پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۱۱

ناله بهائیان برای خانه ۵۰ ساله! +عکس

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 396761
پیامی بین اعضای فرقه پخش شده که "به هر نحو ممکن نباید گذاشت خانه ثابت پاسال تخریب شود". ماجرای تخریب خانه ای بزرگ در خیابان آفریقا در تهران این روزها ابعاد جدیدی پیدا کرده است.
به گزارش جهان، خانه حبیب الله ثابت معروف به ثابت پاسال بهایی و فراماسون معروف در انتهای خیابان جردن سابق که در حال تخریب است به موضوعی تبدیل شده که باعث فعال شدن اعضای فرقه ضاله بهائیت شده است.

این خانه که از اماکن مهم بهائیان محسوب می شود و اعضای این فرقه قصد دارند که با اجرای روش های گوناگون نگذارند این خانه تخریب شود.


شنیده های خبرنگار تهران پرس حکایت از آن دارد که اخیرا و طی روزهایی که از مطرح شدن تخریب این خانه می گذرد پیامی پنهانی بین اعضای فرقه ضاله بهائیت پخش شده با این مضمون که "به هر نحو ممکن نباید گذاشت خانه ثابت پاسال تخریب شود". در همین راستا اعضای این فرقه ضمن فعال شدن در حوزه های گوناگون از جمله رد رسانه های مختلف سعی در ایجاد فشار روانی و مطرح کردن این خانه ۵۰ساله بعنوان بنای تاریخی دارند. این در حالیست که خانه های با قدمت بیشتر از ۴۰-۵۰ سال در تهران تخریب می شود و صدای کسی هم در نمی آید!

جریان بهائیت این روزها با سرخط کردن انواع رسانه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم سعی در مطرح کردن ثابت پاسال ازاعضای تاثیرگذار جامعه بهائیان و همچنین ایجاد عملیات روانی برای جلوگیری از تخریب خانه ای که گفته می شود متعلق به وی است نماید. غافل از اینکه بهائیان با توجه به اینکه از ادیان ابراهیمی نیستند و عملا فرقه ای ضاله محسوب می شوند از هیچ گونه حقوق شهروندی برخوردار نیستند و برفرض هم اگر این خانه متعلق به یک بهایی باشد تخریب آن با توجه به قانون اساسی و عدم حق داشتن بهائیان به کسی ارتباطی ندارد.

به نظر می رسد نهادهای امنیتی با گرفتن سرنخ علت حساسیت برخی رسانه ها به یک خانه ۵۰ ساله متعلق به بهائیان می توانند به نکات مهمی از حضور برخی سرشبکه های بهاییت و فراماسونری در رسانه ها دست پیداکنند.


ثابت پاسال کیست؟

حبيب ثابت، مشهور به ثابت پاسال، در ۱۲۸۲ ش در محله کليمي هاي تهران ديده به جهان گشود. اجداد او از يهوديان کاشان بودند و پدرش عبدالله، که شغل پارچه فروشي داشت، در اواسط عمر به بهائيت گرويد. اجداد مادري وي نيز بهايي بودند. ميرزا خليل ارجمند، جد مادري اش، از يهوديان بهايي شده کاشان به شمار مي آمد و فرزندان او رحيم و مسيح و ابراهيم - دايي هاي ثابت پاسال- از سرمايه داران بهايي محسوب مي شدند و ميرزا رحيم خان ارجمند، بزرگتر از همه، مدتي معاون وزارت پست و تلگراف بود و فرزندانش خليل و اسکندر و سياوش ارجمند بعدها کارخانه ارج و شعله خاور را تأسيس کردند. نفوذ خانواده مادري حبيب ثابت در دستگاه حکومت پهلوي در رشد و پيشرفت اقتصادي وي تأثير بسزايي داشت.

در سال ۱۹۹۰ میلادی، یک سرمایه دار بهائی به نام "حبیب اله ثابت" که به ثابت پاسال ملقب است، در آمریکا جان می سپارد. رادیو اسرائیل مرگ ثابت پاسال را ضایعه ای بزرگ می خواند و رژیم اسرائیل تصمیم می گیرد که به یاد او یکی از خیابان های شهر تل آویو را به نامش نامگذاری کند.

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، بهائیان مقیم اسرائیل، ایران را سرزمین موعود خود می دانند. آنها ثروت ها فراوانی از ایران جمع می کنند و به اسرائیل می فرستند. موقوفات بهائی در ایران در دست چند تن از پیروان این فرقه قرار دارد و آنها این اموال را زیر نظر یک هیئت مخصوص به کار می اندازند و سود حاصل را در اختیار جامعه بهائیان در اسرائیل می گذارند. یکی از کسانی که این اموال را در اختیار دارد، حبیب اله ثابت است.

ثابت در گذشته دور در دهه چهل، کارخانه پپسی کولا را راه اندازی کرده است؛ کارخانه ای که سود آن علاوه بر خودش، نصیب بهائیان و یهودیان اسرائیل می شود. او در اوایل همین دهه کارخانه های لاستیک اتومبیل "جنرال تایر و رابر ایران" را در اطراف تهران برپا می سازد.

شرکت های تجاری، مالی و صنعتی که حبیب ثابت، پیش از انقلاب پایه گذاری می کند به قدری زیاد است که حتی شمردن آنها گیج کننده است: شرکت فیروز، شرکت ایران فولکس، تلویزیون ایران، رادیو و تلویزیون ایران، سیکاب، شرکت ایران گاز، شرکت ایران سیلندر، شرکت ترانسپیک، شرکت جانسون و جانسون، شرکت زمزم، شرکت میناب، شرکت چوب پنبه، شرکت اتونور، شرکت جنرال تایر، شرکت ایرامز، شرکت اسکوئیب، شرکت شرینگ، شرکت تولید و تصفیه روغن اسو، بانک ایران و خاورمیانه، بانک ایرانیان، بانک ایران و انگلیس.

ثابت پاسال بهایی مرکز بهائیان در ویرجینیا آمریکا

این شرکت ها محل درآمدهای میلیون دلاری، بلکه میلیارد دلاری مردی بهائی است که همراه دو بهائی دیگر در دوران تحصیل، در یک مغازه دوچرخه سازی مشغول به کار بوده است. او اصالتاً اهل خانواده ای یهودی است که به بهائیت پیوسته اند. حبیب اله و دو دوستش، پس از مدتی کار در دوچرخه سازی، اتومبیلی دست و پا می کنند و مشغول مسافر کشی می شوند. او در این دوران راننده امیر هوشنگ دولو است؛ نوجوانی که بعدها پیشخدمت مخصوص شاه می شود. چند سال بعد ثابت، در خیابان دروازه باغ شاه که بعدها سپه نام می گیرد، اداره حمل و نقل راه اندازی می کند. میرزا رحیم خان ارجمند، دایی ثابت، معاون وزیر پست و تلگراف و تلفن است. ارجمند از رضا خان برای ثابت امتیاز انحصاری حمل نامه های پستی از تهران به شمال و بر عکس را می گیرد و ثابت کم کم آن را به سراسر کشور گسترش می دهد.

سود امتیاز انحصاری حمل نامه، به ثابت این قدرت را می دهد که یک کارخانه صنعتی نجاری راه بیندازد. دستگاه های کارخانه از آلمان وارد می شود و متخصصان خارجی آنها را راه اندازی می کنند. ثابت در خاطراتش اعتراف می کند که اگر کمک رضا خان و سفارش های دولتی نبود، کارخانه نجاری حتماً در همان ابتدا ورشکسته می شد.

جنگ جهانی دوم آغاز می شود. مردم ایران در آتش جنگ متفقین و متحدین می سوزند و اوضاع کشور نابسامان است. در این ایام، ثابت تا می تواند اموال خود را نقد می کند و به همراه همسر و دو پسرش به آمریکا می رود. در سال ۱۹۴۱ ثابت تا می تواند لباس های کهنه و دست دوم آمریکایی می خرد. او آنها را پس از شستن به ایران صادر می کند و سود سرشاری بدست می آورد. او سپس شرکت ثابت را در آمریکا ثبت می کند. از این به بعد کار ثابت، صادرات جوراب های زنانه و مردانه و لوازم آرایش و دارو و اقلام لوکس به ایران است. برای گسترش کار چهار نفر در تهران شرکتی تأسیس می کنند به نام پاسال که حروف اول آنها است: پناهی، امیل عبود، سافیان، لک. چندی بعد شرکت پاسال در تهران و شرکت ثابت در نیویورک، شرکتی جدید در ایران به ثبت می رسانند به نام ثابت پاسال و از این به بعد حبیب اله ثابت نام این شرکت یعنی ثابت پاسال به شهرت می رسد. ثابت پاسال تا پایان جنگ جهانی دوم در آمریکا می ماند و در اوایل دهه سی به ایران باز می گردد.

مشرق الاذکار بهائیان در شیلی که با پول ثابت پاسال ساخته شد

ثابت از این پس کاری ندارد جز وارد کردن اجناس آمریکایی و ساخت کارخانه، ظاهراً او وارد چرخه اقتصاد مفیدی می شود، اما در واقع او مدام در حال تقلب و تجاوز به حقوق دیگران است. زمانی پاسال تصمیم می گیرد یک کارخانه تولید و تصفیه روغن موتور راه اندازی کند. برای این کار با شرکت اِسو وارد مذاکره می شود، اما شرکت اِسو تمایلی نشان نمی دهد. مسئولان اِسو می دانند که شرکت ملی نفت ایران در آبادان در حال ساخت چنین کارخانه ای است. وزارت صنایع ایران هم راضی به احداث این کارخانه نیست، چراکه نمی خواهد شرکت ملی نفت ایران ضرر ببیند. با وجود تمام این مخالفت ها ثابت از شاه کمک می خواهد و با توصیه شاه، هم وزارت صنایع و هم شرکت اِسو موافقت خود را با راه اندازی کارخانه اعلام می کنند و خود محمدرضا شاه شخصاً با هلیکوپتر به شهرری می رود و کارخانه را افتتاح می کند. پس از این، ثابت با ۵ آمریکایی و چند همکار خود در شرکت پاسال، کارخانه "جنرال تایر" را تأسیس می کنند.

یکی از کارخانه های مورد علاقه ثابت، کارخانه پپسی کولاست. چشم انداز فروش بطری های پپسی، چهل میلیون صندوق در سال است که ثابت، سودی هشتاد میلیونی را سالانه از آن انتظار دارد. بطری های نوشابه که نام شرکت پپسی کولا بر آنها به فارسی نقش بسته است، از آلمان وارد می شود. سرپوش بطری ها نیز، همراه عصاره محرمانه نوشابه، از آمریکا به ایران می رسد. کارخانه مرکزی در نیویورک اعلان های بسیار بزرگی به ایران می فرستد که از دیوار ها و درختان آویزان می شوند.

مراجع تقلید می دانند که سرمایه کارخانه از آن بهائیان است، ضمن آنکه رژیم اسرائیل نیز به خاطر حضور بهائیان در کشور، سود سرشاری از این کارخانه به دست می آورد. مراجع، پپسی را تحریم می کنند. مردم و کسبه دسته دسته شیشه ها و صندوق های پپسی کولا را به ماشین های توزیع پپسی پس می دهند و چون توزیع کنندگان از پس گرفتن شیشه ها سر باز می زنند، شیشه ها را می شکنند. مدتی بعد نیز کارخانه پپسی، در شعله های آتش خاکستر می شود.

ثابت دست به دامن شاه می شود. شاه بی درنگ دویست و پنجاه میلیون تومان، بلاعوض به او می پردازد. اما نوشابه پپسی چه می شود؟ ثابت و همکارانش برای برطرف کردن این مشکل نام نوشابه را به نوشابه اِسو تغییر می دهند و فعالیتها را از نو آغاز می کنند.

بررسی گزارش کار فعالیتهای اقتصادی ثابت پاسال، اعجاب هر محققی را بر می انگیزد که: چگونه یک نفر می تواند این همه وارد کند و بسازد و بفروشد و نمایندگی بزند و نه تنها به هیچ مشکلی بر نخورد، که تمام سیستم های دولتی و غیر دولتی نیز به نفع او حرکت کنند. امتیازات حبیب اله ثابت یا همان ثابت پاسال اغلب انحصاری است، واردات و تولیدات تلویزیون در انحصار گروه اوست. اوست که لوازم جراحی و پانسمان وارد می کند. شرکت فیروز آبگرمکن و بخاری دئوترم، از واردات پاسال استو امتیاز ورود دارو نیز به او تعلق دارد.

در بخش کشاورزی نمایندگی انحصاری واردات ماشین های کشاورزی، واردات انحصاری مصالح ساختمانی از حمله آهن و ماشین آلات ساختمانی و ده ها فعالیت دیگر همگی به ثابت پاسال تعلق دارد.

در این زمان ثابت پاسال در یک خانه پانزده میلیون دلاری زندگی می کند. خانه ای که الگو گرفته از قصر "لوپتی تریا فون" در ورسای است. پرده هایش را از بلژیک آورده اند و درهای آن، در های یک قصر فرانسوی است. دستگیره ها را هم از روی یک مدل مربوط به یکصد سال پیش ساخته اند، اما هر آغازی انجامی دارد و هر سلطنتی پایانی.

با اوجگیری انقلاب اسلامی، ثابت پاسال نیز مثل خیلی های دیگر، چاره ای جز فرار ندارد. ثابت پیش از فرار، موفق می شود اموال بسیاری را از ایران خارج کند و با خود به آمریکا ببرد، اما به ناچار، اموال بسیاری را نیز به جای می گذارد. ثابت در آمریکا همواره امیدوار است که روزگار جمهوری اسلامی به سر آید و به ایران بازگردد. او همیشه در سخنرانی هایش تأکید می کند: :«این انقلاب، ماندگار نیست» تا اینکه خود در سال ۱۹۹۰ در آمریکا جان می سپارد.

او که از اعضای محفل ملی بهاییان ایران بود از ثروت اش برای گسترش این فرقه در جهان بهره می‌برد. او املاک پیرامون حظیرة القدس در تهران را خرید، اطراف زمینهای مشرق الاذکار در لویزان تهران را دیوارکشی کرد و برای احداث محفل ملی بهائیان پاکستان، ساخت ایوان مقام اعلی در جبل کَرمِل، حظیرة القدس بهائیان در هندوستان، مشرق الاذکار در سانتیاگو (شیلی)، و معابد بهائیان در مصر و استرالیا و اردن کمکهای مالی زیادی کرد. او عضو باشگاه لاینز (اداره اطلاعات، امنیت و آزادی ملت) و روتاری بود.
https://jahannews.com/vdcjmmetvuqehaz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjmmetvuqehaz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لعنت الله علیه
Netherlands
حالا این خانه که خانه زیبایی هم هست اصلا چراباید خراب بشود صرفنظر از اینکه صاحبش کی بوده و چکاره بوده؟
اسماعیل مهرام
Netherlands
بنام خدا و با درود به اهل بیت رسول الله.
با سلام. اینجانب و اجدادم شیعۀ اثنی عشری بوده و هستیم و در قبل از انقلاب حسابدار صنعتی شرکت پپسی کولای نارمک بودم و خدمت شما عرض میکنم که حبیب ثابت و پاسال شریک بودند و اینها 2 نفر هستند نه یک نفر. لطفا" جریدۀ شریفۀ کیهان را هم در جریان این امر قرار دهید. قربان شما.
اسماعیل مهرام
گندم
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی پاسال مخفف شده چهار اسم بوده ؛ مخفف نام اول اسامی علی اصغر پناهی، امیل عبود، حبیب ثابت، محسن لک P.S.A.L است و نفوذ و شخصیت استثنایی حبیب ثابت، باعث شد که اسم او را همراه با پاسال بیاورند. کیهان هم اینو میدونه
Iran, Islamic Republic of
الان خیلی ها میسازند و میفروشند و وارد میکنند بدون گمرک......فقط زمان شاه نبوده الان هم هست
United States
جای دیگه نوشته بودید یهودی بوده! بالاخره کدومش درسته یا اصلا فرقی نداره براتون!؟
Iran, Islamic Republic of
اجدادش یهودی بودن و باباش در نیمه عمر بهائی شده ضمن انکه بهائیت فرزند صهیونیسمه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
سلام به نظر من بهاییان باید اعدام و سوزانده شوند و ساختمانها و مراکزشان هم باید با خاک یکسان شوند
United Kingdom
.....
Iran, Islamic Republic of
این منزل با ارزش هست از نظر معماری در سالهای قبل از انقلاب 15 میلیون دلار قیمت گذاری شده،. فرقی نمیکنه مال کی بوده باید حفاظت شه ...