چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

آیت‌الله لاریجانی: قضات بايد خطوط قرمز توهمي عده‌ای را کنار بگذارند

يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 276089
رئيس قوه قضائيه گفت: در مهرماه سال 90 گفتم وقتی قوه قضائیه در مراحل برخورد با مفاسد اجتماعی و اقتصادی با قاطعیت عمل کند سرو صداها بلند و تخریب‌ها شروع می‌شود؛ این موضوع نیز اتفاق افتاد اما قضات بدانند که آنچه معیار است حق است و باید راه خودشان را بروند.
آیت‌الله لاریجانی: قضات بايد خطوط قرمز توهمي عده‌ای را کنار بگذارند
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی صبح يكشنبه در مراسم تحليف 407 كارآموز قضايي گفت: منصب قضا منصبی بی‌بدیل و دارای شان بسیار بالایی است. در اصل 156 قانون اساسی علاوه بر این که قوه قضائیه را مرجع تظلمات و شکایات دانسته تصریح می‌کند که دستگاه قضایی دستگاه مستقلی است و مسوولیت‌هایی را بر عهده‌ قوه قضائیه قرار می‌دهد که برخی از آنها فراتر از کار علمی است.

رئيس دستگاه قضا با بيان اينكه قوه قضائيه در چند سال اخیر در برخورد با مفاسد اجتماعی، اقتصادی، اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر عزم قوی‌ از خود نشان داده است گفت: در مهر ماه سال 90 گفتم كه وقتی قوه قضائیه در مراحل برخورد با مفاسد اجتماعی و اقتصادی با قاطعیت عمل کند سرو صداها بلند شده و تخریب‌ها شروع می‌شود و این موضوع نیز اتفاق افتاد اما قضات بدانند که آنچه معیار است حق است و باید راه خودشان را بروند.

رئيس قوه قضائيه تأکيد کرد: قضات بايد خطوط قرمز توهمي را کنار بگذارند. عده‌اي براي خود خط قرمز درست مي‌کنند و قاضي نبايد به آنها توجه کند.

وی گفت: ما در مسیر قضایی دائما به مسائلی بر می‌خوریم که نیاز به فکر دارد، خدای نکرده این طور نباشد که با جهل، حکم صادر کنیم. من از شما تقاضا دارم که دانش خود را به روز کنیم. همه می‌دانیم که اخلاق بسیار مهم است. عجیب است که همه‌ی ما می‌دانیم که در مسیری حرکت می‌کنیم که مسیر دنیایی آن تمام می‌شود و غفلت داریم نسبت به آنچه بعد از موت اتفاق می‌افتد.

آملي لاريجاني گفت: قاضی در جایگاهی قرار دارد که خطر لغزیدن در آن زیاد است. هیچکس جز مخلصون نمی‌توانند ادعا کنند که می‌توانند در برابر وسوسه‌های شیطانی بایستند. ما اخلاق را در قوه قضائیه هم برای خود و هم برای ارتباط با مردم نیاز داریم و در این راستا باید ارباب رجوع را مورد تکریم قرار دهیم و با لسان خوش با ارباب رجوع برخورد کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *