پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
بیانیه حزب‌الله ناپدید شدن امام موسی صدر:

یافتن امام‌موسی‌صدر از اولویتهای حزب‌الله

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب: 441869
حزب الله لبنان به مناسبت سی و هفتمین سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر در بیانیه ای تصریح کرد: امام صدر، امام مقاومت بود و پیگیری مسأله ناپدید شدن وی همواره در رأس اولویتهای حزب الله بوده و خواهد بود.
به گزارش جهان، مهر به نقل از العهد خبرداد: حزب الله لبنان به مناسبت فرارسیدن سی و هفتمین سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر بیانیه صادر کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه حزب الله آمده است: امام صدر، امام مقاومت بود و پیگیری مسأله ناپدید شدن وی همواره در رأس اولویتهای حزب الله بوده و خواهد بود.

حزب الله در بیانیه خود آورده است: با وجود گذشت ۳۷ سال از جنایت ربودن امام موسی صدر، اما یاد وی همچنان زنده است و جنایتکاران موفق نشدند تا شکوه و شوکت وی را در هم بشکنند.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است: ناپدید شدن امام موسی صدر نه تنها موجب ناامیدی و یأس جوانان لبنانی نشد، بلکه عزم پیروان وی در ادامه راهش را دوچندان نمود، تاجایی که فرزندان لبنانی توانستند در سال ۲۰۰۰ جنوب لبنان را آزاد کرده و در سال ۲۰۰۶ دشمن صهیونیستی را در هم بشکنند.

حزب الله در این بیانیه آورده است: جنایتکارانی که امام صدر را ربودند، اکنون به زباله دان تاریخ پیوسته اند، اما این مسأله نمی تواند توجیهی برای مقامات لیبی جهت شانه خالی کردن آنها از هرگونه تلاش برای یافتن امام صدر باشد.

حزب الله در بخش دیگری از بیانیه خود، از سکوت جامعه جهانی و برخی کشورهای منطقه در قبال مسأله ناپدید شدن امام موسی صدر به شدت انتقاد کرد.

در پایان این بیانیه نیز تصریح شده است: راه امام موسی صدر همچنان ادامه خواهد داشت و فرزندان لبنانی از سیره و منش ایشان برای تعامل با خطرهای کنونی از جمله خطر دشمن صهیونیستی بهره مند خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
امام موسی صدر به تاریخ پیوست.معجزه ای باید رخ دهد تا سرنوشت او معلوم شود. البته اگر معلوم هم شود دیگر تاثیری ندارد.امام موسی صدر در سفرش به لیبی در سال ۱۳۵۷ بعد از ملاقاتش با قذافی به دستور قذافی کشته شده است.