شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

انتقال پروازهای حج به فرودگاه امام (ره)

جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 377483
سازمان حج و زیارت پس از کشمکش‌های زیاد سرانجام تصمیم گرفت، پروازهای حج تمتع امسال را از فرودگاه‌ مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل کند.
به گزارش جهان، یک هفته از آخرین اولتیماتوم رییس سازمان حج و زیارت به مسوولان هوایی کشور نگذشته که مشاور عالی این سازمان به خبرنگار حج و زیارت ایسنا گفت: پروازهای حج تمتع امسال از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

سعید اوحدی - رییس سازمان حج و زیارت - هفته‌ی پیش، پس از آن‌که نماینده‌ی ولی فقیه در امور حج و زیارت بر حفظ شأن و حقوق زائران تأکید کرد، گفته بود: براساس دغدغه‌ی نماینده‌ی ولی فقیه در امور حج و زیارت مبنی بر حفظ شأن و حقوق زائران، اگر تمهیدات و امکانات لازم برای انجام پروازهای حجاج از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) فراهم شود، پروازهای حج به این فرودگاه منتقل می‌شود.

او تأکید کرده بود: اگر امکانات لازم فراهم نشود، پروازهای حج همچنان از فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود.

سازمان هواپیمایی کشور از یک سال پیش، چندبار خبر انتقال پروازهای حج و عمره را از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرده است؛ ولی مسوولان سازمان حج و زیارت، پیش‌شرط‌هایی را مبنی بر ایجاد یک سالن مجزا برای زائران و آماده شدن امکانات برای پروازهای حج و عمره تعیین کرده‌اند، حتی کارگروهی شامل کارشناسان این سازمان و شرکت فرودگاه‌ها تشکیل شد تا روند آماده‌سازی این فرودگاه بررسی شود.

مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) نیز به‌تازگی و پیش از آن‌که رییس سازمان حج و زیارت اولتیماتوم آخر را بدهد، از فراهم شدن مقدمات برای انتقال پروازها به این فرودگاه، با توافق مسوولان سازمان حج و زیارت خبر داده بود.

به گزارش ایسنا، کمتر از یک هفته تا آغاز عملیات حج تمتع باقی مانده و اظهارات پراکنده‌ی مسوولان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی درباره‌ی مبدأ پروازهای استان تهران، سمنان، قم، البرز، قزوین و لرستان به‌نوعی سرگردانی ایجاد کرده بود، تا این‌که ناصر خدرنژاد - معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت - از تصمیم نهایی این سازمان خبر داد.

مشاور عالی رییس سازمان حج و زیارت به خبرنگار ایسنا، گفت: تجهیزات و ترمینال در فرودگاه امام خمینی (ره) آماده شده و پروازهای حج تمتع امسال از این فرودگاه انجام می‌شود.

او با یادآوری این‌که اعزام زائران از ۱۴ شهریورماه آغاز می‌شود، گفت: کاروان‌های زیارتی از استان‌های تهران، سمنان، قم، قزوین، البرز و لرستان، از فرودگاه امام خمینی (ره) به عربستان اعزام می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *