كدوم دانشگاه ؟ هموني كه دوستانت درشو بستن و اجازه فعاليت ندادن بهش؟ وقتي فعاليت نداره در مورد چي افشاگري بكنه
راستي يه زحمت بكش يه سرچ كن ببين همين آقاي سالك مثلا در مورد 11 روز خانه نشيني مشايي عدم تعامل احمدي نژاد با رو حانيت و ..... چيا گفته اين چنتا آدرس رو دادم كه بدون مدرك حرف نزنيم
Iran, Islamic Republic of
خواب دیدی خیره! دانشگاه ایرانیان کجا بود؟ مقایسه شما مثل مقایسه یه هتل 7 ستاره 300 طبقه توی جزایر قناریه با یه مسافرخونه یه طبقه با 4 تا اتاق توی میدون شوش!
بقول اون آبادانیه:
کاکا کوسه! ول کرد تو ول نمیکنی؟؟!

تخلفات هزاران میلیارد تومانی برای دانشگاه راه اندازی نشده ایرانیان ساخته پرداخته همین جریان نزدیک به دانشگاه آزاد است که خودشان دیگر این دروغ را رها کردند!
البته به اعتراف خودشان ارزش دانشگاه آزاد الان 500هزارمیلیارد تومان است که بخش عمده اش مربوط به اراضی و کمکهای دولتی به آن است!
حالا چی؟؟
Iran, Islamic Republic of
ملك مطلق خاندان
صدر
Iran, Islamic Republic of
بنده از کارمندان دانشگاه هستم اجحافها در این دانشگاه بسیار است ولی چیزی که دل مارا خون کرده و هیچ نظارتی هم بر روی ان نیست حیف و میل بودجه دانشگاه است برای نمونه روزنامه فرهیختگاه باالجبار به واحدها ارسال میشود مثلا درواحد ما هر کارمند یک روزنامه میگیرد و سهم ما در روز 1200 نسخه است و جالب اینکه در هر هفته نیز ویژه نامه هفتگی فرهیختگاه با عنوان دانشگاه ( که خلاصه مطالب روزنامه در هفته قبل است نیز با همان تعداد به حالت مجله توزیع میشود انهم اجباری و با پول شهریه دانشجویی امسال هم در اول سال ویژه نامه فرهیختگاه با حدود 2000برگه و جلد اعلا به واحدها ارسال شد و سهم واحد ما بیش از 5000 نسخه بود و به تمام ادارات استان نیز ارسال شد هزینه ارسال پستی 2000 تومانی ان نیز بماند شما سر انگشتی هزینه ان را حساب کنید .... کسی هست جلوی این حیف ومیل بیت المال را بگیرد؟
Iran, Islamic Republic of
اقا ،ببنید اگر دست از سر این مملکت بر میدارن سند 6 دونگ دانشگاه ازاد را بنام خانواده ه بزنید برن دنبال کارشون
دهان بعضی ها را خدا فقط برای کوبیدن درست کرده است.البته از پوست کلفت هم نباید به سادگی عبور کرد.
دماغ سوخته خریداریم
توهین ممنوع!!!!!
چرا جهان نیوز در برابر اکران فیلم قصه ها موضع گیری نمیکند
سیستانی
عجب!!دغدقه حاج اقا چیست که به هرطریق ممکن دنبال اسقلال دانشگاه ازادهستند؟کاش کمی هم به وظیفه اصلی دانشگاه درجهت شکوفایی علم ودانش می پرداختندواینقدردنبال اضافه کردن اختیارات دانشگاه نبودند!!حال معلوم شدکه هدف واقعی از تاسیس دانشگاه ازادکمک به ازدیادمحیط اموزش عالی نبوده وبیشتردنبال ایجادمرکزی برای فعالیتهای جناحی بوده اند!!!درشهرما دانشگاه فامیلی اداره میشود!درشهرشماچطور؟؟
دکتر فرهاد دانشجو انسان سالم و متعهدی است و در مدت مدیریت دانشگاه آزاد هم کارای مثبتی را آغاز کرده بود. مرد شریفی است
جهان نیوز ارسال نظرات را برای چی گذاشتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میخوای نظر مردمو به مسئولین برسانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یا واسه خودت میخای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آدم اختیار مال خودش را هم نداره ؟ دانشگاه آزاد ماس ماس ، از اولش هم ماس ماس بود تا آخرش هم ماس ماس ، از خونه بابامون آوردیم به هیچکس هم مربوط نیس ، آقایون داداشا ، خانوم های آبجی ها خوب توجه کنند دانشگاه آزاد ماس ماس
با وجود سالك بسياري از مشكلات حل مي شود