جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
ولایتی در دیدار وزیر خارجه سوریه

جزئیات دیدار ولایتی با وزیر خارجه سوریه

يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 458465
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در سفر رسمی به سوریه و پس از دیدار با رئیس‌جمهور این کشور، با ولید معلم وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در سفر رسمی خود به سوریه و پس از دیدار با رئیس‌جمهور این کشور با ولید معلم وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.
 
در این دیدار که با حضور شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران و دکتر امیر عبدللهیان معاون آفریقا و عربی وزارت خارجه برگزار شد، وزیر خارجه سوریه با اشاره به شخصیت و جایگاه آقای ولایتی، گفت: جنابعالی شخصیت شناخته شده و برجسته بین‌المللی هستید و دارای هوشمندی‌های دقیقی در حوزه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای می‌باشید و مواضع رهبر معظم ایران را به طور دقیق دنبال می‌کنید و من سال‌هاست که با شما آشنایی دارم و لازم می‌دانم در ابتدا از مواضع اصولی و بنیادین جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم.
 
ولایتی هم ضمن ابراز خرسندی از ملاقات مجدد وزیر خارجه سوریه گفت: سرنوشت ایران و سوریه با یکدیگر پیوند داشته و هر دو کشور در مشکلات و مصایب در کنار یکدیگر بوده‌اند و این پایمردی و روابط دوستانه و راهبردی رمز پیروزی است که هر روز بیش از گذشته محقق می‌شود و توطئه‌های دشمنان را از بین برده است.
 
مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به تحولات جدی منطقه‌ای و همراهی بیشتر حامیان سوریه با یکدیگر، گفت: اطمینان داریم دولت و ملت سوریه پیروز خواهند شد.
 
در ادامه وزیر امور خارجه سوریه که به تازگی از روسیه بازگشته بود، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در این سفر ارائه کرد و گفت: پیروزی ملت سوریه در برابر توطئه‌های دشمنان نتیجه حمایت‌های رهبر معظم ایران و ملت و دولت ایران بوده و نقطه نظرات مشترک و دقیقی میان دو کشور در امور سوریه، تحولات منطقه‌ای و مبارزه با جریان افراطی و تکفیری و تروریسم وجود دارد.
 
ولایتی با تبریک مجدد پیروزی‌های به دست آمده چشم‌انداز آینده را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت:‌ بی‌تردید نابودی دشمنان و دستیابی به پیروزی را به دنبال خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: دولت و ملت ایران در کنار مقاومت مردم سوریه خواهند ایستاد و مقام معظم رهبری همواره از پایمردی و ایستادگی مردم سوریه حمایت فرمودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *