جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۲۱

جشن و پایکوبی ۲۲ تاجر آمریکایی در شمال تهران!

دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 418261
یک روزنامه انگلیسی در گزارشی به سفر هیاتی از تجار آمریکایی به ایران که در نوع خود اولین مورد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، پرداخت.
جشن و پایکوبی ۲۲ تاجر آمریکایی در شمال تهران!
به گزارش جهان، روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» یکشنبه هفته جاری در گزارشی تحت عنوان «جشن سرمایه‌گذاران آمریکایی در تهران با وجود عدم رفع تحریم‌ها»، نوشت: مشاوران و سرمایه‌گذاران اقتصادی آمریکا هفته گذشته برای یافتن زمینه‌های سرمایه‌گذاری و فرصت‌یابی به مجرد رفع تحریم‌های بین‌المللی به ایران سفر کرد‌ند.

بر اساس این گزارش، گروهی از تجار آمریکایی در شمال شهر تهران و در رستورانی مجلل با طرف‌های ایرانی به برسی ابعاد سرمایه‌گذاری در این کشور به بحث پرداختند. این سفر اولین حضور تاجران آمریکایی در ایران بعد از پیروزی انقلاب در سال ۷۹ میلادی به این سو بود.

به گزارش این نشریه انگلیسی، سرمایه‌گذاران اقصی نقاط جهان بی سرو صدا برای انجام مراودات تجاری و توسعه همکاری با ایران به محض رفع تحریم‌ها اقدام به سفر به این کشور می‌کنند. گفته می‌شود هیات‌های ارشد تجاری آمریکایی من‌جمله صاحب منصبان بخش هوایی گرفته تا شرکت‌های نفتی و غذایی در سکوت به ایران سفر می‌کنند و با برقراری نشست با طرف‌های ایرانی خود را آماده داد و ستد با یکی از بکرترین بازارهای جهانی می‌نمایند.

این روزنامه انگلیسی با اشاره به حواشی سفر هیات تجاری آمریکایی به ایران در هفته گذشته از جمله پخش آهنگ « Happy » "فارل ویلیامز" خواننده رپر آمریکایی در رستوران مجلل شمال شهر تهران نوشت: ۲۲ سرمایه‌گذار آمریکایی و مشاور با حضور در ایران اولین مسافرت علنی خود را به این کشور انجام دادند.

به نوشته این روزنامه، این هیات آمریکایی برای عدم برخورد با برخی افراد ضد آمریکایی در تهران در رستورانی دور دست حاضر شدند.

فایننشال تایمز در ادامه با اشاره به موانع موجود بر سر راه تجارت ایران و آمریکا نوشت: با وجود امیدواری‌ها موانعی در مسیر داد و ستد آمریکا با ایران وجود دارد.

«ند لامونت» نامزد دموکرات سنای آمریکا در سال ۲۰۰۶ که به عنوان نماینده شرکت «لامونت دیجیتال سیستمز» در تهران حضور داشت، در این زمینه با اشاره به میسر نبودن مسیر تجارت آمریکا با ایران گفت: «هنوز برای تجارت با ایران مشکل‌ وجود دارد. ما اینجا آمدیم تا شاهد آن چه که به باراک اوباما در مسیر توافق هسته‌ای کمک می‌کند باشیم.»

یک دیپلمات ارشد غربی مقیم تهران نیز در این‌باره با کنایه گفت: «تجار آمریکایی باید تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ منتظر باشند. البته آن‌ها آخرین گروه و نه اولین گروه تجاری در ایران خواهند بود.»
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحاني مچكريم
United Kingdom
روحامي مچكريم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
بسیجی
دست از پا خطا کنند با سرب داغ جواب انان را خواهیم داد.
الببته شما هم باید عزا بگیرید
56
Iran, Islamic Republic of
جشن و پایکوبی ۲۲ آمریکایی در شمال تهران!

پخش یک آهنگ!

چه پیازی داغ کردی اول صبحی جهان!
شما ها با ورود سرمایه خارجی به کشور و سرمایه گذاری مشکل دارید؟!
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
دشمن خیلی هوشمندانه عمل می کند. در تاریخ هم شاهد بودیم که هر وقت نتوانسته از جنبه نظامی بر ما غلبه کند ابتدا زمینه فکری و فرهنگی تغییر نگرش یک ملت به خود را فراهم می کند وتازه پس از آن هم باز به صورت مستقیم حمله نمی کند یعنی بعد از مرحله استحاله درونی با هشیاری زمینه مرادوات تجاری و در واقع وابستگی اقتصادی را با سرمایه گذاری در بخشهای پایین دستی و درجه چندم بازرگانی - ونه بخشهای مولد و زیربنایی - مثل خوراک و پوشاک و استفاده از لوازم لوکس و تشریفاتی و اغوا کننده را بوجود می آورد و پس از این مرحله است که ضربه نهایی را بر پیکره ضعیف و رو به تحلیل رفته آن ملت مقاوم و کشور استوار سابق فرود می آورد و...
متاسفانه به یمن برکت روشهای تسامح و تساهلات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید و با اغماض های غرض ورزانه یا نا آگاهانه چراغ امیدی در دل بد طینت دشمن روشن شده است که...
محسن
Iran, Islamic Republic of
خیلی توهم داری برادر جان
میخوای دور کشور کلا سیم خادار بکشیم و اجازه ورود و خروج حتی یک مگس را هم ندهیم تا خیال شما دوستان دلواپس و متوهم راحت باشد؟
م
United Kingdom
پایکوبی امریکایی و تجار آنها در قلب کشور ما هیچ کمکی به رفع مشکلات اقتصادی و رفع تحریم ها نمی کند چون ملاک تجارت کردن موفق در همه کتابها و علوم موجود تجاری ، خوشگذرانی نیست بلکه استثمار مردم بی خیال و خوشگذاران و دولتهای بی برنامه و غافل و وابسته است
این تجار گروههای جاسوسی هستند که برای نیاز سنجی اقتصادی و نه برای عقد قراردادبه ایران امده اند
محسن
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوبه که دوستان دلواپس به علم غیب هم مجهز هستند و حتی بدون اینکه کسی را دیده باشند و با او حرف زده باشند تمام نیات درونی آنها را کشف میکنند.
جلیل باقرزاده اصلانی
اگر یادتان باشد مدتی قبل از توافق ننگین ژنو شوی تبلیغاتی شرکتهای اروپایی با بوق وکرنا اجرا شد تا سناریویه مکر آمریکایی تکمیل گردد و اینک نیز با پایکوبی و وعد وعیدتوخالی سرگرم جارو کردن باقیمانده عزت و آبرو و دست آورد های انقلاب اسلامی هستند ، غافل از اینکه وعده الهی است که : «و مکروا و مکر اللّه و اللّه خیر الماکرین» . اما آنانکه وعده های شیطان را قبول دارند نیز آگاه باشند وعده شیطان " هیچ " و "پوچ " است و برهانی نداشته ، فقط وعده میدهد و پیروانش را به "اسفل اسافلین " رهنمون میشود.
مسعود
چه خبر خوبی. انشاالله که ایران مقصد همه تجار و سرمایه داران دنیا باشد.
امریکا میخاد تحریمها رو برداره و وارد اقتصاد ایران بشه و جا باز کنه که اگر دوباره تحریم کرد اقتصاد فرو بریزه
كم مونده مملكتم بدن به اين غربي صفت ها .كم به رهبر مون اذيت بدين .(ازاوبه مااشاره ازمابه سردويدن)
Iran, Islamic Republic of
باید نیروی انتظامی با دستور قضایی وارد عمل گردد وبا طرف ایرانی که چنین مرکز تجاری را به دشمن مردم ایران دارن برخورد نماید وامریکائیها را بفرستند به کشورشان
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
آقا شايد ديويد كهن را در ادامه طراحي نقشه هاي شوم اقتصادي اش بر عليه جمهوري اسلامي ايران ياري رسانده اند و خنده هاي مستمر ديپلماتهاي ما اجازه تشخيص اين فرصت خرابكارانه استكباري را به آنها نداده است.
عین سین
Iran, Islamic Republic of
لای هر گروهی که به ایران میان تعدادی جاسوس کار کشته حضور دارند و البته مسئولین امر یا خوابند یا بیدار و خائن و همراه
از این دولت هرچی بگی بر میاد
علي.
Iran, Islamic Republic of
برادر من همه كشور ها به هم نياز دارند. انزوا در دنياي كنوني كشور ها رو با چالش هاي جدي مواجه ميكنه.
البته چالش هاي كشور ما خيلي زياد تر از امريكاست چراكه تكيه بر توان داخلي در داخل كشور خيلي ضعيفه.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
چقدر مملكت بي صاحب است و چقدرز سوراخ سمبه دارد هركس از از هركجا بخواد وارد ايران مي شود از پاكستان انواع گداهاي رنگارنگ مفلوج و كج و كوله تا تجار كشور معاند امريكا كي به كيه معلوم نيست دولت مدعيه كه مطيع رهبري اما هر كاري كه دلش بخواد و هاشمي رفسنجاني بهش ديكته كنه انجام ميده انشاءالله دوسال باقيمانده دوره اش بشه يك روز و يك روز هم باد ببره يك دولت واقعا" اسلامي سر كار بياد .
Iran, Islamic Republic of
عنوان خبر را خواندیم و همینطور متن خبر را ولی مطلبی از پایکوبی و رقص و ... وجود نداشت.
مطلب دیگه این بهتره که خودشان زودتر به شکمشان صابون زده اند.