جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲۱

پاسخ محمد جواد لاریجانی به اظهارات تند علی مطهری

سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 232988
محمد جواد لاریجانی به اظهارات روز گذشته علی مطهری نماینده تهران در مجلس، پاسخ داد.
به گزارش جهان به نقل از سایت ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، پس از اینکه علی مطهری نماینده تهران در مجلس در واکنش به اعلام جرم دادستان تهران علیه وی درباره اظهارات اخیرش در خانه ملت گفت که بهتر است ایشان (دادستان تهران) به رفتارهایی که با زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها می‌شود، پایان دهد."، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه طی گفت‌وگویی با این اظهارات پاسخ داد.
 
لاریجانی در پاسخ به این سوال که شما بعنوان دبیر ستاد حقوق بشر از این بدرفتاری ها اطلاع دارید، گفت: ابتدا باید تعریفی از زندانی سیاسی ارائه کرد و بعد براساس آن قضاوت کرد که آیا این سخن درست است یا خیر؟
 
وی اضافه کرد: زندانی سیاسی یعنی کسی که در چارچوب قوانین، فعالیت سیاسی کرده اما او را به ناحق به زندان انداخته‌اند چرا که حاکمان و گردانندگان نظام کار او را دوست نداشته‌اند. براساس این تعریف، در نظام جمهوری اسلامی هیچ زندانی سیاسی وجود ندارد یعنی کسی نیست که فعالیت سیاسی قانونی انجام داده باشد و چون حکومت از کار او خوشش نمی‌آمده و آن را دوست نداشته به زندان افتاده باشد.
 
دبیر ستاد حقوق بشر افزود: این اتهامی است که دشمنان نظام ما از امریکا و اسرائیل گرفته تا ضد انقلاب داخل و خارج از جمله منافقین و تروریست ها از روز اول پیروزی انقلاب تا کنون وارد می‌کرده‌اند.
 
"اما نکته دوم مربوط به بد رفتاری با زندانیان است. اصولا بدرفتاری با زندانیان چه سیاسی باشند و چه غیر سیاسی، محکوم است. بدرفتاری با زندانیان خلاف شرع و قانون است البته در هر کشوری با وسعت و جمعیت ایران چنین اتفاقی محتمل است."
 
لاریجانی همچنین تأکید کرد: یعنی بعید نیست که در گوشه‌ای از این کشور پهناور نسبت به یک زندانی یک رفتار خلافی انجام شود. با این همه حتی همین موارد نیز به محض کشف شدن قاطعانه مورد پیگرد قرار می گیرد، همانطور که در موارد معدود در گذشته اینچنین بوده و از این پس نیز چنین خواهد بود. منتهی نحوه بیانی که القاء کند که اولا در ایران زندانی سیاسی وجود دارد و ثانیا بدرفتاری در زندان‌ها یک رویه دائمی و روتین است، حرفی است خلاف واقع، جفایی است در حق ملت ایران، ناسپاسی نسبت به نظام مقدس اسلامی ما و همصدایی است با دشمنان صهیونیست و ضدانقلاب و دشمنانی که هر بار در چنین موقعیت‌هایی با همین عناوین به نظام حمله می‌کنند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه متاسفم که این نماینده عزیز مرتکب چنین خبط بزرگی شده است، خاطرنشان کرد: این اتهامی است که بعد از ماجرای فتنه 88 امریکا و ایادی او علیه نظام ما مطرح کردند.
 
"گویی آنان که در فتنه 88 وارد شده بودند یک فعالیت سیاسی قانونی را انجام داده بودند در حالیکه آنان در یک کودتای تمام عیار بر علیه جمهوریت نظام و اصل نظام وارد شده بودند؛ کودتایی که مورد حمایت کامل آمریکا و اسرائیل صهیونی و ایادی مختلف انها در داخل و خارج بود."
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: برخورد با این افراد خاطی که مرتکب بزرگترین ظلم درحق ملت ما شدند، نه ربطی به فعالیت سیاسی دارد و نه ربطی به زندانی سیاسی بودن و ما نباید در این مهلکه به این مغالطه گرفتار شویم.
 
لاریجانی ادامه داد: من تعریفی از زندانی سیاسی در ابتدای عرضم ارائه کردم. آنهایی که در جریان فتنه 88 زندانی شدند و البته عمده آنها تاکنون آزاد شده‌اند، مصداق زندانی سیاسی نیستند.
 
وی همچنین گفت: همانظور که اشاره کردم آنان که در فتنه 88 وارد شدند با درجات مختلفی که در این فتنه آلوده شدند کار خلاف قانون و شرع انجام دادند و براساس قانون با آنها برخورد شده است. اگر بدرفتاری هم شده باشد با قوه قضائیه شده است.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، کارنامه این قوه در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر کودتا گران فتنه 88 را بسیار درخشان عنوان کرد و اظهار داشت: عملکرد آن، در درجه اول مشی قانونی داشته و ثانیا قاطعانه و هوشمندانه بوده است. در کنار این قاطعیت و اقتدار، دستگاه قضایی با مجرمان فتنه 88 با عطوفت اسلامی و گذشت که برازنده نظام قدرتمندی چون جمهوری اسلامی ایران است رفتار کرده و برهمین اساس جمع قابل توجهی از این زندانیان مورد عفو و تخفیف‌های فراوان قرار گرفته‌اند که این مسیر ادامه خواهد داشت.
 
لاریجانی در پاسخ به اظهارات مطهری درباره مناقشات درباره اراضی خود نیز این گونه پاسخ داد که " اولاً بنده افتخار می‌کنم که کشاورز و دامدار هستم. کشاورزی در خانواده ما یک سنت است؛ مواردی که علیه من در رسانه‌ها تبلیغ شده باعث افتخارم است. افتخار می‌کنم که با زحمت بیش از 20 سال توانسته‌ام ولو یک وجب از خاک میهنم را آبادتر کنم.
 
مطهری در اظهارات اخیر خود به دادستان تهران توصیه کرده بود که تکلیف پرونده برخی از جمله "جواد لاریجانی" را مشخص کند.
 
"نکته‌ای که باید در اینجا تاکید کنم این است که ضد انقلاب و دشمنان نظام بدانند قوه قضائیه هیچ خط قرمزی ندارد؛ چه جواد لاریجانی و چه هرکس دیگری، مانند هر شهروند دیگری باید پاسخگو باشد. من باید به ضدانقلاب بگویم که در هر دادگاهی که فراخوانده شوم با کمال افتخار شرکت می‌کنم و احکام قضایی دادگاه‌های جمهوری اسلامی را چه به نفع من باشد و چه به ضرر من برچشم خواهم گذاشت."
 
وی در پایان گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، درباره مناقشات اراضی خود تصریح کرد: مناقشات ارضی در زمین‌های زراعی در ایران بسیار رایج و البته قابل حل است. این‌ها مهم نیست؛ یعنی مالکیت اراضی کشاورزی که من روی آنها کار کرده‌ام، برایم به اندازه بال مگسی ارزش ندارد؛ افتخار من تنها به آباد شدن میهن عزیز و تولید ولو یک کیلو گندم داخلی بیشتر است؛ ضدانقلاب باید بداند که جواد لاریجانی نه زیرخاکی از این کشور خارج کرده، نه گونی‌های اسکناس جابه‌جا کرده و نه ال سی‌های تقلبی به این سو و آن سو فرستاده است، جواد لاریجانی مانند بقیه کشاورزان ایران در زمین خود "گندم و جو" کاشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
گیرم پدر تو بود فاضل....از فضل پدر تو را چه حاصل آقای مطهری جان؟
Iran, Islamic Republic of
سقوط علی مطهری حد و حصری ندارد این شخص بعضا باعث خون دل خوردن متدینین و شادی دشمنان اسلام ونظام است .!!!
این اقای مطهری کلا دوست دارن از دیگران مایه بذارن چه در موارد مثبت که همیشه از پدرشون مایه میگذارن چه در مواردی که محکوم هستن وپای دیگران رو وسط میکشن یه ذره خودت باش
ایکاش من هم میتونستم با این حقوقم که نمیتونم خرج خانواده ام را بدهم بتونم زمین کشاورزی بخرم و برای این کشور و این مردم کشاورزی کنم ...
Germany
برادر عزیز خیلی شعر بی ربطی بود
United States
از این زمینها چرا به ما نمی دن تا ما هم برای کشورمان یک کیلو گندم تولید کنیم ؟ اقای لاریجانی چرا فقط به شما وشماها ؟
جناب اقای لاریجانی بفرمایند چقدر زمین دارند آیا ارثی است با خریده اند؟
Iran, Islamic Republic of
به نظرم آقاي مطهري صرفا به خاط اينکه فرزند شهيد مطهريست اهميت پيدا کرده و گرنه يه نماينده کاملا معموليه
Iran, Islamic Republic of
آقای لاریجانی چرا فرافکنی می کنید .
مسئله کشاورزی شما نیست مسئله زمینیه که روش گندم می کارید و کشاورزی می کنید
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری به هیچ باندی وابسته نیستند و همیشه حرفهای حق ودرست میزنند وازکسی باکی ندارند .
علی مطهری

هر روز بدتر از دیروز
زنده باد علی مطهری! مردانه ایستاده و حرفاش رو میزنه!!
با سلام
خانواده اقای لاریجانی از ملاکین و دامداران منطقه لاریجان ستان بهرستاق از توابع شهرستان آمل بودند بودند خدا مرجع بزرگ جهان تشیع حضرت ایت اله میرزا هاشم املی رو رحمت کنه که 5 فرزندی که از ایشون به یادگار مونده از بزرگان ایران اسلامی عزیز هستند.
اقای مطهری هم بدونند این وصله ها به هر کی بچسبه به خانواده بزرگ لاریجانی نمی چسبه .
درود بر علی مطهری شجاع/
بهتره یه نظر سنجی در باره محبوبیت مطهری بذارید تا چشم حسودان ......
متاسفانه آقای مطهری به هرکسی که بخواهد توهین می کندچه رئیس جمهوری باشد وچه نمایندگان مجلس وچه مجریان انتخابات ونیروهای جان برکف سپاه ودانشجویان منتقدبه مصوبه وقف دانشگاه آزاد واکنون به دادستان تهران اگر درزمانی که درمجلس به دیگران توهین می کرد با او برخورد می شد اکنون اینگونه رفتار نمی کرد درست است که طبق قانون اساسی نمایندگان دربیان نظرات خود آزادهستند ولی درهیچ کجای شرع مقدس اسلام واصول قانون اساسی توهین به دیگران آزا دنیست
ایشان هربار که نسبت به رفتاروسخنان شان اعتراض می شود با جوسازی سعی می کنند فرافکنی نمایند آیا وقت آن نرسیده است طبق قانون مصوب مجلس بررفتار ایشان نظارتی صورت بگیرد؟
ایکاش فقط یکبار با تفکر وتعقل اثار پدرارجمندشان را مطالعه می کردند وفقط درچاپ اثار ایشان تلاش نمی کردند .
هرکسی سندی داره رو کنه ببینیم
سلام . به نظرم قرار نيست همه زمين كشاورزي داشته باشند و همه براي مردم توضيح بدهند كه زمين آنها ارثي است يا خريداري كرده اند ! البته مبادي قانوني در مورد دولتمردان بايد وجود داشته باشد، اين رويه موجب بي اخلاقي در جامعه شده و اتهام شايد بي اساس بر ديگران را ترويج مي كند.
Iran, Islamic Republic of
اقای مطهری مانع مقدس جلوه دادن مسئولین کشور شده واین خیلی خوبه
Iran, Islamic Republic of
چهار تا نماينده مثل اين علي آقاي مطهري توي مجلس داشتيم ، مملكت ما آباد شده بود .
Iran, Islamic Republic of
آقایان لاریجانی همه به تقوا و علم و عمل شهره اند امثال مطهری نخواهند توانست با این خزغبلات چهره آنها را مخدوش نمایند . و البته اتخاذچنین مواضعی هر از گاه توسط ایشون ناشی از شخصیت بی ثبات وی و احساساتی بودن و روحیه خود بزرگ بینی ایشان است . نتیجه اینکه زیاد هندوانه زیر بغل ایشون نذارید به اندازه کافی پتانسیل جنس برخوردهایی که بعضی ها دوست دارند در وی به اندازه کافی وجود دارد .
Iran, Islamic Republic of
مطهری مانع مقدس جلوه دادن مسئولین کشور نشده بلکه بلندگوی فتنه گران، اصلاح طلبان ، فرقه انحرافی و بی بی سی شده عزیزم.