سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

بیشترین بمب بر سر کدام ملت‌ ریخته شد؟

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 449889
برخی گزارش‌ها حاکی است که کشور یمن شاهد بیشترین میزان بمباران هوایی در جهان از جنگ جهانی دوم تاکنون بوده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از العالم خبرداد: گزارش‌های بین المللی حاکی از آن است که کشور یمن در معرض بیشترین تعداد حملات هوایی در جهان از زمان جنگ دوم جهانی قرار گرفته است.
 
در گزارش منتشر شده در روزنامه گاردین آمده است: یمن در معرض بیش از 40 هزار بمباران هوایی از سوی جنگنده‌های ائتلاف سعودی در طول هفت ماه قرار گرفته است که این ائتلاف از حمایت لجستیکی آمریکا و انگلیس برخوردار است.
 
بر اساس این گزارش، این بمبارانها به جان باختن نزدیک به 8 هزار یمنی و زخمی شدن بیش از 20 هزار نفر منجر شده است که بیشترین تعداد قربانیان در بین غیرنظامیان از زمان قحطی بزرگ در یمن در دهه 40 قرن گذشته میلادی به شمار می رود.
 
در این گزارش آمده است: ائتلاف سعودی، یمن را تحت محاصره شدیدی قرار داده و از ورود کشتی‌های حاوی سوخت به بندر بین المللی الحدیده خودداری می‌کند که این وضعیت باعث توقف کامل جریان برق و آسیب رسیدن به بیمارستان‌ها، تاسیسات، نانوایی‌ها و میلیون‌ها شهروند شده است.
 
جنگنده‌های ائتلاف سعودی تعداد زیادی از پل‌ها و جادهها، تاسیسات عمومی و مدارس و بیمارستانها را در بسیاری از مناطق یمن هدف قرار داده اند.
 
این جنگنده‌ها همچنین به چندین مراسم عروسی از جمله در مناطق المخا و سنبان در ذمار حمله کرده و شماری از بی‌گناهان را به قتل رسانده‌اند. آنها همچنین به تعدادی از زندان‌ها در مناطق البیضاء و عمران حمله کرده و زندانیان در بند را کشته‌اند. سعودی ها در این حملات شمار زیادی از خانه‌های شهروندان یمنی و آثار تاریخی را ویران کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *