سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

یک سوم فضای آموزشی استاندارد نیست

پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 424967
وزیر آموزش و پرورش گفت: یک سوم فضاهای آموزشی کشور غیر استاندارد است که ما همچنان تلاش می‌کنیم این وضع را اصلاح کنیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی اصغر فانی پیش از ظهر پنج شنبه در هفدهمین جشنواره خیران مدرسه استان خوزستان در اهواز اظهار کرد: در سال «همدلی و همزبانی، ملت و دولت» هستیم و امروز در این جشنواره نیز این همزبانی و همدلی بین دولت و ملت را مشاهده می‌کنیم که در آن خیران مدرسه ساز با اعلام مشارکت خود در امر مدرسه سازی، نمادی از همدلی و همزبانی مردم و دولت را به نمایش گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه جا دارد آمار مفیدی در این خصوص ارائه شود، افزود: در کل کشور ۵۲۰ هزار کلاس درس وجود دارد که ۴۹۰ هزار کلاس بعد از انقلاب ساخته شده است و از این ۴۹۰ کلاس درس، ۱۰۰ هزار کلاس توسط مردم احداث شده است که در حال حاضر ۲. ۵ میلیون دانش آموز در کلاس‌های خیرساز مشغول به تحصیل هستند.

روزانه ۷. ۵ کلاس توسط خیران ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: به طور میانگین روزانه ۷. ۵ کلاس توسط خیران ساخته می‌شود. درصورتی که هر کلاس درسی بتواند ۳۰ سال خدمت تعلیم و تربیتی ارائه دهد به طور متوسط هر سال به ۹۰۰‌ دانش آموز خدمت رسانی می‌کند.

فانی تصریح کرد: این اقدام خیران جدای از امر آموزشی، برای آنها خیر ثواب و برکات بسیار و نامحدود دارد.

وی گفت: با تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی، همه پروژه‌های نیمه کاره می‌توانند در اختیار خیران قرار بگیرد و آنها می‌توانند این پروژه‌ها را به اتمام برسانند و به این ترتیب کمک شایان و بسیار بزرگی به آموزش و پرورش به متظور تکمیل فضاهای نیمه تمام آموزشی ارائه شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امیدواریم این امر در سال جاری ادامه پیدا کند، افزود: امروز همزمان از ۶۵ فضای آموزشی با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان در استان خوزستان بهره برداری شد که این پروژه‌ها تا مهر ماه جاری به ۱۱۰ پروژه می‌رسد.

فانی تصریح کرد: یک سوم فضاهای آموزشی کشور غیر استاندارد هستند که ما همچنان تلاش می‌کنیم در بحث مدرسه سازی یک جریانی با مشارکت مردمی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با اجرای سند تحول، بتوانیم کیفیت آموزش و پرورش را درشان جمهوری اسلامی افزایش دهیم. سند تحول به عنوان زیرساخت برنامه ششم توسعه در بخش آموزش و پرورش، می‌تواند بسیار کارآمد عمل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *