پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲۰

روایت عراقچی از تحریم‌هایی که قرار نیست از بین بروند!

دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 435389
عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تأکید کرد: کسانی که به‌دلایل تسلیحاتی، موشکی و اشاعه‌ای در لیست تحریم باقی می‌مانند، سوئیفت فقط علیه آن افراد خواهد بود.
روایت عراقچی از تحریم‌هایی که قرار نیست از بین بروند!
به گزارش جهان، سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص زمان دقیق لغو تحریم‌های سوئیفت اظهار داشت: تحریم‌های سوئیفت در اصل علیه افراد و مؤسساتی است که در لیست تحریم‌ها وجود دارند، غیر از آن هرچه بوده تبعات روانی ناشی از تحریم‌ها بوده است.

وی تأکید کرد: از آنجایی که در مرحله اول تمامی کسانی که به‌دلایل اقتصادی و مالی در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند، از لیست خارج می‌شوند که بالای ۸۰۰ نفر هستند، بنابراین تحریم سوئیفت روی آنها هم برداشته خواهد شد.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ادامه داد: کسانی که به‌دلایل مربوط به مسائلی مثل تسلیحاتی، موشکی و اشاعه‌ای در لیست باقی می‌مانند، سوئیفت فقط علیه آن افراد خواهد بود ولی در مجموعه خود بانک‌ها و مؤسسات ایرانی پس از اجرای توافق مشکلی در خصوص سوئیفت نخواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای عراقچی قطع ارتباط سوئیفتی بانکهای ایرانی و تحریم سوئیفتی مربوط به تصمیم اتحادیه اروپا بوده که بنا به فرمایش شما برداشته خواهد شد ولیکن دولت آمریکا ( اداره خزانه داری آمریکا) لیست جداگانه ای از تحریمهای اشخاص حقیقی و حقوقی را به نام OFAC را دارد که کاملا مستقل ومجزا از آن مقوله بوده و ارتباطی هم به سوئیفت ندارد!
Iran, Islamic Republic of
برای برخی از بانکها تحریم ها به دلیل تسلیحاتی، موشکی و اشاعه ای است. با این صحبت آقای عراقچی احتمالا برداشته نخواهند شد.
حسین
Netherlands
در کربلا هم اگر امام حسین (ع)برای آب ونان که در محاصره بودند صلح را میپذیرفت .کربلائی وجود نداشت .اگر امروز خط سرخ شهادت از هابیل تا کربلا وازکربلا تا انقلاب ایران وجنگ تحمیلی پا برجاست فقط وفقط به برکت خون امام حسین(ع) ویارانش باوفایش میباشد .صلح دربرابر یزید زمان (امریکای جنایتکار ونوچه هایش ) برای نان وآب فقط شایسته افرادشکم پرستانی چون عمر سعدوشمر والسفیانوطلحه وزبیر و.... میباشد
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم احسنت حسین آقا
آقا شما خیلی غیرمنصفانه نوشتی...
بنده هم از امتیازاتی که داده شده ناراضیم....

اما یادمون باشه که اینها فرزندان انقلاب بودن و در جبهه خودی هستن. این آقای عراقچی از بچه های جبهه بوده و جونش رو کف دست گرفته برای این مملکت...

مورد اعتماد هم هست به جهت پاکی و خودی بودن.
ما میتونیم ناراحت باشیم از نتیجه مذاکرات و حتی نقد تند کنیم و.... اما این حرف بی انصافیه.
مقایسه کن لحنت رو با حضرت آقا...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
کسانی که همش گل به خودی می زنند رو تعویض می کنند نه اینکه توی زمین نگه دارند
البته اگر این گل به خودی ها بخاطر پول و سمت و .. نباشه تعویض می شن وگرنه اخراج و دادگاه و محاکمه
ج س
Iran, Islamic Republic of
آقای عراقچی خوب عمل می کند ولی اجازه ندارد اصل حقیقت که برای رای آوری طرفداران آمریکا توافق صوری شکل گرفته را بیان کند
و ملت شریف ایران باید مسائل محرمانه و پشت پرده مذاکرات را رصد کنند که از زبان کری در حال افشا شدن است
سحر
Romania
آقای عراقچی ما به شما اعتماد داریم اما با عرض شرمندگی تا این لحظه مذاکرات سخنان آمریکائیها چه در ژنو و چه در لوزان درست از کار در آمده و این هم باز به خباثت و حیله گری اونها برمیگرده ... الان هم با یک قطعنامه شما را دور زدند !
ایشان خائن نیست ولی در حد این کار نبوده. یادتون باشه که هرکی جبهه رفت لزوما سیاستمدار و دیپلمات کارکشته ای نخواهد بود.

ضرب المثل هم داریم:
کار هر بز نیست خرمن کوفتن
گاو نر می خواهد و مرد کهن
علی عبقری
Iran, Islamic Republic of
من هم مطمئنم حرف شما درسته اینکاره اقای جلیلی بود که با بیانیه خونیش کشور را زیر 6 قطعنامه سنگین شورای امنیت برد که امروز با این همه امتیاز هم امکان لغوش نیست.
دوست
United States
برادر غزیز علت تحریمها خصوصاً شورای امنیتبه علت عدم اجرای توافقات سعدآباد است که در زمان آقای خاتمی و ریاست شورای امنیت ملی آقای روحانی صورتگرفته بود ودر همان زمان به دلیل بد عهدی غرب توسط همان دولت (خاتمی) در اواخر دوره نقض شد و شروع اجرایش به زمان احمدی نژاد رسید کافی است جستجوی کوتاهی در اینترنت داشته باشید و به تاریخهای آن توجه کنید
Romania
برادر عزیز ما هم آقای عراقچی را هم از لحاظ تدین و شجاعت قبول داریم اما از حیله دشمن نگرانیم و از دوستان نادان که پیام بد به تیم هسته ای میرسانند و صلح امام حسن (ع) از درونش بیرون می آید آیا نباید نگران بود ؟
شهاب
Romania
وقتی رئیس دولت تدبیر و امید در لحظات آخر توافق از صلح امام حسن میگوید نگران میشویم ... ملت به تیم هسته ای اعتماد دارند اما وقتی از داخل فشار است که حنما باید توافق شود و طرف مقابل میداند ... پس نتیجه توافق به نفع ملت نیست به نفع سپاه دشمن است و اعلام نتیجه 2-3 نتیجه ذوق زدگی رئیس جمهور از توافق است فارغ از هر نتیجه ای !!!
علی عبقری
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز امام حسین شهید شد و امام حسن صلح را انتخاب کرد و هر دو تصمیم در مقطع زمانی خود تصمیمی صحیح بود پس از مقتضبات نباید قافل شد.
Iran, Islamic Republic of
صلح تحمیل شد به امام حسن چون مردم و بعضی از خواص فضا رو به اون سمت بردن. امام حسین هم باید مردم را تا ابد از این نادانی نجات میداد
امام حسن گفت اگر دنيا برستان و خواص و فرماندهان گول زر و زيور معاويه نخورده بودند و بشت نمي كردند تا آخرين نفس با معاويه مبارزه مي كردم بي بصيرت ها تاريخ را تحريف نكنيد ولي الان جز معدود دلباخته ي غرب هيچكس ولي زمانش را تنها نمي گذارد پس مقا يسه اين ننگ تاريخي با صلح امام حسن قياس مع الفارق است و غير قابل پذيرش در اين زمان ديگر جام زهر معني ندارد چون مردم پاي خون و دستاودرهاي شهدا هستند و به خاطر آب و نان نمي فروشند اگر چنين اتفاق افتاد دنيا خواهي مسولان است نه مردم بازبصيرت مقاوم و خون داده يعني بعد از عاشورا اگر امام حسن بود ديگر هرگز تن به صلح ننگين نمي داد چنان كه هيچكدام از معصومين بعد از عاشورا اين كار را نكردند و يكي پس از ديگري در اين راه به شهادت رسيدند و امام عصر عجل الله هم در پس پرده ي غيب قرار گرفت تا زماني كه جامعه مهياي حضور ايشان شود اللهم عجل لوليك الفرج
Romania
الان که زمان امام حسن نیست . امام حسن به خاطر پشت کردن سپاهش و خیانت مردم دنیاپرست کوفه ناچار به صلح شد آیا الان قراره چه چیزی بدست بیاریم که صلح کنیم ؟
Romania
آقای عراقچی دشمن از پشت خنجر میزنه نه در مقابل !!! اگر بعضی مسئولین در داخل اینقدر خود را مشتاق توافق ندانند که حتی آب خوردن مردم را به توافق گره بزنند دشمن با گستاخی خواست خود را بر ما تحمیل نخواهدکرد .
احمدرضا
عزیزم چرا مغلطه گوئی می کنی ما رهبری حکیم وانقلابی داریم که اشراف کاملی به کل مسائل سیاسی وکشور ودر کل جهان اسلام دارد وبه فرموده حضرتشان امروزه ما دیگر در شیب ابی طالب نیستیم بلکه در خیبر وبدریم پس گوش به فرمان ولایت باشیم در کربلا هم اگر گوش به فرمان ولایت بودند حادثه عاشورا اتفاق نمی افتاد