جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تعیین منبعی جدید برای پرداخت وام ازدواج

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 377087
نمایندگان مجلس یک فوریت طرح برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی و افزایش سرمایه بانک‌های دولتی و صندوق مهر امام رضا(ع) به منظور پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان را با ۱۴۸ رای موافق به تصویب رساندند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) خانه ملت، دو فوریت و یک فوریت طرح برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی و افزایش سرمایه بانک‌های دولتی و صندوق مهر امام رضا(ع) به منظور پرداخت تسهیلات، ازدواج جوانان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وکلای ملت با ۱۰۶ رای موافق، ۳۶ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه با دو فوریت طرح مذکور مخالفت کرده و با ۱۴۸ رای موافق، ۶۴ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه، یک فوریت طرح مذکور را به تصویب رساندند.

این طرح که به امضای ۲۳۳ نفر از وکلای ملت رسیده، شامل یک مقدمه توجیحی و یک ماده واحده است که در صورت تصویب نهایی، مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار از سهم صندوق توسعه ملی موضوع بند «ب» تبصره ۲ قانون بودجه ۹۳ کسر و برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی و صندوق مهر امام رضا(ع) در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا در جهت پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج جوانان به مصرف برسد. تبدیل ارز به ریال در مرکز مبادلات ارزی صورت می‌پذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *