پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شرایط زایمان بدون درد بیمارستان میلاد

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 435569
معاون درمان بیمارستان میلاد، شرایط پذیرش زنان باردار در این بیمارستان برای ارائه خدمات کاملاً رایگان و زایمان طبیعی و بدون درد را تشریح کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در همایش تقدیر از مجریان برتر ارتقای سلامت مادر و نوزاد که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، برخی بیمارستان‌های نمونه دوستدار مادر از جمله بیمارستان میلاد برگزیده شدند که یکی از دلایل این انتخاب به خاطر ترویج زایمان طبیعی و بدون درد بود.

در این رابطه سنجری معاون درمان بیمارستان میلاد درباره بهره‌گیری خانم‌های باردار از خدمات رایگان این بیمارستان علی الخصوص خدمات زایمان بدون درد به تسنیم گفت: ارجاعات به بیمارستان میلاد به صورت سیستم ارجاع و از دو طریق صورت می‌پذیرد که یکی از آن از طریق مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی است.

وی ادامه داد: البته بیمارستان میلاد جاذبه‌های دارد و ما نمی‌توانیم به طور کلی مراجعات حضوری را قطع و حذف کنیم به همین دلیل در صورت مراجعه خانم‌های زیر ۴ ماه بارداری به این بیمارستان پرونده برای آنان تشکیل و زیر نظر پزشکان ما قرار می‌گیرند.

معاون درمان بیمارستان میلاد ادامه داد: در رابطه با بیمارانی نیز که مشکل حادی دارند و یا مراکز درمانی احساس کنند که نوزاد دچار مشکل شود از طریق سیستم ارجاع این افراد به بیمارستان میلاد ارجاع داده می‌شود. کما اینکه با این وجود بهتر است افراد قبل از مراجعه به بیمارستان میلاد با اپراتور خودکار (۸۴۰۹۰) بیمارستان تماس حاصل کنند.

* کاهش سزارین‌ زایمان‌ اولی‌ها

به گزارش تسنیم،‌ در این راستا محمود رضا فیاض مدیرعامل بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی میلاد نیز در همایش تقدیر از مجریان برتر ارتقای سلامت مادر و نوزاد با اشاره به اینکه بیمارستان میلاد از بزرگترین بیمارستان‌های کشور از نظر تعداد تخت بیمارستانی و حجم فعالیت‌ها است، عنوان کرد: این بیمارستان در رأس سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد، بنابراین برخورداری از برخی درصدها کمی دشوارتر است که نیاز به برنامه‌ریزی‌های جامع‌تری دارد.

فیاض با اشاره به برنامه‌های زایمان طبیعی در بیمارستان میلاد بیان داشت: این بیمارستان مرجع برخی زایمان‌ها و همچنین نوزادان در خطر ریسک است. بنابراین از سال ۸۶ کلاس‌های آمادگی زایمان برای مادران را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: بر این اساس آموزش زایمان فیزیولوژیک به همراه آموزش‌های چهره به چهره و همچنین نمایش فیلم در راستای آموزش زایمان طبیعی را به صورت رایگان برای مادران به اجرا در آوردیم. همچنین مادرانی که زایمان موفق طبیعی داریم به آنها گواهینامه زایمانی اهداء می‌شود.

رئیس بیمارستان میلاد با تشریح ارتقاء تجهیزات بلوک‌های زایمانی از جمله NICU افزود: از آذر سال گذشته نیز روند زایمان بی‌درد به صورت رایگان در بیمارستان میلاد محقق شده است. همچنین برای همراهان مادر باردار نیز فضای مناسبی تهیه شده است.

فیاض در خاتمه با اشاره به کاهش سزارین‌های شکم اولی در این بیمارستان خاطر نشان کرد: هم اکنون از بیمارستان‌های مختلف به خصوص بیمارستان‌های ملکی مادران باردار به بیمارستان میلاد ارجاع می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *