پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

دفاع از زنانه پوشي براي جلوگيري از تبعيض

شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 83856
دفاع از زنانه پوشي براي جلوگيري از تبعيض
به گزارش جهان نيوز با توجه به دستگير شدن يكي از اغتشاشگران با پوشش زنانه روز 16 آذر در دانشگاه اميركبير سايتي با عنوان خبرنامه برخي از دانشجويان اين دانشگاه با ارائه تحليلهايي درصدد توجيه اين عمل برآمده است.
بر پايه اين گزارش، اين خبرنامه با ارائه تحليلهايي به دفاع از اين عمل و ترغيب دانشجويان به ادامه تشنج آفريني در دانشگاهها پرداخته و در نوشتاري از شيرين عبادي به عنوان يكي از فعالين فمينيستگرا با عنوان "مردهايي كه زن بودن را ننگ نمي دانند" به بررسي آن مي پردازد. نكته جالب در اين نوشتار اين است كه شيرين عبادي با مخاطب قرار دادن گروهي از حاميان موسوي كه در اقدامي عجيب خود را به ظاهر برخي زنان در آوردند  اين عمل آنها را به عنوان فرزندانش  مورد تقدير قرار داده و نتيجه آن را  نه تنها حمايت از دوست دربندشان، بلکه دفاع  از "زن" توصيف مي كند.
اين فعال فمينيستگرا در ادامه مي نويسد "شما با این حرکت نمادین نشان دادید که مخالف قوانین تبعیض آمیز هستید".
عبادي در انتها با تمجيد دوباره از اينگونه فعاليتها اظهار مي دارد:"با افتخار بگویم شما متعلق به جنبش تساوی طلبانه زنان ایران هستید"

و اما نكته جالب ديگر در كامنتهاييست كه به اصطلاح برخي افراد در حمايت اين ديدگاه عبادي در ذيل آن نوشته اند،به طوري كه يكي از اين افراد مي نويسد:

"اتفاقا من بعنوان عضو گروه اولی که با حجاب عکس انداختم و کلیپی هم بابت آن ساختیم، چند قصد مشخص داشتم؛ اول اینکه اعلام کنیم زن بودن حقارت نیست (آنطور که در متون اسلامی بر آن تاکید می کنند -با پوزش از خانم عبادی) دوم اینکه اعلام کنیم: چطور وقتی یک زن لباس مردانه بپوشد، بی حیائی و پر روئی است اما یک مرد لباس زنانه بپوشد، تحقیر است؟ سوم اینکه اعلام کنیم: ما ار زنان، دختران و بانوان کشورم و سراسر جهان -به خاطر زن بودنشان و شَرَفشان حمایت می کنم- و بس.
چهارما هم بگوییم: ما هممون از مجید توکلی حمایت می کنیم و خودمون را اون می دونیم."

اين سايت مسدود شده همچنين در يادداشتي ديگري به تحليل عملكرد اين زنانه پوش پرداخته و در ادامه مي نويسد اگر اين كار وي ناشايست بوده پس چرا شهيد اندرزگو پيش از انقلاب اين كار را انجام داده.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *