چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۲۶

نشست انتخاباتی در مجموعه دولتی سعدآباد/ خط دهی انتخاباتی معاون اول به کارگزارانی ها

باید به یک همگرایی بین اصلاح طلبان معتدل و اصولگرایان اصیل اندیشید
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 418081
معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود.
نشست انتخاباتی در مجموعه دولتی سعدآباد/ خط دهی انتخاباتی معاون اول به کارگزارانی ها
به گزارش جهان، جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس شورای مرکزی حزب تشکیل شد.

معاون اول رئیس‌جمهور در این دیدار که در مجموعه سعدآباد برگزار شد، در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه حزب کارگزاران سازندگی کارهای خوبی انجام داده است، به ضعف کار حزبی در ایران اشاره کرد و گفت: این ضعف باعث شده که همیشه با یک جامعه ضعیف و یک دولت قوی روبه‌رو باشیم. لذا اگر در این جامعه احزاب تقویت شوند، جامعه می‌تواند به‌واسطه نهادهای مدنی نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد. در این پروسه حزب کارگزاران به‌جهت سابقه می‌تواند نقش بیشتری را در جامعه ایفا کند. ما به دوری از افراط گرایی نیاز داریم. راهکار این امر هم وجود احزاب و کار حزبی قوی در کشور است تا به جامعه قدرتمند برسیم.

اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به اینکه کارگزاران دارای دو ویژگی مثبت است، افزود: اولین ویژگی آن کار حزبی قوی است. این حزب در این امر تجربیات خوبی دارد. دومین ویژگی هم ارتباط و نزدیکی آن به دولت است. کارگزاران تا پیش از این تلاش می‌کرد که نقش میانجی را در معادلات سیاسی ایفا کند. به نظر می‌رسد کارگزاران امسال باید این نقش را بیش از پیش ایفا کند، زیرا امسال سال انتخابات است، اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود.

جهانگیری گفت: برخی منافع حزبی و شخصی خود را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند که نتیجه آن این است که انسجام ملی از بین می‌رود تا منافع گروه و افرادی در قدرت حفظ شود، اما در این دولت ما به‌دنبال منافع ملی هستیم. احزاب نیز منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی خود باید ترجیح بدهند و آن را دنبال کنند.

باید به‌دنبال یک مجلس معتدل بود

جهانگیری گفت: امروز اگر به سال ۹۲ نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در فروردین آن سال کجا بودیم و اکنون کجا هستیم، وضع چه بود و اکنون چه هست، سیاست خارجی ما در چه‌بحرانی به سر می‌برد و اکنون چه آرامشی دارد. من فقط جهت یادآوری شما را ارجاع می‌دهم به سخنان کاندیداهای ریاست جمهوری که عمدتاً از میان اصولگرایان بودند. سخنان آنان را درباره وضعیت کشور یک بار دیگر مرور کنید که چه تصویر ناامید کننده‌ای از سالهای گذشته و عملکرد دولت پیشین ارائه می‌دادند.

معاون اول رئیس‌جمهور به همگرایی اصلاح طلبان در انتخابات سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: نتیجه آن همگرایی این بود که اصلاح طلبان به یک تفاهم مشترک در شورای مشورتی رسیدند. آقای دکتر عارف از رقابت‌ها کنار کشید و اصلاح طلبان منافع حزبی خود را کنار گذاشتند و یک شخصیت ملی را انتخاب کردند. نقش آقایان خاتمی و هاشمی بسیار مؤثر بود. هیچ‌کس نیز اعتراضی به این انتخاب نکرد. مهمترین پیام آن انتخابات نیز همین همگرایی بود.اکنون نیز نیاز به این کار داریم. باید به یک همگرایی بین اصلاح طلبان معتدل و اصولگرایان اصیل اندیشید. باید به‌دنبال یک مجلس معتدل بود. اگر هدف این باشد برای پیدا کردن کاندیداها به مشکل برنمی‌خوریم. به همین دلیل می‌گویم که نقش کارگزاران مهم و مؤثر است. نباید گذاشت زاویه‌ای به وجود بیاید.

جهانگیری با تأکید بر اینکه همه گروه‌های سیاسی درون کشور حق شرکت در انتخابات را دارند و این حق برای آنها محفوظ است، گفت: خبرهایی که به ما می‌رسد این است که مخالفان دولت و وزرای پیشین به‌صورت جدی در اغلب استا‌ن‌ها مشغول فعالیت‌های انتخاباتی شده‌اند. این هیچ ایرادی ندارد و حق آنهاست، اما متأسفانه روش نامأنوسی را در پیش گرفته‌اند که این نه تنها خوب نیست که مضر منافع ملی است.

وی افزود: مخالفان دولت به‌صورت جدی به‌دنبال ایجاد نگرانی بین نیروهای معتدل هستند. تهدیدات مختلفی صورت می‌گیرد. تلاش می‌شود نیروهای مردمی و معتدل شهرستان‌ها از کاندیداتوری رویگردان شوند. به آنها القا می‌شود که اگر در انتخابات کاندیدا شوند یا فعالیت‌های خود را آغاز کنند با آنها برخورد می‌شود. اصلاح طلبان و نیروهای معتدل و حامیان دولت توجه داشته باشند که نباید فریب این جوسازی‌ها را بخورند، باید مقاومت کرد.

انتخابات مجلس باید با سلامت کامل برگزار شود

معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: انتخابات مجلس باید با سلامت کامل برگزار شود. باید مردم را ترغیب کرد تا در انتخابات شرکت کنند. در آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته اصلاح طلبان وضعیت خوبی داشتند. البته برخی نیز به مدیریت انتخابات هم اشاره می‌کنند و نگران رد صلاحیت‌ها و مدیریت انتخابات هستند. امیدوارم این مسایل با مذاکرات حل شود. باید دغدغه‌ها را به حداقل برسانیم. دولت به‌دنبال این است که انتخابات در سلامت برگزار شود و دغدغه‌ها از بین برود و آحاد مردم بی‌هیچ نگرانی امکان شرکت در انتخابات را داشته باشند. نباید گذاشت مردم مأیوس شوند. نباید گذاشت چنین فضایی شکل بگیرد.

در هسته‌ای به قدم آخر رسیده‌ایم

جهانگیری به موضوع هسته‌ای و توافق لوزان اشاره کرد و گفت: ما به قدم آخر رسیده‌ایم، جز نگارش متن توافق در تمام موارد اختلافی به توافق رسیده‌ایم. در کشور همه همراه دولت هستند، حتی آنهایی که مخالفت می‌کنند نیز موافق رفع تحریم‌ها هستند. اگر جریان مزاحم رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی و کنگره آمریکا در دو ماه آینده اخلالی در روند مذاکرات به وجود نیاورند ، دولت قدم بسیار بزرگی را برداشته است.

معاون اول رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه با اقدامات صورت گرفته در زمینه هسته‌ای مطالبات مردم نیز افزایش یافته است گفت: رسانه‌ها نباید به این مطالبات دامن بزنند. برخی از افراد می‌گویند ۱۲۰میلیارد از ذخایر دولت در این توافق‌ها یک‌مرتبه آزاد می‌شود، اما واقعیت این نیست. اولاً ذخایر دولت یک‌جا آزاد نمی‌شود، در ثانی آنچه در اختیار دولت قرار می‌گیرد نیز عدد بالایی نیست، لذا رسانه‌ها باید به دولت کمک کنند.

توافق مهم نفتی ایران و روسیه

جهانگیری در پایان سخنان خود به موضوع اقتصادی پرداخت و گفت: امسال سال سختی است. قیمت نفت کماکان پایین است و درآمد دولت ناچیز. در بحث یارانه‌ها اگر بخواهیم به همه یارانه پرداخت کنیم ۱۵-۱۶هزار میلیارد تومان کسری داریم. الآن برخی بحث حذف یارانه اقشار پردرآمد را مطرح می‌کنند و برخی حذف کل یارانه‌ها را مطرح می‌کنند. گروهی هم می‌گویند که در سال انتخابات نباید دست به ریسک زد. با این حال وضع درآمدی دولت خوب نیست، با این حال تلاش دولت این است که به‌سمت یک رونق اقتصادی حرکت کند. البته اگر بحث هسته‌ای حل شود وضع بهتر از اکنون خواهد بود. برخی از شرکت‌های خارجی به ایران آمده و مذاکرات مقدماتی خود را آغاز کرده‌اند. برخی دیگر برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند. خودمان نیز با روسها درباره فروش نفت توافق مهمی را انجام داده‌ایم.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهندسی....
نمازی
جناب معاون اول/ بداد مردم برسید. گرانی بیداد میکند.البته از شما خیلی انتظاری نیست ....
متاسفانه این سخنان جهانگیری به معنای دخالت دولت در انتخابات مجلس است !
مگر فراموش کردید دولت احمدی نژاد در انتخابات مجلس کنونی چکار کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما که فراموش نکردیم.
مجید
میشه بگی چکار کرد؟
.....
چکار کرد؟! هیچ کاری نکرد. همینکه شبهه انداختی، ولی یک کلمه توضیح ندادی نشون میده هیچ کاری نکرده و فقط میخوای از انتقادات به احمدی نژاد استفاده کنی و مثلاً نظر مردم رو به نفع دولت فعلی تغییر بدی.
ای جیره بگیر
France
می شه بگی چی فراموش شده .
دمش گرم.
امروز اگر به سال ۹۲ نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در فروردین آن سال کجا بودیم و اکنون کجا هستیم
نان سنگک 400 تومان را از به 1200 رساندیم!
پرتقال 2500 تومانی را به 7000 تومان!
قدرت خردید مردم را به یک سوم!
و ...
سیاست خارجی هم بماند که جوجه را آخر پاییز می شمارند که وطن فروشی و اطاعت از کدخدا افتخار نیست
عمار
Iran, Islamic Republic of
نکته بسیار خوبی بود !این معاون محترم نمیدانم امارهای غلط را ازکجا میاورد .
یکی لطفا به ایشان بگوید عملکرد دولت محترم را ازدید مردم بگویید
مشک ان است که ببوید نه انکه عطار بگوید
البته نان سنگک در تهران بیش از 1200 تومان است. 1500، 2000 و قیمت های دیگر.
علی
هیچ‌کس نیز اعتراضی به این انتخاب نکرد
...
عباد
Iran, Islamic Republic of
آقای معاون شما حق کار سیاسی حزبی ندارید چرا قانون شکنی میکنید؟؟؟ البته از شما و اعوان و انصارتان قانون شکنی بعید نیست چون پشت تون گرمه
Iran, Islamic Republic of
انتخابات مجلس باید با سلامت کامل برگزار شود!
مگه تا حالا سلامت برگزار نشده؟
ملت سال 96 به شما پشت پا خواهند زد و آنوقت خواهید فهمید که ملت قدردان خدمات بیشمار دولت پیشین خواهند بود....
محسن
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ممکنه با شتر و پنبه دانه و خواب یک ضرب المثل برای ما بگی ؟
Iran, Islamic Republic of
اگر با رفع تحریم ‌ها چیز زیادی دست دولت را نمی‌گیرد...پس برای چه اینهمه برای کشور هزینه و حاشیه درست می‌کنید؟!!!!!
...
Iran, Islamic Republic of
البته اگر مجلس خوبی ( از نظر مردم و نه احزاب ) شکل بگیرد اونموقع کار دولت تمام خواهد بود !!!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
تا مردم از نظ شما چه کسانی باشند. 4 میلیون نفر یا 18 میلیون ؟
عبدالله
آیا ایشان با داشتن سمت دولتی آنهم معاون اول رییس جمهور می تواند برای انتخاب افراد خاصی برای مجلس آینده نسخه بپیچد؟
آیا بی طرفی دولت برای انتخاب مجلس مخدوش نمی شود؟
پس حالا چرا اصلاح طلبان از مهندسی انتخابات سخ نمی گویند.
این دوستان منظورشان مجلس خوب مثل مجلس ششم
محسن
Iran, Islamic Republic of
بهترین و قوی ترین مجلس های دوران جمهوری اسلامی، مجلس اول و ششم بودند.
م
United Kingdom
مجلس و دولت همسو همان مجلس فرمایشی و دولت نمایشی است
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه هر چی منافقه.
سیدرضا
Iran, Islamic Republic of
مجلس شایسته - اصلاحات پیشرفته
Germany
كاخ سعد آباد دوباره تبديل شده به ...؟؟!!!!!