پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نظر وزیر کار‌ درباره بنگاه‌های زود بازده

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 409865
وزير كار مي‌گويد طرح‌هاي زودبازده‌ دولت نهم غلط نبوده بلكه اجراي آن نادرست بود. در دو سال اخير در واحدهاي خُرد ۲۰۰هزار شغل ايجاد شد. كفش، پوشاك و چرم صنايعي است كه ربيعي معتقد است ظرفيت ۵۰۰هزار شغل را دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه با اشاره به برخي اقدامات صورت گرفته در زمينه اشتغال‌زايي و شناسايي ظرفيت‌هاي جديد در اين بخش گفت: تورم تك رقمي آرزوي چهار دهه اقتصاد كشور بوده و تحقق اين مهم تا پايان فعاليت دولت تدبير و اميد محال نيست.

رشد ۳ درصدي تا پايان سال ۹۳ را در پيش داريم و اين رشد مي‌تواند در بخش‌هاي سرمايه بَر باشد كه اشتغال‌زا نيست.

وزير كار با اشاره به تخصيص منابعي از محل هدفمندي يارانه‌ها بيان داشت: ۶ هزار ميليارد تومان به توليد تخصيص يافت كه ۵ هزار ميليارد تومان آن از محل هدفمندي يارانه‌هاست و هزار ميليارد تومان آن را هم دولت براي توسعه اشتغال در نظر گرفته است.

وي گفت: دولت ۲۴۰ هزار شغل از دست رفته را نجات داد.

درخصوص اشتغال دو نظريه وجود دارد كه يكي از طريق رشد بالاي اقتصادي تحقق مي‌يابد و ديگر اينكه مي‌توان با مداخله در بخش‌هاي كوچك، اشتغال را در كشور توسعه داد.

ربيعي ادامه داد: از طريق ياد شده اشتغال مي‌تواند به شكل بنگاه‌هاي خُرد و متوسط تحقق يابد.

وي با تأكيد بر اينكه سياست بنگاه‌هاي زودبازده غلط نبوده بلكه روش اجراي آن نادرست بوده است، گفت: در همين دوره دو ساله ۲۰۰ هزار شغل در بنگاه‌هاي خُرد ايجاد شده است.

وزير كار معتقد است: در زمينه فناوري اطلاعات آي‌تي و گردشگري مي‌توانيم مشاغل زيادي ايجاد كنيم كه در كنار آن صنايع دستي توسعه مي‌يابد.

ربيعي با تأكيد بر اينكه سياست دولت يازدهم حمايت از توليد است، گفت: در دولت‌هاي نهم و دهم كه ۷۵۰‌ميليارد دلار درآمد ارزي داشت، كاري صورت نگرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *