شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

دستگیری ۱۰ زمینخوار در نوشهر

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 383684
فرمانده انتظامی نوشهر با اشاره به اهمیت مقابله به مساله زمین خواری در منطقه گفت: طی شش ماه نخست امسال ۱۰ زمین خوار در شهرستان دستگیر شدند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سرهنگ شمس الدین کرمانی ظهر پنجشنبه در نشست مطبوعاتی خود که در آستانه هفته نیروی انتظامی برگزار شده بود گفت: پلیس، تلاش جهادی و کارآمدی و اقتدار به عنوان شعار امسال هفته ناجاست و در این هفته تلاش می شود تا بخشی از خدمات ناجا در معرض نگاه مردم شریف قرار گیرد.

برگزاری ۶۰ برنامه در هفته ناجای نوشهر
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر با بیان برنامه های هفته ناجا در این شهرستان گفت: بیش از ۶۰ برنامه متنوع فرهنگی اجتماعی و ورزشی از ۱۴ مهر ماه سال ۹۳ به مدت یک هفته در نوشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری اولین یادواره ۲۳ تن شهید گرانقدر نیروی انتظامی شهرستان، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی همراه با جوائز نفیس، رفع توقیف موتورسیکلت، دیدار با خانواده های معظم شهدا، صبحگاه مشترک، مراسم اهدای خون، گلباران مزار شهدا، برپایی نمایشگاه انتظامی و ترافیکی بخشی از برنامه های نیروی انتظامی نوشهر در هفته ناجا خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نوشهر در ادامه به عملکرد این نیرو در طی شش ماهه نخست سال ۹۳ پرداخت و گفت: خوشبختانه با همکاری مردم و پلیس در ۶ ماهه نخست امسال علیرغم حضور میلیونی گردشگران و مسافران و افزایش بار ترافیکی و امنیتی در شهرستان نوشهر، شاهد افزایش ضریب امنیت مطلوب و خوب و نسبی در این شهرستان بودیم.

کاهش ۱۱ درصدی تصادفات درون و برون شهری در نوشهر
سرهنگ کرمانی با تشریح این اقدامات عنوان داشت: اقدامات پلیس شهرستان نوشهر در بحث دستگیری سارقین مختلف با افزایش ۳۱۷ درصدی، در حوزه دستگیری فروشندگان مواد مخدر با افزایش ۷۰ درصدی و ثبت تخلفات راهور با افزایش ۶ درصدی برخوردار بوده است.

وی از تماس ۱۴ هزار و ۸۴۱ نفر با مرکز ۱۱۰ نیروی انتظامی نوشهر طی شش ماهه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: این حجم تماس با رشد ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده و ۴۰ درصد این تماس ها منجر به عملیات شد و مابقی نیز در حوزه ارشاد و راهنمایی و کمک رسانی بوده است.

وی افزود: در این مدت ۲۰ هزار و ۹۱۵ اوراق قضایی توسط پلیس ابلاغ شد و همچنین بیش از ۳ هزار محصولات ضد فرهنگی کشف و ضبط گردید.
دستگیری ۱۰ زمین خوار در نوشهر و بازگشت ۳۰ هکتار زمین جلگه ای و ساحلی به دامن طبیعت

فرمانده انتظامی نوشهر همچنین با اشاره به اهمیت مقابله به مساله زمین خواری در منطقه گفت: طی شش ماه نخست امسال ۱۰ زمین خوار طی ده فقره پرونده در شهرستان نوشهر دستگیر شدند.

سرهنگ کرمانی افزود: طی دستگیری زمین خواران که با همکاری دستگاه قضا و دستگاه های مسئول صورت گرفت بیش از ۳۰ هکتار زمین جلگه ای و جنگلی و ساحلی به دامن طبیعت عودت داده شد.

وی با اشاره به کاهش ۶۷ درصدی غریق در سطح شهرستان نوشهر به اقدامات صورت گرفته در حوزه راهور پرداخت و عنوان داشت: خوشبختانه با مدیریت میدانی و آموزش همگانی آمار تصادفات با ۱۱ درصد کاهش نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته همراه بوده است.

پلمپ ۳۵ واحد صنفی متخلف در نوشهر

وی از دستگیری ۱۷۵ نفر به عنوان سرباز غایب و فراری در مدت عنوان شده خبر داد و گفت: این آمار به نسبت شش ماه نخست پارسال از رشد ۱۴ درصدی برخوردار بوده است.

سرهنگ کرمانی با بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه اماکن عمومی و طرح برخورد با قلیان سراها گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ عدد قلیان از قلیان سراهای متخلف کشف و ضبط شد و تحویل شبکه بهداشت و درمان گردید و همچنی ۳۵ واحد صنفی بدلیل عدم رعایت و ارتکاب به جرم و تخلف در ۶ ماه امسال پلمپ گردید.

فرمانده انتظامی نوشهر از برنامه های این نیرو در ۶ ماهه پیش رو خبر داد و اظهار داشت: جذب و بکارگیری ۵۰ نفر به عنوان پلیس افتخاری، تشدید برخورد با فروشندگان مواد مخدر و برهم زدگان نظم عمومی، دستگیری مزاحمت های خیابانی و افراد بد پوشش، اجرای طرح مدیریت کیفیت در کلانتری ۱۱ و پاسگاه سی سنگان و همچنین بهره برداری از ساختمان جدید التاسیس کلانتری شماره ۱۱ از برنامه های اولویت دار شش ماه دوم سال ۹۳ در نوشهر خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *