جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱
رشاد:

تجاوز به یمن، دامن رژیم آل‌سعود را می‌گیرد

پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 415165
رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با صدور بیانیه‌ای حمله نظامی آل‌سعود به کشور یمن را محکوم کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، متن بیانیه آیت‌الله علی اکبر رشاد به شرح زیر است:

«حمله نظامی غیرمشروع رژیم ارتجاعی آل سعود به کشور یمن، نشانه آن است که سنتی که آمریکا مبنی بر اعمال سیاست جنگ‌طلبانه و «دیپلماسی زور» در جهان معاصر بنا نهاد، در حال تبدیل شدن به رویه‌ای رایج در مناسبات منطقه‌ای و جهانی است. تجاوز آل سعود، آغاز مرحله جدیدی از این رویه ضدانسانی و مستبدانه‌ی آمریکایی اروپایی است. این اقدام نابخردانه رژیم آل سعود، در عین حال، به معنی شکست سیاست تجاوز مستقیم قدرتها در کشورها و تصمیم مستکبران بر جایگزینی «به‌کارگیری ژاندارم‌ها به جای ژنرال‌ها» در اعمال سیاست تروریسم دولتی است، تا این‌که ضمن پیشبرد اهداف شوم خود، با این شیوه از خطرات و خسارات مادی و معنوی تجاوزات مستقیم، در امان بمانند، و صد درصد هزینه‌ این جنگ‌ها را نیز از جیب مردم منطقه تامین نمایند.

حمله آل‌سعود به انقلاب دینی و مردمی یمن، علاوه بر ایفای نقش ژاندارمی منطقه‌ای به نیابت از آمریکا و اسرائیل، و دامن زدن به جنگ خانگی مسلمانان بنا به اشاره کفر جهانی توسط این رژیم، نوعی فرار به جلو از بیم ابتلا به سرنوشت مشابه، و کوشش برای انتقال بحران‌های داخلی این رژیم فرتوت به خارج از مرزهاست؛ اما حکومت آل سعود شکننده‌تر از آن است که با چنین اقداماتی بتواند زوال خود را به تاخیر افکند. حکومتی که گرفتار جنگ قدرت میان هزارفامیل چپاولگر عربستان است، و شمارش معکوس روند فروپاشی‌اش آغاز شده است، با اعزام ارتش بزمی و نازپرورده و جنگ نادیده خویش برای مقابله با انقلاب مردمی کشور یمن طرفی نخواهد بست، و پیامدهای این تجاوز، لاجرم دامن این رژیم را خواهد گرفت.

همپیمانان آل‌سعود نیز بدانند: رواج این رویه، علاوه بر آنکه امنیت ملت‌ها و استقلال و تمامیت ارضی کشورها را به مخاطره می‌افکند، پیامدهای این اقدام تجاوزگرانه گریبانگیر آنان نیز خواهد شد.

نظامیان این کشورها اندیشه کنند که این دولت‌هایی که در حمله به مردم انقلابی یمن با آل‌سعود همراه شده‌اند، طی هفتاد سال اشغال سرزمین‌های اسلامی، چرا در مقابل تجاوزات و مظالم رژیم صهیونیستی هرگز از ملت فلسطین دفاع نکردند؟ چرا در دو جنگ اخیر، کمترین کمکی به مردم بی‌دفاع غزه ننمودند؟ و چرا اکنون در مقابله با جنایات داعش، امکانات نظامی کشورها را به کار نمی‌گیرند؟ نظامیان مسلمان و میهن‌پرست کشورهای عربی تن به ذلت پیروی کورکورانه دولت‌های خود از سعودی‌های بی‌خرد ندهند و خود را بی‌جا به خطر نیافکنند و جان ارزشمند خویش را ارزانی نیات هوس‌آلود دولتمردان سرسپرده نکنند.

وظیفه دینی و ملی ارتش و مردم مؤمن و انقلابی یمن در این شرایط خطیر و سرنوشت‌ساز بسیار سنگین است، آنان باید از استقلال ارضی کشور و شرافت ملی خویش مردانه دفاع کنند، و توجه داشته باشند که در صورت ورود ارتش کشورهای بیگانه به وطن آنان، رهایی از اشغال سرزمینشان تا دهه‌ها ممکن نخواهد گشت؛ مسلمانان آزاده جهان و در راس آنان ملت ایران اسلامی نیز موظف به حمایت از مردم مظلوم و بپاخاسته یمن هستند؛ بی‌شک دولت قدرتمند جمهوری اسلامی نیز برای حل دیپلماتیک و سیاسی بحران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آل سعود هم بزودی به سرنوشت صدام کافر مبتلا خواهد شد