جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۵

اختلاف 36 درصدی آمار رشد اقتصادی دولت با بانک جهانی

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 401764
بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود، پیش‌بینی از رشد اقتصادی ایران برای سال جدید میلادی را کاهش داد و اعلام کرد این کشور در سال ۲۰۱۵ رشد اقتصادی ۰.۹ درصدی را تجربه خواهد کرد.
اختلاف 36 درصدی آمار رشد اقتصادی دولت با بانک جهانی
به گزارش جهان به نقل از فارس، بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به «دورنمای اقتصادی جهان» رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۵ را ۰.۹ درصد پیش‌بینی کرده است.

این نهاد بین‌المللی در گزارش قبلی خود که در خرداد ماه منتشر شد، رشد اقتصادی ایران برای سال ۲۰۱۵ را ۲ درصد پیش‌بینی کرده بود.

بانک جهانی رشد اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۴ را ۲.۶ درصد اعلام کرده است. پیش‌تر این نهاد رشد ۲.۸ درصدی را برای اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۴ پیش‌بینی کرده بود.

بر اساس این گزارش، ایران در سال ۲۰۱۴ رشد ۱.۵ درصدی را تجربه کرده است.

این گزارش تراز حساب‌های جاری ایران در سال ۲۰۱۴ را نیز معادل ۳.۶ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور اعلام کرده و از کاهش این رقم به ۲.۶ درصد در سال ۲۰۱۵ خبر داده است.

رشد اقتصادی ایران در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴ برابر با زمستان سال ۹۲ نیز ۱۳.۳ درصد عنوان شده است اما این رقم در سه ماهه دوم ۲۰۱۴ برابر با بهار ۹۳ به منفی ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

این درحالی است که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران رشد اقتصادی ایران در فصل بهار ۹۳ را ۴.۶ درصد اعلام کرد.

به گزارش جهان، همچنین روز سه شنبه، 23 دی ماه هم محمد مهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق در نشست خبری گفت: لایحه بودجه ۹۴ رشد اقتصادی را ۲.۵ درصد و نرخ رشد سرمایه گذاری را ۴درصد پیش بینی کرده است.

بر این اساس، پیش بینی دولت از رشد اقتصادی کشور در لایحه بودجه سال 94 با آمار بانک جهانی حاکی از اختلاف 36 درصدی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
آمار بانک جهانی هم مثل آمار احمدی نژاد هر دو غلط هستند.از مردم تقاضا داریم آمار درست را فقط از ما دولت راستگویان و ژنرالهای بازنشسته بپرسند و قبول کنند به حرف مشتی بی سواد بی شناسنامه بزدل لرزان به جهنم حواله شده و... داخلی باهوش و مودب نیستند و فقط بلدند آبگوشت بز باش و قورمه سبزی صادر کنند گوش نکنند آخه راننده ناکسی و لبو فروش رو چه به آمار و تحلیل و نمودار و انرژی هسته ای...
این جیب مردم نیست که شاخص تورم را تعیین می کند بلکه بعد از انتخابات فقط آمار های ماست که شاخص را تعیین می کند و سیساتهای اعتدالگرایانه و مدبرانه ما به صورت شفاف با یک شیب 80 در جه ای طور که کسی متوجه نشود دمار از ...
یسنا خانم
بردرگه خلق بندگی ما را کشت هرسو پی نان دوندگی ما را کشت فارغ نشدیم یک دم از فکر معاش ای مرگ بیا که زندگی ما را کشت
طلبه
باید همه بر اساس مشی قران حرکت کنیم هتاک و طعنه زن و گزنده صحبت نکنیم.
علی
احسنت، نوع مجلسیش !
اين دولت هر چه باشد هنوز به افتضاحي دولت قبل در ارايه أمار نرسيده ، لذا خودتان را زياد اذيت نكنيد ....