شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

عملکرد قلعه نویی در ۳ لیگ اخیر

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 393188
شاید ژنرال شکست خورده استقلال خیالش از بابت رقبا و نتایجی که در آینده خواهند گرفت راحت باشد، اما واقعیت این است که استقلال نه نمایشی شایسته و تماشاگرپسند دارد و نه نتایج خوبی می گیرد تا حداقل نمایش نامطلوبش را پوشش دهد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، آبی‌های پایتخت نتیجه شهرآورد تهران را به پرسپولیس واگذار کردند تا روزگار بدشان در نیمه دوم نیم فصل نخست لیگ چهاردهم، بدتر از قبل شود و یک سوال برای هواداران این تیم پیش آمده که روند نزولی نتایج این تیم و کادر فنی‌اش تا به کجا پیش خواهد رفت؟ استقلال بازی یک بر صفر برده را در ۲۰ دقیقه پایانی دربی تهران به پرسپولیس باخت، با این حال سرمربی این تیم امیر قلعه نویی همچنان قول قهرمانی تیمش و کسب دو سه جام را به هواداران آبی می دهد.
شاید ژنرال شکست خورده استقلال خیالش از بابت رقبا و نتایجی که در آینده خواهند گرفت راحت باشد، اما واقعیت این است که استقلال نه نمایشی شایسته و تماشاگرپسند دارد و نه نتایج خوبی می گیرد تا حداقل نمایش نامطلوبش را پوشش دهد.

شاید هم به قول پرویز مظلومی که گفته بود هر مربی در دورانی نیاز به استراحت دارد باید امیر قلعه نویی هم به یک استراحت اجباری برود که البته امضای این مرخصی بستگی به آستانه تحمل افشارزاده و دوستانش در هیئت مدیره دارد!

** سه نیم فصل امیر زیر ذره بین
پایان نیم فصل اول و ثبت بدترین نتایج تاریخ امیر قلعه نویی با استقلال،خبرنگار مشرق را بر آن داشت که مقایسه ای با نتایج نیم فصل های اول دو لیگ گذشته انجام دهد.

امیر قلعه نویی در ابتدای لیگ دوازدهم به استقلال بازگشت تا پس از ۲ قهرمانی با سپاهان در لیگ دهم و نایب قهرمانی با تراکتورسازان در لیگ یازدهم روی نیمکت استقلال بنشیند.

قلعه مستحکم آن روزها با استقلالی که از پرویز مظلومی تحویل گرفته بود طی ۱۷ دیدار به ۷ پیروزی و ۴ تساوی دست پیدا کرد تا با ۳ تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان ۳۱ امتیازی نایب قهرمان نیم فصل شود. (لیگ ۱۸ تیمی بود)

در لیگ سیزدهم ارتش آبی ها با ژنرالش اگر چه که در نهایت به عنوان پنجم لیگ بسنده کرد، اما در نیم فصل با کسب میانگین ۱.۸۶ امتیاز در هر بازی پس از پرسپولیس دوباره نایب قهرمان شد.

و بالاخره در لیگ جاری استقلال طی ۸ دیدار آخر خود ۴ مرتبه طعم شکست را چشید تا در میان ناباوری هوادارانش، هم دربی پایتخت را به رقیب ببازد و هم با کسب ۲۴ امتیاز پنجم بودن در لیگ را مثل هفته پایانی لیگ سیزدهم در انتهای نیم فصل امسال تجربه کند.

عملکرد استقلال با امیر قلعه نویی در نیم فصل نخست ۳ لیگ اخیر

 بدترین ۸ هفته قلعه‌نویی

 بررسی شرایط استقلال با امیر قلعه‌نویی در ۸ هفته پایانی نیم فصل نخست سه لیگ اخیر هم در نوع خود موید نکات جالبی است:

* استقلال در پایان لیگ دوازدهم قهرمان لیگ برتر شد با این حال در ۸ بازی آخر نیم فصل نخست ۹۲-۹۱ سه مرتبه طعم شکست را چشید. آبی‌ها در ۸ دیدار پایانی نیم فصل شکست ۰-۲ مقابل تراکتورسازی، ۲-۳ مقابل فولاد و ۰-۱ برابر داماش را تحمل کردند تا از این حیث شرایطی تقریبا مشابه با فصل جاری داشته باشند. با این حال ارتش آن فصل امیر قلعه نویی بر خلاف لیگ چهاردهم که فقط از پس ملوان بر آمد، در ۸ بازی آخر لیگ دوازدهم ۵ مرتبه هم طعم پیروزی را چشید.

*در هشت هفته پایانی لیگ سیزدهم، شرایط تیم امیر قلعه‌نویی حتی از لیگ دوازدهم که قهرمان شد هم بهتر بود. استقلال در ۸ بازی انتهای نیم فصل قبل فقط یک مرتبه برابر ذوب آهن شکست خورد و در مقابل با ۳ برد و ۴ تساوی ۱۳ امتیاز گرفت.

* بالاخره بدترین ۸ هفته امیر قلعه نویی که در ایستگاه‌های پایانی لیگ چهاردهم رقم خورده است؛ پذیرش ۳ شکست متوالی برابر نفت، فولاد و ذوب آهن وقتی پررنگ تر به چشم آمد که در ایستگاه پایانی ارتش بی‌انگیزه قلعه‌نویی به پرسپولیس باخت. شاید تعویض بازی برده تا دقیقه ۷۳ با شکست ۱-۲ هنری بود که فقط از دست قلعه نویی و مردانش بر می آمد.

* استقلال طی ۸ دیدار ۳ امتیاز از ملوان انتهای جدولی گرفت و ۳ امتیاز از پدیده، صبا و تراکتور به جهت سه تساوی تا از جمع ۲۴ امتیاز ممکن ۶ امتیاز گرفته باشد. واضح است که کسب ۰.۷۵ امتیاز از هر بازی برای استقلال یعنی شکستی کامل برای ژنرالی که روز دربی یکی از مقصرین شکست تیم آبی ها برابر پرسپولیس بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *