جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
آیت الله نوری همدانی:

رکن سوم انقلاب، ولایت فقیه است

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب: 405085
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه ولایت فقیه در نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: رکن سوم انقلاب ولایت فقیه است که لطف بزرگ امام خمینی (ره) بود که بر راس حکومت و جامعه ولایت فقیه را نهادند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با جمعی از مشاوران امور بانوان دانشگاه جندی شاپور اهواز با اشاره به فرارسیدن دهه فجر اظهار داشت: امروز روز بسیار مهمی است چون امام خمینی (ره) به میهن بازگشتند و زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جایگاه فرهنگ در زندگی انسان‌ها افزود: زندگی انسان دارای ابعاد مختلفی است و اسلام برای همه ابعاد زندگی انسان‌ها توجه و برنامه دارد، بعد فرهنگی زندگی انسان از اهمیت بالاتری برخوردار است و همه بعد‌ها را زیر نظر خود دارد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار است بیان کرد: پیامبر (ص) از فرهنگ آغاز کرده است و کتاب و حکمت را براین اساس به انسان‌ها آموخت، قرآن کریم هم بعد فرهنگی را مهم‌تر و با ارزش‌تر معرفی کرده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: تاریخ نشان می دهد که سطح دانشمندان ایرانی از دانشمندان اروپایی بالاتراست چون دانشمندان ایرانی بر مبنای اسلام به فعالیت می پرداختند.

وی تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمودند من دو چیز در نزد امتم گذاشتم که نباید از بین برود ولایت و اهل بیت (ع) است چون این دو عامل سبب می‌شود تا مسلمانان در مسیر الهی قدم بگذارند.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: دشمن تلاش می‌کند تا دین اسلام را وارونه جلوه دهد و این گونه وانمود کند که این دین راه گشای مشکلات نیست و در برابر آن ایستادگی می‌کند.

آیت الله نوری همدانی گفت: ما باید تاریخ را مطالعه کنیم تا به عظمت انقلاب اسلامی پی ببریم، انقلاب اسلامی بسیار تاثیر گذار بود و روز به روز عمق این انقلاب را بهتر درک می‌کنیم.

وی بیان کرد: روز به روز به عظمت انقلاب افزوده می‌شود، انقلاب ما تحول آفرین بود و در سراسر جهان مستضعفان عالم و عدالت خواهان با تاسی از این انقلاب در برابر حکومت‌های ظالم ایستادگی می‌کنند، انقلاب ما ملت‌های جهان را بیدار کرد و سبب شد تا ملت‌ها در برابر حکومت ظلم ایستادگی کنند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: باید اهداف و ثمرات انقلاب را درک کنیم و دشمنان خویش را بهتر بشناسیم تا بتوانیم به مقابله با آن‌ها بپردازیم انقلاب ما سه رکن دارد که رکن اول آن اسلام است، امام خمینی (ره) توانستند اسلام را به عرضه زندگی مردم بیاوردچون فکر و فرهنگ امام خمینی (ره) مبتنی بر اسلام بود.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: امام خمینی (ره) توانست نظام ولایی را ایجاد کند و ۸ سال در برابر حکومت‌های ظالم و صدام مقاومت کند و علت آن حرکت در مسیر اسلام بود.

مرجع تقلید شیعیان اظهار با اشاره به اهمیت نشر فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: اگر ما در تلویزیون و رسانه‌ها برنامه‌های مناسب فرهنگی و عفاف و حجاب را تبیین کنیم مشکلات فرهنگی جامعه حل می‌شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر نقش مردم در انقلاب اسلامی بیان کرد: رکن دیگر انقلاب مردم است مردم به استقبال گلوله‌ها و شهادت رفتند نقش مردم در انقلاب اسلامی مهم است، با وجود این ملت غیور و شجاع بود که انقلاب اسلامی شکل گرفت ملتی که ما داریم سبب می‌شوند تا در برابر هیچ موضوعی مشکلی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه در نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است عنوان کرد: رکن سوم انقلاب ولایت فقیه است که لطف بزرگ امام خمینی (ره) بود که بر راس حکومت و جامعه ولایت فقیه را نهادند، امروز با وجود مقام معظم رهبری راه ما بسیار روشن و مشخص است.

مرجع تقلید شیعیان خاطر نشان کرد: این انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است، روز به روز مستضعفان بیدار‌تر و هوشیار‌تر می‌شوند و حکومت‌های ظالم دچار مشکل و ضعف می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *