جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آغاز لغو مجوز دفاتر خدماتی متخلف

يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 287582
رئیس کانون کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور از هماهنگی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای لغو مجوز فعالیت دفاتر خدماتی که اقدام به مشاوره شغلی و کاریابی می کنند خبر داد و گفت: این دفاتر دیگر تمدید مجوز نخواهند شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، شناسایی متقاضیان کار و معرفی به کارفرمایان؛ فرایندی است که از سوی حدود 800 دفتر مشاوره شغلی کشور صورت می گیرد و از این طریق بخشی از نیروهای مورد نیاز بنگاه ها و کارفرمایان جذب کار می شوند.
 
با این حال، در سالهای اخیر این روند به دلیل عدم تمایل کارفرمایان به جذب نیرو از طریق کاریابی ها کُند شده و مدیران این دفاتر می گویند به دلیل افت شدید فعالیت در حال تعطیلی هستند و درآمدهای آنها جوابگوی هزینه ها نیست.
 
در کنار دفاتر کاریابی و مشاوره شغلی مجاز که با صدور مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کنند و تنها در چارچوب های تعیین شده امکان کار دارند؛ دفاتر دیگری نیز هستند که بدون نیاز به مجوز و در پوشش های دیگری اقدام به جستجوی شغل برای کارجویان می کنند.
 
فعالان کاریابی ها می گویند به دلیل عدم وجود نظارت و رعایت نکردن چارچوب های قانونی از سوی این دفاتر؛ بخش قابل توجهی از جستجوی کار و کاریابی از طریق دفاتر غیررسمی صورت می گیرد و این مسئله باعث نگرانی و افت درآمد دفاتر رسمی کشور شده است.
 
بابک هاشمی پور در گفتگو با مهر با اعلام اینکه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال هماهنگی هستیم تا از فعالیت غیرمجاز دفاتر غیررسمی کاریابی جلوگیری شود، گفت: این دفاتر اغلب در پوشش دفاتر خدماتی فعالیت می کنند.
 
رئیس کانون کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور اظهار داشت: همچنین برخی نیز از طریق استفاده از فضاهای مجازی و اینترنتی اقدام به کاریابی برای متقاضیان شغل در کشور می کنند و طبق برنامه ای که در دست داریم، از فعالیت اینگونه دفاتر جلوگیری به عمل خواهد آمد.
 
این مقام مسئول در دفاتر مشاوره شغلی کشور افزود: در یکیدو هفته آینده قرار است نامه نگاری از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت پذیرد و دفاتر خدماتی که اقدام به کاریابی و مشاوره شغلی در کشور می کنند تمدید مجوز نخواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *