جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴
پرده جدیدی از بازی دولت با احساسات ملت؛

مزایده بی مزایده/ وزیر اقتصاد: مزایده پرسپولیس و استقلال از دستور کار خارج شد

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 428468
وزیر اقتصاد گفت: قرار نیست سرخابی‌ها را به هرقیمتی واگذار کنیم به همین دلیل مزایده‌ های انجام شده نتیجه نداشت.
مزایده بی مزایده/ وزیر اقتصاد: مزایده پرسپولیس و استقلال از دستور کار خارج شد
به گزارش جهان، هنگامی که بحث واگذاری پرسپولیس و استقلال پیش آمد خیلی‌ها باور نداشتند این کار عملی شود؛ دلیلش هم کاملا واضح بود. در واقع ارده‌ای برای خصوصی‌سازی نداشت با این حال سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش و جوانان تاکید می‌کردند این دو باشگاه واگذار خواهند شد. در این بین اما مسائلی چون اهلیت وجود داشت که می‌توانست مانع خصوصی‌سازی شود که البته کارآیی زیادی هم داشت.

چهار بار مزایده برگزار شد و در نهایت هر بار یک دلیل برای عدم واگذاری اعلام شد. حتی زمانی که خودروسازانِ بدهکار گام پیش گذاشتند فایده‌ای نداشت و بار هم خصوصی‌سازی صورت نگرفت و همانی شد که می‌گفتند: «اراده‌ای برای خصوصی‌سازی نیست».

در نهایت این دو باشگاه بار دیگر در اختیار وزارت ورزش قرار گرفتند تا ساکنان ساختمان سئول درباره آن تصمیم بگیرند.

وزیر اقتصاد: واگذاری پرسپولیس و استقلال از طریق مزایده از دستور کار خارج شد


در همین حال، باشگاه خبرنگاران گزارش داد که "علی طیب‌نیا" وزیر اقتصاد امروز چهارشنبه بعد از جلسه هیأت وزیران در مورد وضعیت باشگاه استقلال و پرسپولیس هم اظهارداشت: قانون بودجه سال ۹۳ ما را مکلف کرده بود که این دو باشگاه را از طریق مزایده به فروش برسانیم. ما ۴ بار مزایده فروش این دو باشگاه را انجام دادیم و طبیعتا این مزایده‌ها به نتیجه مورد نظر نرسید، علتش هم این است که وضعیت این دو باشگاه برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این دو باشگاه میلیون‌ها طرفدار در جامعه دارند که با پیروزی آنهاخوشحال می‌شوند و با عدم توفیق آنها نگران می‌شوند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت نمی‎تواند نسبت به سرنوشت این دو باشگاه بدون حساسیت و توجه باشد، گفت: بنا نداشتیم به هر قیمتی این دو باشگاه را واگذار کنیم و هدف این بود که مدیریت این دو باشگاه بهتر و کارآمدتر از گذشته انجام شود. در همین دوره نظراتی از جمع کثیری از نمایندگان مجلس مطرح شده بود که ما منتظر نتیجه این طرح هستیم تا براساس آن تصمیم‌گیری کنیم.

طیب‌نیا تاکید کرد: واگذاری از طریق مزایده با توجه به نتایجی که طی ۴ مزایده به دست آمد، از دستور کار ما خارج شده است.

این اظهارات در حالی بیان می شود که دولتی ها تا پیش از این به مردم می گفتند، قصدشان برای واگذاری سرخابی ها جدی است و حتی اقدام به برگزاری چهار بار مزایده کردند؛ مزایده هایی که با اظهارات امروز وزیر اقتصاد و البته سخنان چندی پیش بهرام افشارزاده روشن شد که "سرکاری" بوده است.

طبق گزارش تسنیم، بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال نشان داد که اخیرا سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان شده است روز 18 خرداد ماه پس از اعلام این خبر که شاهرخ سبک‌دست به مدت ۳ سال باشگاه استقلال را در اختیار گرفته، گفت: «قرارداد اسپانسر باشگاه استقلال از ۲۷ اسفند سال ۹۳ تا ۲۷ اسفند سال ۹۶ است و هماهنگی‌های لازم را در این با وزیر ورزش و جوانان انجام خواهیم داد.»

این حرف یعنی اینکه همه توافق‌ها انجام شده و مزایده سرکاری بوده، یعنی همه کارها انجام شده و سبک‌دست با علم به اینکه باشگاه تحت هر شرایطی به او می‌رسد، در مزایده شرکت نکرده است. مگر می‌شود باشگاه استقلال ۲۷ اسفند اجاره داده شده باشد و بعد از این تاریخ مزایده برگزار شود؟ این کار چه معنی دارد؟ چرا باید در حالی که طبق گفته افشارزاده باشگاه استقلال از ۲۷ اسفند ۹۳ اجاره داده شده باز هم مزایده برگزار شود؟ آیا اینگونه کارها باعث سلب اعتماد مردم و رسانه‌ها نمی‌شود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Norway
این اصرار شما... رو درک نمی کنم.
...سالها برای شما جایی دیگر نامگذاری میشود.
mohammad
دولت دوست داره به یک همکیشش استقلال پرسپولیس رو واگذار کنه نه به یک مثل هدایتی .
وگرنه هدایتی از لحاظ مدیریتی بالاست جز این بود که استیل آذین رو توی 3 ماه فرستاد توی بورس؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
United States
پس پیش بینی قبلیتون مبنی بر همه سرکاریم درست دراومد جهان نیوز
حسن
كم مونده بود يك اداره يا يك شركتي راه بندازيد وبگيد اداره ياشركت مزايده پرسپوليس واستقلال ،دوساله اعتبارخرج كردين اين همه توسايتها اطلاعيه داديد .الان براهتي ميگين نشد نميشه .ولي خوب دارين روزها وسالها روميگذرونيد تدبيرجون