شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۶
تفاوت از زمین تا آسمان است

از فوتبال جذاب اروپا تا فوتبال کند وطنی

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب: 388382
هر چقدر بازیهای اروپایی جذاب و دیدنی ست بازیهای لیگ برتر ایران خسته کننده و کند است اصلا فوتبال لیگ ما با فوتبال کشورهای اروپایی قابل مقایسه نیست.
از فوتبال جذاب اروپا تا فوتبال کند وطنی
به گزارش سرویس ورزشی جهان نيوز - مسعود پاشنا: روزهای شنبه و یکشنبه از شبکه سه سیما شاهد دو بازی جذاب و تماشایی بودیم ، شنبه شب بازی دو تیم کهکشانی رئال و بارسا به حدی دیدنی بود که نیمه اول بخاطر بالا بودن سرعت بازی داور مسابقه وقت اضافه ای منظور نکرد ، در نیمه دوم هم مسابقه بزرگ هفته که میلیاردها ببننده تلویزیونی در سطح دنیا را داشت واقعا دیدنی و جذاب بود ، به نحوی که ببننده ها را میخکوب کرده بود.

همچنین در یکشنبه شب دیدار تیمهای منچستریونایتد و چلسی از سیما پخش شد که این دیدارهم سراسر هیجان انگیز و دیدنی بود ، هرچند چلسی برتر و روانتر بازی کرد ولی در ثانیه های پایانی با هوشیاری و فرصت طلبی فن پرسی گل تساوی منچستر به ثمر رسید.

حرکتهای دیدنی هازاردبازیکن جوان چلسی و پدیده جدید لیگ برتر انگلیس ستودنی بود ، دی ماریا در شبی که در حد و اندازه های خود نبود باز هم زهر خود را ریخت و با گرفتن خطا در آخرین دقیقه بازی و ارسال توپ به روی دروازه چلسی پایه گذار گل تساوی تیمش بود.

هر چقدر بازیهای اروپایی جذاب و دیدنی ست بازیهای لیگ برتر ایران خسته کننده و کند است . اصلا مقایسه فوتبال ما و فوتبال کشورهای اروپایی قابل مقایسه نیست .

چرا سکوهای ورزشگاه‏‌های ایران خالی است؟ این موضوع به پرسش روز دست اندرکاران فوتبال ایران تبدیل شده حال آنکه رسیدن به پاسخ مناسب برای این سوال چندان دشوار نیست. نگاهی گذرا به لیگ‌های فوتبال جهان نشان می‌دهد که سکوهای ورزشگاه‌های ما اگر پر باشد جای سوال دارد!

تماشاگر فوتبال به ورزشگاه می رود تا گل ببیند. فوتبال مترادف است با رد و بدل شدن گل. تیم هایی که بازی های تدافعی ارائه می کنند چندان رضایت هواداران خود را به همراه ندارند. بارسلونا و رئال مادرید اگر در این چند سال به محبوب ترین باشگاه جهان بدل شده اند، دلیلی ندارد جز سبک بازی تهاجمی این دو تیم که ببننده و تماشاگر را به و جد می آورد.

خیلی ساده خودتان سطح بازی تیمهای بارسلونا و رئال مادرید را با مثلا دربی قرمز و آبی ایران مقایسه کنید و قضاوت کنید! به قول معروف تفاوت از زمین تا آسمان است .


نتیجه تساوی بدون گل در فوتبال امروز کشورهای صاحب سبک کمتر رخ می دهد چراکه مسئولان تیم ها می دانند تماشاگران وقت و پول خود را هزینه می‌کنند تا گل ببینند.

هر چند این قضیه در فوتبال ایران صحت ندارد. در فوتبال ایران گویا این چیزها چندان مهم نیست! در اینجا اگر یک مربی تحت هر شرایطی بتواند تیمش را در صدر نگاه دارد و آن دیگری تلاش کند .تا سقوط نکند، مربی خوبی است. در واقع و البته متاسفانه استاندارد فوتبال ایران تا این حد نازل شده است..

متأسفانه فوتبال ما از ثبات برخوردار نیست و فراز و نشیب زیادی دارد. ما گاهی خیلی خوب هستیم و گاهی خیلی بد. اکثر فوتبالیست های ایرانی بر خلاف فوتبالیستهای طراز اول، تربیت شده آکادمی و سیستم های اصولی نیستند و فوتبال را به صورت سنتی آموزش دیده اند.اکثر آنها سابقه بازی های زیادی را در سنین ۱۳ تا ۱۶ سالگی ندارند.

به هر حال تفاوت آنها با بازیکنان حرفه ای بسیار چشمگیر است و این اختلاف به این زودی جبران نمی شود و تنها راه سریع برای ما استفاده از بازیکنان باهوش در تیم های لیگ برتری می باشد . البته مقصر اصلی فدراسیون همیشه ناکام فوتبال است که در اختیار مردان ناکارآمد است و بر خلاف فدراسیون والیبال و کشتی تنها به فکر شهرت خویش هستند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *