جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

زمان انتشار روزنامه کرباسچی و قوچانی

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۰۹
کد مطلب: 316066
سردبیر روزنامه هم‌میهن با بیان اینکه اداره کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد طی نامه‌ای اعلام کرد که انتشار روزنامه هم‌میهن بلامانع است گفت: این روزنامه با تأکید بیشتر بر مفاهیم اعتدال سیاسی از آبان‌ماه وارد کیوسک های مطبوعاتی می‌شود.
به گزارش جهان، محمد قوچانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: روزنامه هم‌میهن پیش از این در دو دوره ( سال‌های 79 و 86) منتشر شده بود و در هر دو دوره روش اصلاح‌طلبانه و اعتدال‌گرایانه را پیش روی خود قرار داده بود.
 
سردبیر روزنامه هم‌میهن افزود: در این دوره نیز این روزنامه با تاکید بر بیشتر بر مفاهیم اعتدال سیاسی در آبان‌ماه سال جاری (بعد از عید غدیر) وارد کیوسک‌های مطبوعاتی می‌شود.
 
وی یادآور شد: روزنامه هم‌میهن روزنامه‌ مستقل است به طوری که هیچ گونه وابستگی به حزب و گروهی ندارد.
 
قوچانی با بیان اینکه این روزنامه در سومین دوره انتشار خود با گرایش حمایت از د ولت و گفتمان دولت به چاپ خواهد رسید بیان داشت: دولت نیازمند یک رسانه غیردولتی است که از گفتمان حاکم بر آن حمایت کند، این کار از عهده روزنامه‌های دولتی بر نمی‌آید.
 
این فعال عرصه رسانه اضافه کرد: روزنامه هم‌میهن سعی خواهد کرد با هماهنگی و وحدت ملی ایده‌های اجتماعی و اقتصادی نظریه اعتدال را عملیاتی کند.
 
وی درباره تیراژ این روزنامه ابراز داشت: تیراژ را طبیعتاً بازار تعیین می‌کند.
 
سردبیر روزنامه هم‌میهن با اعلام اینکه این روزنامه در 32 صفحه به چاپ می‌رسد یادآور شد: روزنامه هم‌میهن در سال‌های 79 و 76 منتشر می‌شد و پس از رفع مشکلات از تمامی اتهامات تبرئه شد و در مرحله دادسرا، منع تعقیب گرفت.
 
وی خاطر نشان کرد: مدیر مسئول این روزنامه (کرباسچی) طی نامه‌ای به وزیر ارشاد درخواست تعیین وضعیت کرد. که در نهایت اداره کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد پیرامون آن نامه‌ای را مبنی بر اینکه انتشار روزنامه هم‌میهن بلامانع است ارسال کرد.
 
قوچانی با بیان اینکه ما نیز با استناد به این نامه آغاز به کار کردیم گفت: این روزنامه در چهار فصل اعم از اخبار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ـ اجتماعی و همچنین تعاملات روشنفکری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
 
به گفته وی؛ هم میهن در دوره جدید فرزند عصر تازه‌ای است که در سیاست ایران گشوده است.
 
وی درباره اینکه روزنامه هم‌میهن از چه طریق هزینه‌های خود را تأمین خواهد کرد یادآور شد: در نشریات ما متکی به تفک‌فروشی بودیم، با توجه به اینکه در دولت دهم آگهی‌های تبلیغاتی به مطبوعات بخش خصوصی محدود شده بود امیدواریم بتوانیم در دولت جدید از طریق آگهی‌های تبلیغاتی مخاطبان بخشی از هزینه‌های خود را تأمین کنیم.
 
قوچانی همچنین در خصوص تفاوت آشکار هم‌میهن نسبت به دوره‌های قبلی یادآور شد: این روزنامه نسبت به دوره‌های قبلی با تجربه‌تر به لحاظ مسائل سیاسی ـ اجتماعی شده است، اندیشه این روزنامه به بلوغ نسبی رسیده است.
 
این فعال عرصه رسانه خاطر نشان کرد: قصد داریم این بار یک رسانه پایدار داشته باشیم و درصدد این هستیم با هماهنگی تمامی بخش‌های نظام برنامه‌های خود را پیش‌ببریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *