جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

داوداوغلو به طور رسمی نخست‌وزیر ترکیه شد

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 376385
حزب حاکم ترکیه رسما "احمد داوداوغلو" را به عنوان رئیس جدید خود و نخست وزیر آتی این کشور معرفی کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، همانطور که انتظار می رفت و "عبدالله گل" رئیس جمهور ترکیه، نیز در روز چهارشنبه اعلام کرده بود، "احمد داوداوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه، به عنوان رئیس جدید حزب عدالت و توسعه انتخاب شد.

بدین ترتیب داوداوغلو بعد از نقل مکان "رجب طیب اردوغان" به کاخ ریاست جمهوری، به عنوان نخست وزیر جدید ترکیه کار خود را ادامه می دهد.

در نشست شورای اجرایی حزب عدالت و توسعه که شب گذشته به ریاست اردوغان برگزار شد با معرفی داوداوغلو به عنوان رئیس جدید حزب موافقت شد و قرار است در نشست آتی حزب که در تاریخ ۲۷ آگوست برگزار می شود این قضیه نهایی شود.

داوداوغلو فعلا وزیر امور خارجه ترکیه است. وی به دلیل طرح و اجرای سیاست به صفر رساندن تنش ها با همسایگان به شهرت رسید، اما بحران سوریه و تصمیمات اشتباه آنکارا در این مورد موجب شد تا روابط ترک ها با برخی از همسایگان دچار تنش شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


موفقیت این حزب به دلیل پیشرفتهای اقتصادیشون هست..و اصلا ارتباطی به مسایل سیاسی نداره.چون از لحاظ سیاسی عملکرد بسیار ضعیف و متناقضی داشتند..