شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵
۱۵

توصیه پورمحمدی به دلواپسان مذاکرات

پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب: 417686
پورمحمدی خطاب به کسانی که خود را دلواپس می نامند گفت: بهتر است اختلافات بی مورد را کنار گذاشته و دلواپس عزت ملی اقتصاد کشور و منافع مردم ایران اسلامی باشند.
 به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وزیر دادگستری دیپلماسی ایران را در مذاکرات هسته‌ای بسیار درست دانست و گفت: برخی دوستان انتظار دارند در مذاکره با ۶ قدرت برتر جهان امتیازی ندهند و امتیاز بگیرند.
 
به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی وزارت دادگستری حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، روز پنجشنبه در نشست با پرسنل قضایی و اداری دادگستری گیلان در رشت، با بیان اینکه ما به عنوان قدرت های مطرح در عرصه جهانی حضور پیدا کرده ایم، تصریح کرد: قدرت های بزرگ دنیا می توانستند به روش های قهرآمیز به فشارهای خود ادامه دهند اما می بینیم که وقتی پای میز مذاکره با ما می نشینند، طولانی ترین مذاکرات تاریخ را در دهه های گذشته و چانه زنی طرفین برای تامین خواسته هایشان انجام می دهند که این، جایگاه ممتازی برای ماست.
 
وی بیان کرد: هم اکنون در صحنه و آرایش سیاسی، در صدر مهمترین موضوعات دنیا و اخبار هستیم و اصلی ترین مسئله سوژه انتخاباتی سال آینده آمریکا، نحوه روابط با ایران است.
 
حجت الاسلام پورمحمدی همچنین با اشاره به اظهار نظرها و سخنرانی های متعدد رییس جمهوری آمریکا پس از بیانیه سوییس گفت: این نشان دهنده اهمیت این موضوع است. باوجود اعمال سخت ترین تحریم ها و فشارها بر کشورمان، مشکلات نه تنها ما را از پای درنیاورده بلکه در جهاتی با همت، استواری، پایداری و ایمان مردم؛ گام های بلند و مثبتی برداشته ایم.
 
وی با اشاره به تورم 15 درصدی در کشور گفت: با وجود اینکه این نرخ تورم در کشور بسیار آزار دهنده است اما اکنون نسبت به زمانی که تورم به بیش از 40 درصد رسیده بود، یک توفیق محسوب می شود.
 
پورمحمدی با اشاره به تحریم های نفتی تصریح کرد: با وجود تحریم ها و فشارهای بسیار سنگین، نرخ رشد کشور ما از رشد اقتصادی منفی به رشد اقتصادی مثبت رسیده ایم.
 
وی با بیان اینکه امنیت خوبی در کشور داریم، گفت: با همه سر و صداها در منطقه و وجود شبکه های تروریستی، آسایش برای ما ایجاد شده و با همدلی شرایط مناسبی در کشور داریم.
 
حمایت از تیم مذاکره کننده وظیفه هر ایرانی است
 
پورمحمدی وزیر دادگستری، شامگاه چهارشنبه در مسجد جامع بندر انزلی با بیان اینکه نامگذاری امسال به نام سال دولت و مردم-همدلی و همزبانی بسیار هدفمند است گفت: نباید برخی ها به بهانه دلواپسی منافع شخصی خود را در نظر بگیرند و رفاه مردم را فراموش کنند.
 
وی دیپلماسی ایران را در مذاکرات هسته ای بسیار درست دانست و افزود: برخی از دوستان انتظار دارند در مذاکره با 6 قدرت برتر جهان هیج امتیازی ندهند و امتیاز بگیرند که این امر در واقعیت هیچوقت عملیاتی نخواهد شد.
 
پورمحمدی خطاب به کسانی که خود را دلواپس می نامند گفت: بهتر است اختلافات بی مورد را کنار گذاشته و دلواپس عزت ملی اقتصاد کشور و منافع مردم ایران اسلامی باشند.
 
وزیر دادگستری حمایت از تیم مذاکره کننده را وظیفه هر ایرانی دانست و افزود: جنس دولت یازدهم پاکی و درستی است و با همین خصوصیات برای رفاه مردم با جدیت به کار خود ادامه خواهد داد.
 
فضا برای پیشرفت و توسعه کشور مهیاست
 
وزیر دادگستری با بیان اینکه کشور محیطی آرام دارد و همه در تلاش هستند تا کشور را به جلو ببرند، گفت: دولت همه امکانات را برای پیشرفت و توسعه کشور بسیج کرده است.
 
پورمحمدی همچنین شامگاه گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی که در پی سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به گیلان برگزار شد، افزود: ما ملتی مقاوم، آرمان خواه، مصمم و انقلابی هستیم. انقلاب بزرگی بوجود آوردیم، بیش از 36 سال ادامه دادیم و در این راه شهدا، ایثارگران و جانبازان زیادی دادیم.
 
پورمحمدی تصریح کرد: ما با سرافرازی جلوی استکبار ایستاده‌ایم و با قامت افراشته حرفهای‌مان را می‌زنیم.ما می‌توانیم کشور را با آرامش، فضای امن به مقاصد بالا برسانیم، کشمکش و جنگ هزینه دارد.
 
پورمحمدی اظهار کرد: هوشمندانه نباید اجازه دهیم دشمن ما را درگیر کند. لازمه قدرت، درگیری و پرخاشگری نیست، نباید با درگیری ثروت‌ها و منابع‌مان را به راحتی از دست بدهیم. کشور را باید با اقتدار، توانایی و با ایجاد امید، اعتماد و انگیزه اداره کرد، این تدبیر دقیق و هوشمندانه رهبری است.
 
وی اظهار کرد: انقلاب را با ظرفیت‌های گسترده اقتصادی می‌توان حفظ کرد، توسعه داد و الهام‌بخش شد، ملت ضعیف که مشکلات خود را نمی‌تواند، حل کند، اداره کند، نمی‌تواند الهام‌بخش باشد.
 
وزیر دادگستری ادامه داد: خوشبختانه وضعیتی که اکنون کشور در آن قرار دارد، باثبات، آرام و کم‌تشنج است، فضا برای تلاش، پیشرفت و توسعه کشور مهیاست.
 
وی با بیان اینکه کشور ما ظرفیت‌های بسیار دارد، تصریح کرد: افراد متخصص، مجرب، اندیشمند، امین، ایثارگر و قهرمان از ظرفیت‌های انسانی کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نون به نرخ روز چنده ....!؟
دمت گرم گل گفتی
ازاده الان!!؟؟؟خخخخ
Iran, Islamic Republic of
حالا معلوم شد چرا احمدی نژاد اخراجت کرد؟!!!!!
حسی
South Africa
آقای پور محمدی مهم آن است که چه چیز دادیم و چه چیزی بدست آوردیم ،نشستن ولو 2000 ساعت جایگزین داده های ما می شود؟
دلواپس بودن را به ساده لوح بودن ترجیح می دهم
واقعاً احمدی نژاد خوب افراد را شناخته بود.
حسن
اقای پورمحمدی مگه شما هم اعتقادی به ظرفیت داخلی یا مردم کاری دارید که اینها را میشمارید...
جناب وزیر " دادگستری " یک کمی به فکر " دادگستری " باش . سخنرانی آتشین در باره سیاست بین المللی و دفاعی و امنیتی را بگذار برای وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه و وزارت کشور و وزارت دفاع ... ضمنا یادت باشه رهبری که از همه مردم بیشتر به مذاکرات اشراف دارند خودشان فرمودند " نگرانی جدی " دارند . وای به بقیه مردم .
احمدخاني
آقاي پور محمدي خود ميكشي و خود تعزيه خواني!؟
شیطونک915
تورم که صفر درصده! ب والله ب تالله باور کنید ما داریم الان به وضوح حسش میکنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باور کنین راستگویان!!!!!باور کنید!!!!!!!!!!!!!!
در ضمن این اقا چند سال پیش مواضعش یک جور دیگه بود!!!!!!!!!!!!
محمد
سنگگ یا بربری
آزاد پز یا دولتی
بفرما پنت هاوس نرخش چنده
آشنا
دلواپسان هم که از اول اعلام کردند نگران عزت ملی و... هستند پس این اقا چی میگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
سيامك
پورمحمدي؟
دلواپستم داداش. نگو نباش. هستم.
Iran, Islamic Republic of
شما هم بهتر است دلواپس وزارت دادگستری باشید.